• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2014

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.418 137 19
Nie mam pojęcia z czego wynika tak wysoka cena cysterny GASPOLU firmy PIKO. Niemal identyczna cysterna (brak górnej osłony) w oznakowaniu kolei wschodnioniemieckich kosztuje 15 euro mniej (cena promocyjna) w stosunku do swojego odpowiednika jeżdżącego w Polsce. To nie koniec absurdów. W tym roku ukazała się cysterna z zupełnie nowej formy, również w segmencie Classic. Podobnie i ona jest tańsza od cysterny GASPOLU, a biorąc pod uwagę fakt, że cysterna DR jest w przecenie, jest tańsza także od tej. Ocenę detalu pozostawiam Wam.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.799 15 0
Nie tylko te wagony PIKO są droższe.
Jedyne co przychodzi mi na myśl to to, że ich mniej wyprodukowali na nasz rynek. Więc muszę sobie zwiększyć jakoś zyski. Tak samo pasażerskie wagony Tilliga (np. czeskie), po przeliczeniu na zł wychodzą 130-140 zł. U nas 180 za PKP.

Inna sprawa, że sklepy sobie ustalają takie ceny.
Za ten sam wagon (czeski sypialny Roco) w czeskim sklepie po przeliczeniu zapłaciłem 150 zł.
U nas kosztował 230 zł.
 

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.559 19 0
To szybko zeszły faktycznie, ale trzeba przyznać, że cena jest do przełknięcia.
Wygląda na to, że nie tylko w Modelmanii. W rybnickim Świecie Modeli też już na razie nie można zamawiać. A mówili, że IV epoka jest u nas niesprzedawalna i prawie wszystko w ostatnim czasie w trzeciej trzeba było robić ;).
 

Phantomiusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
W 23K Riwarosiego ryfle na dachu naniesione są czarnym drukiem którego wypukłość czuje się pod opuszką palca. Jakby 3D. W sumie pierwsze wrażenie jakie odniosłem patrząc na to, to jakbym trzymał GBSa Piko z naniesionymi za pomocą druku pokrywami. Stałem się posiadaczem obu wersji :)
 
Reakcje
45 2 5
W 23K Riwarosiego ryfle na dachu naniesione są czarnym drukiem którego wypukłość czuje się pod opuszką palca. Jakby 3D. W sumie pierwsze wrażenie jakie odniosłem patrząc na to, to jakbym trzymał GBSa Piko z naniesionymi za pomocą druku pokrywami. Stałem się posiadaczem obu wersji :)
To ogólnie jakie masz wrażenie o tym modelu? Warto? Nie warto? Jak się prezentuje w składzie?
 

Phantomiusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
W składzie, chmm. Ja makiety nie mam. Tylko kilka torów fleksów :) Ogólnie to poza tymi ryflami które jeśłi już mogły być malowane kolorem bazowym a nie czarnym przez co uważam, ze bardziej by to wyglądało na ryfle. To modelik całkiem miły. Bardzo spodobało mi się opakowanie. Coś, ala fleischmann wsunięty w kartonik przez co całość się nie rozpada i model jest bezpieczny. Co do samego modelu jutro biorę oba do pracy i porobię zdjęcia. Uważam, że trochę zbyt małą wiedzą dysponuję aby je oceniać.
 

RafałM

Znany użytkownik
Reakcje
23 3 0
Wagon Rivarossi OPW opis:

Wszystkie poręcze metalowe

Detale bardzo ładne odwzorowane szczególnie spód wagonu
Opisy czytelne bez wad
Właściwości jezdne bardzo dobre
Opakowanie kartonik-pudełko plastikowe


Cały efekt psuje dach i namalowane na nim ryfle .Nie wiem czy to pomyłka czy zamierzony efekt [DOUBLEPOST=1409847355,1409846796][/DOUBLEPOST]Wagon PIKO GAZPOL opis:
Pomost z poręczami plastikowy
Detale ładnie odwzorowane ale bez szału
Opisy czytelne bez wad
Właściwości jezdne bardzo dobre (wagon jest dobrze dociążony)
Opakowanie kartonik-pudełko plastikowe
Niestety wagon według mnie nie jest wart tych pieniędzy ale w składzie cystern ROCO Orlenu ładnie wygląda
 

Załączniki

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
To ja dodam tylko, że pojawiała się kolejna edycja oliwkowej dwójki Tilliga - nr kat. 74813 stacja Bydgoszcz z tym samym numerem wagonu co w pierwszej edycji, ale...

Ze zmienioną formą, gdzie z najważniejszych zmian, które od razu rzucają się w oczy to usunięte "klapki" (smarowniczki) z boku pudła wagonu, brak wgłębienia pod poręczami przy drzwiach, a same poręcze dodawane są jako dodatkowe przestrzenne elementy do samodzielnego montażu.

Niestety na próżno próbowałem się doszukać wózków zastosowanych w sypialnych Warsach Tilliga, a dokładnie zastosowanej w nich prądnicy, przez co z przykrością stwierdzam, że wózki "nowej" dwojki typu Y nr kat 74813 tak jak numer inwentarzowy wagonu pozostały bez zmian...
Ma ktoś realne zdjęcia tego modelu? Jaka jest naniesiona data rewizji? Można rozumieć, że ten lifting bardziej zbliżył budę Tilliga do oryginału?
Przeskalowali formę z TT? --> http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=8480&start=0
Czy w tym modelu są teraz 3 stopnie pod drzwiami jak w wersji TT?
 
Ostatnio edytowane:

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.799 15 0
Przeskalowali formę z TT?
Na pewno nie.
W porównaniu do modelu w skali TT:
Dalej brak trzech stopni.
Dalej zły układ wywietrzników.
Dalej brak czerwonych świateł.
Dalej zbyt zaokrąglone krawędzie dachu na czołach.
Dalej brak imitacji łączenia podwozia z nadwoziem.
Dalej złe tarcze zderzaków.

Z tego co mi się wydaje, tylko poręcze zrobili przestrzenne.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
Ma ktoś realne zdjęcia tego modelu? Jaka jest naniesiona data rewizji? Można rozumieć, że ten lifting bardziej zbliżył budę Tilliga do oryginału?
Przeskalowali formę z TT? --> http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=8480&start=0
Czy w tym modelu są teraz 3 stopnie pod drzwiami jak w wersji TT?
Tak jak napisał ffox

Dalej brak trzech stopni.
Dalej zły układ wywietrzników.
Dalej brak czerwonych świateł.
Dalej zbyt zaokrąglone krawędzie dachu na czołach.
Dalej brak imitacji łączenia podwozia z nadwoziem.
Dalej złe tarcze zderzaków.
Potwierdzam, oraz to co pisałem wcześniej:

To ja dodam tylko, że pojawiała się kolejna edycja oliwkowej dwójki Tilliga - nr kat. 74813 stacja Bydgoszcz z tym samym numerem wagonu co w pierwszej edycji, ale...

Ze zmienioną formą, gdzie z najważniejszych zmian, które od razu rzucają się w oczy to usunięte "klapki" (smarowniczki) z boku pudła wagonu, brak wgłębienia pod poręczami przy drzwiach, a same poręcze dodawane są jako dodatkowe przestrzenne elementy do samodzielnego montażu.

Niestety na próżno próbowałem się doszukać wózków zastosowanych w sypialnych Warsach Tilliga, a dokładnie zastosowanej w nich prądnicy, przez co z przykrością stwierdzam, że wózki "nowej" dwojki typu Y nr kat 74813 tak jak numer inwentarzowy wagonu pozostały bez zmian...
Dalej brak czerwonych świateł.
[DOUBLEPOST=1409928460][/DOUBLEPOST]heh... czerwone światła owszem są, a jakże!!! (y)

z tym, że odlane razem z pudłem wagonu i ładnie malowane - czyli bez zmian ;)
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 49
Tabor 18
Tabor 297

Podobne wątki