• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2013

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
486 5 3
Jest jeszcze kilka ciekawszych zapowiedzi http://www.modelmania.com.pl/newsdesk_info.php?newsdesk_id=211&<osCsid>
np set ... wagonów poc. lokalnego z IIIep
Ciekawe uzupełnienie, złamanie klas w składzie połówką pierwszej, i bagażowy - zamiennie do bagażo-poczty z .... Tilliga. Tylko te ceny dość wysokie, chyba, że będzie odpowiednio limitowana produkcja.
Jeżeli ukażą się te wagony, to przydałby się jakiś "ciągnik" do całego składu, np. Ok1. Poprzednia wyszła 9 lat temu, więc chętni by się znaleźli. Dodatkowo przydałaby się w końcu lokomotywa do składu z DOKP Gdańsk (Toruń/Grudziądz/Bydgoszcz) i uzupełnienie o dodatkowe wagony - C3 Pr11 Fleischmanna z budką i bez, takie jak są w TT. Miło by było, gdyby w nowościach na rok 2014 pojawiło się coś do uzupełnienia.
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
573 6 1
Dokładnie tak, skład z bagażowym, 1 klasą, 1/2 i dwiema drugimi średnio odpowiada proporcjom składu z linii lokalnej... Aż się prosi o chociaż jedną 2 klasę. Natomiast co do ciągników, zawsze jest opcja konwersji BR24 z Roco na naszą Oi2 w epoce III zamiast IVa,w końcu była to lokomotywa endemicznie występująca w DOKP Gdańsk. Ciekawe też czy Roco zamierza kontynuować tegoroczne wypusty z przydziałami st. Bydgoszcz z epoki IIIb.
A Tillig, co by nie mówić, świetnie się wpasował w oczekiwania nekrofilów kolekcjonujących (tak jak ja) epokę III... Uzupełnienie do wypustów Roco/Parowozika sprzed kilku lat idealne.
pozdrawiam
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
Witam nowego Kolegę ciepłymi słowy, bo sam właśnie kompletuję pociąg lokalny w IIIc z DOKP Gdańsk. Znaczy się, jest nas dwóch . Mam pięciowagonowy skład Roco i bez powodzenia poluję na boczniaka od Trixa. Przydałby się jeszcze jeden wagon, dwu- lub trzyosiowy, ale koniecznie drugiej klasy. :gwizd:
Jeżeli czytają to forum Fachowcy podejmujący decyzje co do produkcji (konwersji) modeli, to proszę ich, aby zwrócili z łaski swojej uwagę na faktyczne zestawienia składów w IIIc i IV epoce, później zresztą też: w pociągach dalekobieżnych "jedynka" przypada na 3 - 4 "dwójki", w pociągach lokalnych pierwsza klasa pojawia się tylko sporadycznie. Nadprodukcja modeli wagonów klasy pierwszej i pierwszej/drugiej, w przyrodzie stosunkowo rzadko występujących jest, jakby to powiedzieć... nieco irytująca.
BTW, czym się różniły oznaczenia Oi2 w IIIc i w IV epoce?
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
573 6 1
Również witam!
Akurat jeżeli chodzi o pociągi dalekobieżne, to z zachowanych (cytowanych np. w różnych nr-ach "Świata Kolei") zestawień wynika, że od biedy, ale też nie naginając szczególnie realiów, można przyjąć proporcje klas pierwszej do drugiej jako 1:2.
W pociągach lokalnych natomiast, ta proporcja wynosiła co najmniej 1:4, a absolutne minimum (pociągi relacji Gdynia-Kartuzy, nr nie pomnę, w każdym razie o parowozach serii Oi1) zestawienie wyglądało: F + By + ABy + By
Logiczniejszym (nawet z punktu widzenia producentów) wydaje się, aby zamiast wypuszczać zalążki nowych składów (bagażowy, 1 i 2 klasa), wypuszczać raczej kontynuacje składów już "istniejących na rynku"; chętni powinni znaleźć się w wystarczającej liczbie i z tego założenia wyszedł Tillig.
A co do III epoki i DOKP Gdańsk: parowozem odpowiednim wydaje się być Ok1-112 z MD Toruń (stacjonowanie 1950-1962, z pumktu widzenia purystów taborowych przedział czasowy idealny), sęk w tym że i materiał na konwersję ciężko znaleźć (BR38 od Trixa wchodzi w grę, nie wiem czy Fleischmann wypuścił odpowiednią wersję).
natomiast co do oznaczeń Oi2- oprócz przydziału (na przestrzeni circa 10 lat parowóz z Torunia mógł zostać wystrzelony do Zajączkowa lub pocięty, a w przypadku Oi2 w tym okresie było to normalne) w grę wchodzą też szczegóły wyposażenia i malowania, ale tutaj niech się wypowiadają lepsi ode mnie.
Na chwilę obecną dostępne wydają się (w epoce IIIb i IIIc, wypuszczone i dostępne):

Ok1-322 + F + Ai + ABi + Bi + Bi + Bi + Bi (ten model został wypuszczony w końcu przez Parowozika?) Fleischmann/Roco/Brawa

??? + F + By + ABiy + Ay + By + By + B + Gmy Roco/Trix/Electroten

Oi1-29 + Fg + Bi + Bi + Bi + Bti (suplement zapowiada Tillig, czy parowóz ze Szczecina Portu mógł obsługiwać relację do Krzyża?)

OKl2 + Ci + Ci (sam jestem szczęśliwym posiadaczem pary wagonów Ci ze st. Korsze, z braku laku uzupełniłem Ci ze st. Bydgoszcz i uzupełnię Gmy też ze st. Bydgoszcz- przydziały nie te, ale chociaż epoki i daty rewizji pasują) Brawa/Roco

set z OKi2-67 i wagonami od Fleischmanna- tutaj jest pełna zgodność

jak widać, poza pierwszym przykładem, pole do popisu jest.

pozdrawiam!
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Również witam!
Akurat jeżeli chodzi o pociągi dalekobieżne, to z zachowanych (cytowanych np. w różnych nr-ach "Świata Kolei") zestawień wynika, że od biedy, ale też nie naginając szczególnie realiów, można przyjąć proporcje klas pierwszej do drugiej jako 1:2.
W pociągach lokalnych natomiast, ta proporcja wynosiła co najmniej 1:4, a absolutne minimum (pociągi relacji Gdynia-Kartuzy, nr nie pomnę, w każdym razie o parowozach serii Oi1) zestawienie wyglądało: F + By + ABy + By
Logiczniejszym (nawet z punktu widzenia producentów) wydaje się, aby zamiast wypuszczać zalążki nowych składów (bagażowy, 1 i 2 klasa), wypuszczać raczej kontynuacje składów już "istniejących na rynku"; chętni powinni znaleźć się w wystarczającej liczbie i z tego założenia wyszedł Tillig.
Co do absolutnego minimum wagon 1/2 klasy i dwa wagony 2 klasy - pełna zgoda. Z tego co teraz pamiętam najniższy przelicznik pociągu z pełnym wagonem 1 klasy do wagonów 2 klasy to 1:4.
natomiast co do oznaczeń Oi2- oprócz przydziału (na przestrzeni circa 10 lat parowóz z Torunia mógł zostać wystrzelony do Zajączkowa lub pocięty, a w przypadku Oi2 w tym okresie było to normalne) w grę wchodzą też szczegóły wyposażenia i malowania, ale tutaj niech się wypowiadają lepsi ode mnie.
Ponieważ Oi2 jest z przełomu lat 60/70 to wcześniej musiał też gdzieś tam znajdować. Problem jest tylko co mu zmienionio w latach 60-tych, ale awet i wtedy jest to najlepsza z dostępnych lokomotyw do zapięcia do wagonów z Bydgoszczy/Torunia/Grudziądza które są w końcu w malowaniu z IIIc czyli z lat 1958-1968. Zwłaszcza, że podejrzewam, że po 1968, mając w perspektywie zbliżającą się kasację już wiele nie zmieniano.
Na chwilę obecną dostępne wydają się (w epoce IIIb i IIIc, wypuszczone i dostępne):
Ok1-322 + F + Ai + ABi + Bi + Bi + Bi + Bi (ten model został wypuszczony w końcu przez Parowozika?) Fleischmann/Roco/Brawa

??? + F + By + ABiy + Ay + By + By + B + Gmy Roco/Trix/Electroten

Oi1-29 + Fg + Bi + Bi + Bi + Bti (suplement zapowiada Tillig, czy parowóz ze Szczecina Portu mógł obsługiwać relację do Krzyża?)

OKl2 + Ci + Ci (sam jestem szczęśliwym posiadaczem pary wagonów Ci ze st. Korsze, z braku laku uzupełniłem Ci ze st. Bydgoszcz i uzupełnię Gmy też ze st. Bydgoszcz- przydziały nie te, ale chociaż epoki i daty rewizji pasują) Brawa/Roco

set z OKi2-67 i wagonami od Fleischmanna- tutaj jest pełna zgodność

jak widać, poza pierwszym przykładem, pole do popisu jest.
pozdrawiam!
Dobrze by było gdybyś od razu podawał przydział tych składów, ba nawet ja się muszę chwilę zastanowić o który chodzi.

" Bi (ten model został wypuszczony w końcu przez Parowozika?) "
- który model ? Niestety do składu dęblińskiego są dwa Ci28 - jeden Fleischmanna i jeden Roco, oraz Cid 24 Brawy/Parowozika. Więc skąd czwarty Ci? Co najwyżej niektórzy przemalowywali jedną z cyfr numeru.
A możliwości uzupełnienia są. Fleischmann ma np jeszcze Cid27. Ale wg niektórych sprzedawców wagony z IIIc słabą schodzą i Cid27 ludzie nie odróżniają od Ci28.

W dodatku wskutek takich opinii boczniaki Roco: C3tr pr i poczta, które według planów miały się ukazać w epoce IIIc, wyszły w epoce IIIa-b.

??? + F + By + ABiy + Ay + By + By + B + Gmy Roco/Trix/Electroten
I znonu co to za trzeci By, bo ja znam tylko dwa od Roco. Tyle, że można sobie przemalować nowego Cy na By. C3pr 11 [jak wagony w TT] od Fleischmanna jescze nie w ogóle w sprzedaży. Jest tylko od Brawy.
Fleischmann ma za to boczniaki pierwotnych klas BC i D i miejmy nadzieję, że po sukcesie wagonów przechodnich one szybko będą w modelu PKP.

Sądzę, że Oi1 ze Szczecina pedzie dobrze pasował do Pociągu z Krzyż-Szczecin.
Do OKl2 i dwóch Ci, można własnie dorzucić pocztę. Widziałem też pomysły zrobienia składu z ekspresowymi wagonami towarowymi, np chłodnia czy jakiś Kds.
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
573 6 1
Ponieważ Oi2 jest z przełomu lat 60/70 to wcześniej musiał też gdzieś tam znajdować. Problem jest tylko co mu zmienionio w latach 60-tych, ale awet i wtedy jest to najlepsza z dostępnych lokomotyw do zapięcia do wagonów z Bydgoszczy/Torunia/Grudziądza które są w końcu w malowaniu z IIIc czyli z lat 1958-1968. Zwłaszcza, że podejrzewam, że po 1968, mając w perspektywie zbliżającą się kasację już wiele nie zmieniano.
Owszem, od początku do końca służby pracowały w DOKP Gdańsk, chodzi tylko o to, żeby do wagonów z Torunia/Grudziądza dopasować parowóz najlepiej z parowozowni albo Toruń, albo Grudziądz. Co do zmian- prawdopodobnie było tak jak piszesz, pewnie do końca lat. 50 parowozy te osiągnęły docelowy schemat wyposażenia.

Co do przydziałów to odpowiednio:
DOKP Lublin st. Dęblin, Ok1-322 z par. Radom
DOKP Gdańsk st. Grudziądz/Toruń/Bydgoszcz
DOKP Poznań st. Krzyż
DOKP Olsztyn st. Korsze, OKl2-21 też z par. Korsze
DOKP Poznań st. Chodzież, OKi2-67 z par. Wągrowiec

aha, pominąłem boczniaki saksońskie i budowy znormalizowanej z DOKP Katowice, wypuszczone przez Parowozika.

Co do trzeciego wagonu Bi- własnie miał on zmienioną tylko jedną cyfrę numeru, poza tym odpowiadał w pełni temu z setu F/Ai/Bi. Zasugerowałem się tutaj już nieistniejącą stroną, chyba makieta87.pl, gdzie podano przykładowe zestawienia i gdzie pojawił się ten wagon. Natomiast trzeci By to moje niedopatrzenie i efekt pośpiechu, faktycznie nie powinno go tam być.

pozdrawiam
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
278 0 0
W mojej gablocie skład z Krzyża jest podpięty pod OKo1-9 (konwersja) z Parowozowni Poznań Główna Osobowa. Skład ten można też podpiąć ten pod seryjnego OKo1-15 do FL, epoka co prawda IIIb, ale dotychczas wydane wagony od Roco/FL/Brawy mają daty rewizji 1959/1960, a parowóz ma datę naprawy 1955 więc od biedy można by uznać że taki skład mógł funkcjonować. Nowe wagony Tilliga przytulę z przyjemnością, bo brakuje w tym składzie wagonów 1 klasy. Nie wiem tylko czy wezmę tego bagaża, gdyż jest już z tej stacji wagon pocztowo=bagażowy wypuszczony przez Tillig/Parowozik.

L
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
aha, pominąłem boczniaki saksońskie i budowy znormalizowanej z DOKP Katowice, wypuszczone przez Parowozika.
Tak to kolejny skład. Normalnie byłby pełny, ale dyrekcja katowicka miała swoją specyfikę i pociągi Mysłowice-Tychy, w tym okresie, to przeważnie było 12 wagonów B i OKl i do tego część miała wagon bagażowy. Niestety nie ma też żadnego modelu loka z epoki IIIc z Katowic.
Jest też jeszcze kilka innych możliwych składów.

Nie wiem tylko czy wezmę tego bagaża, gdyż jest już z tej stacji wagon pocztowo=bagażowy wypuszczony przez Tillig/Parowozik.
To też jest AMC. Parowozik nie miał nic wspólnego.
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
573 6 1
My tu gadu gadu o osobowych, a tymczasem:

http://www.lokland.com.pl/pl/p/Szutrowka-2-os.-PKP-ep.-III,-H0,-Fleischmann-550601/5064

czy ktoś z Forumowiczów widział ten model i potwierdzi, że oznaczenia są takie same jak na wizualizacji i identyczne jak w wydanej kilka lat temu szutrówce Roco? Klecę skład zdawczy z DOKP Wrocław i zastanawiam się czy ten model uwzględnić w planach zakupowych czy dać sobie spokój. Inna rzecz że cena tego modelu jest dziwnie wysoka, czy jakość pewnie wyższa niż w Roco uzasadnia aż taką różnicę?
Przy okazji nasuwa się refleksja, że skład towarowy znacznie łatwiej skompletować niż osobowy, wychodzi mix typów, ale daje się uniknąć 2 chłodni i 1 krytego w lokalnym pociągu zdawczym.

pozdrawiam
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
My tu gadu gadu o osobowych, a tymczasem:

http://www.lokland.com.pl/pl/p/Szutrowka-2-os.-PKP-ep.-III,-H0,-Fleischmann-550601/5064

czy ktoś z Forumowiczów widział ten model i potwierdzi, że oznaczenia są takie same jak na wizualizacji i identyczne jak w wydanej kilka lat temu szutrówce Roco? Klecę skład zdawczy z DOKP Wrocław i zastanawiam się czy ten model uwzględnić w planach zakupowych czy dać sobie spokój. Inna rzecz że cena tego modelu jest dziwnie wysoka, czy jakość pewnie wyższa niż w Roco uzasadnia aż taką różnicę?
Jest to tylko wizualizacja i numer wagonu Fleischmanna będzie inny [o czym pisałem]. Ztcw będzie pasował najlepiej do zestawu Roco 55157, ale nie wiem jaka będzie stacja macierzysta. Sądzę, że można poczekać na przwdziwe zdjęcie modelu.
Fleischmann tak ma, że ceni się wyżej. Czy jest to uzasadnione ??? Sam wagon jak widać jest bardzo podobny do wagonów Roco, ale jest historycznie nieco młodszym modelem. Widać różnice chociażby w samej skrzyni ładunkowej, więc jest miłym uzupełnieniem.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
371 5 1
Szutrówka od Fl.: Wddah 351834 Przynależny D.O.M. Poznań, St. mac Poznań Gł, Dyr. Poznań, Okręg III tor 83 Rewizja 27.12.58 - To trochę inny wagon niż ROCO.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 48
Tabor 18
Tabor 187

Podobne wątki