Trudno będzie niestety udokumentować zdjęciami fakt przydziału wagonów piętrowych do stacji Gdynia w okresie, z którego pochodzi oznakowanie wspomnianego modelu. Po prostu zdjęć wagonów osobowych PKP z przełomu lat 70 i 80, w dodatku takich, na których dałoby się odczytać stację macierzystą wagonu, jest bardzo niewiele.
Nie oznacza to jednak, że nie da się ustalić i udokumentować faktu przydziału wagonów piętrowych do stacji Gdynia innymi wiarygodnymi źródłami.
Biorąc pod uwagę fakt, że podana na modelu data ostatniej naprawy okresowej to 30.10.80, jednym z takich źródeł jest Dodatek do Służbowego Rozkładu jazdy Pociągów, Cześć 2C, Północna DOKP, właśnie z roku 1981.
Okazuje się, że w interesującym nas okresie, czyli w roku 1981, wagony piętrowe przydzielone były do następujących stacji macierzystych na terenie Północnej DOKP: Inowrocław, Bydgoszcz Gł., Chojnice, Gdynia, Tczew, Olsztyn, Grudziądz, Toruń Gł., Lębork.
Przy czym, w obiegach obsługiwanych przez lokomotywy SP42 z MD Gdynia Grabówek, występowały wówczas wagony serii Bipa wyłącznie stacji mac. Gdynia i Lębork.
Oczywiście jeśli chodzi o przydziały wagonów do poszczególnych stacji, obiegi pociagów i ich obsługe trakcyjną, sytuacja zmieniała się dynamicznie, a więc np. rok później mogły one już wyglądać inaczej.
Co do samego faktu przydziału wagów piętrowych do stacji Gdynia mogę dodać, że pierwsze 3 zespoły wagonów serii Bipa (oznaczone jeszcze starymi 5 cyfrowymi numerami inwentarzowymi) trafiły do DOKP Gdańsk w marcu 1968 roku i zostały przydzielone właśnie do stacji Gdynia Osobowa. Następne 2 zespoły wagonów piętrowych (oznaczone już nowymi numerami ujednoliconymi wg UIC) trafiły do DOKP Gdańsk w roku 1969 i także przydzielone zostały do stacji Gdynia...
Tak więc, wagony piętrowe serii Bipa były przydzielone do stacji Gdynia, od roku 1968 przynajmniej do roku 1981 włącznie. Niestety nie próbowałem ustalić, jak to wyglądało w latach następnych.