• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2014

Polaris

Użytkownik
Reakcje
1 1 0
Troche mala informacja co podobne modele posiadaja:

Model i podwozie z metalu.
Male czesci z mosiądzu i plastyku.
Schodki z mosiądzu
Kratki na generator dymu z (metalu?)
Sprezynowe buferty.
NEM 362 na zaczepy.
5-biegunowy silnikz ...z dwoma kolami zamachowymi
4 osie napedu
Swiatla, swiatla w kabinie i na pulpicie...
"Power Pack"-kondensator
Generator dymu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.970 629 30
Troche mala informacja co podobne modele posiadaja:
.....
Sprezynowe buferty.
NEM 362 na zaczepy.
.....
Troche niejasna ta "mala informacja". Co jest sprężynowe? Miało być chyba bufory, czyli po polsku zderzaki?
cena nie zachęca do zakupu :( a już się podpaliłem.
Ale to jest z dekoderem dźwiękowym i wieloma bajerami, więc nie tak tragicznie (choć faktycznie nie jest tanio). A jakość modeli ESU jest naprawdę wysoka.
 

rocketman

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Na tej ulotce jest napisane że model to class 77 w malowaniu serii 66. Czym one się różną z zewnątrz? I czy są polskie systemy bezpieczeństwa ruchu na modelu.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
Class77 to zmieniona wersja class66 po 1 stycznia 2009, żeby sprostać wymogom eco zmieniono silnik na wersję 12N-710G3B-T2
wcześniej w serii dostarczonej do FPL 6600x był silnik 12N-710G3B-EC. Są minimalne różnice w zbiornikach paliwa. Oby dwie lokomotywy noszą kod JT42CWRM
Wersji class 66 było naście, ale łatwo rozpoznać pierwsze dostarczone do PL w 2006 roku -mają 5ro drzwi i po stronie której są 5e drzwi mamy dwa wloty powietrza.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.970 629 30
Na tej ulotce jest napisane że model to class 77 w malowaniu serii 66. Czym one się różną z zewnątrz? I czy są polskie systemy bezpieczeństwa ruchu na modelu.
Z wyglądu Class 77 rózni się od Class 66 trochę innymi światłami czołowymi i dodaniem skrzyń z klimatyzacją nad kabinami. Ale jak widać, ESU ma obie wersje i FL PL tych klimatyzatorów nie ma, zgodnie z oryginałem. Polskie systemy bezpieczeństwa to tak naprawdę tzw. elektromagnes SHP, który jest bardzo podobny do niemieckiego Indusi, ale na zdjęciach nie dostrzegłem, czy jest on w modelu, czy nie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.970 629 30
Jest jeszcze jeden szczegół, charakterystyczny dla lokomotyw w Polsce, o którym nie wspomniałem: antena radiotelefonu pociągowego. Na zdjęciu niżej zaznaczyłem oba polskie elementy: tzw. elektromagnes SHP (niestety słabo widoczny na dalszym wózku) i antena radiowa na dachu.

IMG_9544.JPG
IMG_9544a.jpg
 

rocketman

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Na tej ulotce jest napisane że model to class 77 w malowaniu serii 66. Czym one się różną z zewnątrz? I czy są polskie systemy bezpieczeństwa ruchu na modelu.
Dokładnie o te elementy mi chodziło... ale na modelu. Ponieważ na wizualizacji tego brakuje. Jestem przekonany że ich nie będzie stąd była prośba żeby ktoś potwierdził.

Na innym egzemplarzu widzimy że antena jest w innym miejscu przy drugiej kabinie.


 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.970 629 30
Wynika z tego, że anteny były montowane w różnych miejscach na poszczególnych lokomotywach. Na zdjęciu modelu, jakie zamieścił Elvis w pierwszym wpisie na temat tego modelu, nie widać anteny, co do SHP, trudno powiedzieć. Moim zdaniem bardzo prawdopodobne jest, że model ma urządzenie Indusi, które może udawać nasz SHP. Ale tu muszę uderzyć się w piersi: jeszcze raz przeanalizowałem swoje zdjęcia i stwierdzam, że zarówno lokomotywa HHPI, jak i FL PL mają oba urządzenia, zarówno Indusi, jak i SHP. Na fotce lokomotywy FL PL zaznaczyłem to drugie urządzenie żółtą strzałką.

IMG_9544a.jpg


Tak więc model tylko z urządzeniem Indusi nie będzie w 100% zgodny z oryginałem. Mnie to tak bardzo nie przeszkadza, ale niektórzy puryści mogą narzekać. Ja mam model Mehano (nawiasem mówiąc, bardzo dobry, kiedyś już go pokazywałem) lokomotywy Heavy Haul Power International (Kolej Bałtycka), który ma to urządzenie i jak dla mnie jest to wystarczające. Brakuje niestety anteny radiowej, ale zdaje się, że ktoś oferuje takie antenki w H0 - muszę sam pomyśleć, żeby taką zdobyć. Niżej kilka fotek oryginału i modelu Mehano. Przepraszam za odskok, bo trudno to nazwać nowością 2014, ale w kontekście modelu ESU może będzie przydatne?


17A_0074.jpg
IMG_1770.jpg
IMG_2972.JPG
IMG_2972a.jpg
IMG_2974.JPG
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
Pierwsze sprowadzone do PL 66ki dl Freightlinera czyli numery od 66001-66007 miały antenę na środku i podwójne owalne światła. Były to nowe specjalnie wyprodukowane wersje dla PL w 2007 roku.

Numer 66011, wyprodukowano dla Freightliner UK i jeździł w Wielkiej Brytanii do sierpnia 2009, nosił numer 66584 i światła miał takie:
http://www.mainlinediesels.net/index.php?nav=1000800&lang=en&file=emd_20058772006_51&action=image
następnie lokomotywę wysłano do Polski i polonizowano w Unikolu w Kostrzynie dla tego ma w innym miejscu antenę. Światła zmieniono jeszcze w UK.

Te 66 wyprodukowano dla FPL w 2007r (są takie same)
66001
66002
66003
66004
66005
66006
66007
Te 66ki sprowadzono z Wielkiej Brytanii i Niemiec jako używane i polonizowano:
66601 FPL ex 66625 Freightliner UK
66602 FPL ex 66624 Freightliner UK
66603 FPL ex 66608 Freightliner UK -od 2011 w PL
66604 FPL ex 66611 Freightliner UK -od 2011 w PL
66605 FPL ex 66609 Freightliner UK -od 2011 w PL
66606 FPL ex 66612 Freightliner UK -od 2011 w PL
66608 FPL ex 66608 Freightliner UK -od 2011 w PL
66008 FPL ex 66586 Freightliner UK -sprowadzona w 11.2008, polonizowana w Unikolu na torach w 2009
66009 FPL ex 66582 Freightliner UK
66010 FPL ex 66583 Freightliner UK -sprowadzona w 2009
66011 FPL ex 66584 Freightliner UK -sprowadzona w 2009
66012 FPL ex DE674 MRCE do HGK DE - sprowadzona w 2011
66013 FPL ex 66411 DRS UK -sprowadzona w 2011
66014 FPL ex 66417 DRS UK -sprowadzona w 2012
66015 FPL ex 66412 DRS UK -sprowadzona w 2012 na torach od 2013 w PL
FPL pożyczał jeszcze
92 80 1266 120-5 D-DISPO - http://rail.phototrans.eu/14,52273,0,General_Motors_JT42CWR_653_10.html
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 5
Tabor 172
Tabor 40
Tabor 205
Tabor 297

Podobne wątki