• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2014

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.335 16 0
Mógłby ktoś wytłumaczyć dokładnie o co chodzi z tymi domalowanymi -x w oznaczeniach wagonów? Np. Bdmnu-x, Bhp-x, Bdnu-x, itd.
Ktoś mi kiedyś tłumaczył, że -x domalowywali do wagonów, które zostały zinwentaryzowane podczas jakiejś wielkiej inwentaryzacji na PKP, gdy nie mogli doliczyć się wagonów, ale szczerze chciałbym mieć dokładniejsze dane albo jakieś potwierdzenie.
 

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
narzekamy na ceny ale już tu na forum było, że ceny są dla nas wysokie bo mało zarabiamy. nikt nie będzie robił modeli po kosztach lub nawet ze stratą bo w Polsce słabo zarabiają dlatego sprzedamy im taniej niż w reszcie europy.[DOUBLEPOST=1390053181][/DOUBLEPOST]proszki do prania mogą sprzedać u nas taniej niż w Niemczech ale jednocześnie ten sam proszek jest gorszej jakości. chcielibyście aby z modelami było podobnie aby zapłacić za nie mniej?
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.335 16 0
To jest standardowa cena pojedynczego wagonu od ACME (chyba) od kiedy jest powszechna na polskim rynku.
Nie do końca.
Dodatkowe do Polonii były w cenie 180 zł.
Papugi są po 195 zł. średnio.
Kiedyś mała litera x oznaczała wagon czteroosiowy, obecnie - wagon piętrowy.
Obecne oznaczenia literowe są opisane na stronie UTK http://www.utk.gov.pl/pl/bezpieczen...owym-serii-i-indeksu-oraz-.html?search=122297
Dzięki. Wiem, że obecnie x oznacza wagon piętrowy, tylko wtedy x było po charakterystycznej kresce.
Nie wszystkie wagony miały oznaczenie -x mimo, że były czteroosiowe. Wtedy Bhp też miały oznaczenia Bhp-x, a przecież nie były czteroosiowe.
Dlatego trochę niejasności mam.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGMK
Reakcje
174 3 0
Jak wiemy, w 1985 roku zmieniono system oznaczeń literowych wagonów pasażerskich. I tak 'Bwxz' stały się 'Bdu', a 'Bhixt' i 'Bwixt' zmieniły serię na... 'Bh'. I tu pojawił się problem - jakby zsumować ilość wszystkich kursujących wówczas "ryflaków" (z wyłączeniem typu 101A) i "bonanz", to wyszło by ponad 1000 sztuk, a na tyle nie ma miejsca w numerze wagonu. Zatem '-x' oznacza inną numerację dla tej samej serii - "ryflaki" dostały serię 'Bh-x', a "bonanzy" zwykłe 'Bh'. Nie wiem natomiast, jak sytuacja miała się z zespołami piętrowymi czy dostawami wagonów Z2 po 1990 roku, choć w ich przypadku mogło być to rozróżnienie wagonów budowanych w Polsce od tych z importu.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.680 128 11
Ciekawe że u naszych zachodnich sąsiadów Kiepury nie są jeszcze dostępne..mi w Lippe powiedzieli że będą pod koniec miesiąca
 

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
Nowe wagony heris mają mieć kilka wariantów malowania. Prócz zielono-kremowych oraz czerwono-kremowych mają być wagony z epoki III i IV. Mają one posiadać malowania : ciemno zielone, oliwkowe oraz oliwkowo zielone. Macie może zdjęcia tych wagonów / 111A 112A i 113A / w tych malowaniach? Czy to wogóle były różne malowania czy po prostu skutek stosowania różnych odcieni farby?
 
Ostatnio edytowane:

Preki

Aktywny użytkownik
PGMK
Reakcje
174 3 0
Na rail.phototrans.eu jest foto fabryczne wagonu pocztowego typu 101C z opisem w epoce III i serią 'Gmx' (lub nawet 'Pmx'). Zdjęć innych polskich igreków z epoki III natomiast nie widziałem.


A kwestia malowania to po prostu co dany ZNTK miał w kubłach, to malował tym wagony :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 172
Tabor 40
Tabor 201
Tabor 18
Tabor 297

Podobne wątki