• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2013

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
159 1 0
Czyli do każdej lokomotywy SM/SP będzie jeden zestaw (pomijam IC, energetykę, CTL)?
Zobacz załącznik 128358
Wiec można liczyć na inne stacje np Legnica, Chabówka, Poznań, Szczecin?
Chabówka?! Zdarzało się że do Zakopanego raz na dwa tygodnie w okresie wakacyjnym (gdy jeszcze istniał ZSRR) jechała Bipa z dyrekcji Katowice ale było to spowodowane tym że jeździły pociągi z Katowic do Zakopanego. Czasami zdarzało się że Bipa jechała. Głównie jeździły tam kuszetki.
 

OSA

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 1 0
Bardzo mnie dziwi, że tak wnikliwi kolekcjonerzy i modelarze nic nie piszą o spartolonym malowaniu na Hetmanie Kolei Mazowieckich.. Panowie chyba nie myśleliście, że ACME czegoś nie spartoli? :D
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.948 121 22
Kuźwa, wygląda na to że masz rację! Niestety.
Po zakupie nie miałem czasu na wnikanie w ten model. No i wychodzi na to, że jest porażka. :mad: A tyle kasy kosztują te ich modele... I jeszcze z trzech oglądanych egzemplarzy każdy miał jakąś niewielką wadę. Cholera, a miałem bardzo dobre zdanie o tej firmie.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
Czy ktoś dysponuje zdjęciami, które mogłyby potwierdzić przydział wagonów Bipa do stacji Gdynia?
Ja jakoś nie pamiętam, by takowe tam stacjonowały. Natomiast regularnie w Gdyni i okolicach widywałem Bipy z Bydgoszczy, Chojnic i w pewnym okresie ze Słupska. Na fotce oryginału (strona modelmanii) z SP42 też jest wagon bydgoski.
Nie podważam prawdziwości oznakowania przyszłego modelu, a jedynie jestem ciekawy jak to z Bipami w Gdyni było w tamtych czasach.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
636 3 1
Trudno będzie niestety udokumentować zdjęciami fakt przydziału wagonów piętrowych do stacji Gdynia w okresie, z którego pochodzi oznakowanie wspomnianego modelu. Po prostu zdjęć wagonów osobowych PKP z przełomu lat 70 i 80, w dodatku takich, na których dałoby się odczytać stację macierzystą wagonu, jest bardzo niewiele.
Nie oznacza to jednak, że nie da się ustalić i udokumentować faktu przydziału wagonów piętrowych do stacji Gdynia innymi wiarygodnymi źródłami.

Biorąc pod uwagę fakt, że podana na modelu data ostatniej naprawy okresowej to 30.10.80, jednym z takich źródeł jest Dodatek do Służbowego Rozkładu jazdy Pociągów, Cześć 2C, Północna DOKP, właśnie z roku 1981.
Okazuje się, że w interesującym nas okresie, czyli w roku 1981, wagony piętrowe przydzielone były do następujących stacji macierzystych na terenie Północnej DOKP: Inowrocław, Bydgoszcz Gł., Chojnice, Gdynia, Tczew, Olsztyn, Grudziądz, Toruń Gł., Lębork.
Przy czym, w obiegach obsługiwanych przez lokomotywy SP42 z MD Gdynia Grabówek, występowały wówczas wagony serii Bipa wyłącznie stacji mac. Gdynia i Lębork.
Oczywiście jeśli chodzi o przydziały wagonów do poszczególnych stacji, obiegi pociagów i ich obsługe trakcyjną, sytuacja zmieniała się dynamicznie, a więc np. rok później mogły one już wyglądać inaczej.

Co do samego faktu przydziału wagów piętrowych do stacji Gdynia mogę dodać, że pierwsze 3 zespoły wagonów serii Bipa (oznaczone jeszcze starymi 5 cyfrowymi numerami inwentarzowymi) trafiły do DOKP Gdańsk w marcu 1968 roku i zostały przydzielone właśnie do stacji Gdynia Osobowa. Następne 2 zespoły wagonów piętrowych (oznaczone już nowymi numerami ujednoliconymi wg UIC) trafiły do DOKP Gdańsk w roku 1969 i także przydzielone zostały do stacji Gdynia...

Tak więc, wagony piętrowe serii Bipa były przydzielone do stacji Gdynia, od roku 1968 przynajmniej do roku 1981 włącznie. Niestety nie próbowałem ustalić, jak to wyglądało w latach następnych.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.421 23 0
Bardzo mnie dziwi, że tak wnikliwi kolekcjonerzy i modelarze nic nie piszą o spartolonym malowaniu na Hetmanie Kolei Mazowieckich.. Panowie chyba nie myśleliście, że ACME czegoś nie spartoli? :D

Nie popsuli nic w schemacie patrząc na jedną stronę, ale spojrzysz jak są malowania obu stron względem siebie...
A mógłbyś tak konkretnie napisać, co Cię boli?
Co prawda pora późna, oczy zmęczone, więc może nie dowidzę, ale tak porównuję ze zdjęciami, przewracam z boku na bok i za cholerę nie widzę żadnej grubszej kuchy!

... Cholera, a miałem bardzo dobre zdanie o tej firmie.
No ja już po skopanej kolorystyce pierwszej EU43, nie miałem najlepszego, ale jak mi w ręce ostatnio wpadł wyczekiwany wagon kontenerowy i po początkowym entuzjazmie nieopatrznie zacząłem porównywać jego opis z oryginałem, to mało mnie szlag nie trafił! Jak mi starczy sił i chęci, to napiszę wkrótce więcej o tej porażce.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
636 3 1
A mógłbyś tak konkretnie napisać, co Cię boli?
Co prawda pora późna, oczy zmęczone, więc może nie dowidzę, ale tak porównuję ze zdjęciami, przewracam z boku na bok i za cholerę nie widzę żadnej grubszej kuchy!
Myślę, że chodzi o numer lokomotywy umieszczony na jednej ze ścian (a właściwie na jednej z ostojnic) po niewłaściwej stronie...
Bezspornie jest to błąd, ale osobiście uważam, że publiczne pisanie o tym, jako o "porażce" jest jednak pewną przesadą.
W końcu, nie myli się tylko ten, kto nic nie robi.
Ostatecznie nawet temu, kto pierwszy dostrzegł ten błąd zajęło to sporo czasu, a więc nie jest to chyba błąd aż tak rażący, skoro nawet osoby poinformowane o tym błędzie, nie potrawią go na modelu dostrzec :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 85
Tabor 10
Tabor 38
Tabor 18
Tabor 187

Podobne wątki