• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2013

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.421 23 0
Myślę, że chodzi o numer lokomotywy umieszczony na jednej ze ścian (a właściwie na jednej z ostojnic) po niewłaściwej stronie...
Bezspornie jest to błąd, ale osobiście uważam, że publiczne pisanie o tym, jako o "porażce" jest jednak pewną przesadą.
W końcu, nie myli się tylko ten, kto nic nie robi.
Ostatecznie nawet temu, kto pierwszy dostrzegł ten błąd zajęło to sporo czasu, a więc nie jest to chyba błąd aż tak rażący, skoro nawet osoby poinformowane o tym błędzie, nie potrawią go na modelu dostrzec :)
Faktycznie, ten numer jest w złym miejscu. Też uważam, że można tu mówić o błędzie, który szkoda, że się przydarzył, ale nie dyskwalifikuje on modelu. Porównując go z oryginałem, to już myślałem, że chodzi o tą żółtą plamę na krawędzi, która w oryginale styka się z narożem okna, a w modelu nie. Ogólnie ładny modelik, cieszący oczy, a ten numer, cóż, trzeba będzie przeboleć. Tu mamy do czynienia ze zwykłym błędem, ale jak nazwać sporą dozę fantazji, jaką wykazał się twórca opisów do modelu wagonu kontenerowego? Wagony od trzech lat jeżdżą, więc ze zdobyciem dokumentacji oryginału nie powinno być problemu, tymczasem mamy drogi model ze sporymi brakami i kuriozalnymi błędami w opisie!
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
296 35 1
Na węglarkach był, nawet kiedyś pewna firma wyprodukowała je, ale zamiast żółtego trójkąta zrobili biały. Następna edycja już była poprawna. To chyba oznaczało, że nie można przewozić sypkich czy pylących substancji. A w przyszłym roku na każdej makiecie będzie tak:
kobierzyce.jpg
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
486 5 3
Na stronie Fleischmann'a pojawiło się zielone światło przy modelu wagonu krytego Kdn 118 336 (ex Länderbauart Stettin), Fle 535602. Ciekaw jestem jak pójdzie sprzedaż w ichniejszym e-shopie. Mam nadzieję, że jednak będzie on dostępny w polskich sklepach.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
928 79 5
Niezgodności to raz , a dwa to fakt ,że z wysokim dachem występują jednak w dużo mniejszej ilości niż ze spłaszczonym dachem ....ale przyznaję fakt - są:)..... Dzięki.
Zdjęcia na oparach akumulatorów, taki mały fart ;)
4/6 pociągu TLK Doker na wagonach Y/B PKP IC.
 

Załączniki

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
128 3 0
Już kiedyś pisałem - typowy igrek budowy zakładów Gosa. W Polsce występowały odmiany sypialna, restauracyjna oraz pocztowa. Tu ACME mogłoby się popisać modelem w barwach WARS, wszak niewiele brakuje.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
928 79 5
Już kiedyś pisałem - typowy igrek budowy zakładów Gosa. W Polsce występowały odmiany sypialna, restauracyjna oraz pocztowa. Tu ACME mogłoby się popisać modelem w barwach WARS, wszak niewiele brakuje.
Napisałem to troszkę przewrotnie. Być może ACME to ta firma, która przygotuje rodzinę naszych wagonów Y. Skoro robi w malowaniu JŻ, to dlaczego nie PKP?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.884 526 30
To może mieć szansę, ale chyba tylko wtedy, jeżeli wystarczy przemalowanie. Nie wiem, czy prezentowane wyżej wagony odpowiadają budową naszym sypialnym (okna, drzwi itp.)? Bo restauracyjnym i pocztowym na pewno nie - chyba, że ACME ma też modele takich...
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
928 79 5
To może mieć szansę, ale chyba tylko wtedy, jeżeli wystarczy przemalowanie. Nie wiem, czy prezentowane wyżej wagony odpowiadają budową naszym sypialnym (okna, drzwi itp.)? Bo restauracyjnym i pocztowym na pewno nie - chyba, że ACME ma też modele takich...
Podałem tego linka, nie ze względu na przemalowanie, tylko zainteresowanie ACME rynkami dawnego socbloku. Napisałem, że być może to ta firma, która kiedyś opracuje nasze konstrukcje wagonów 111/112/113 :).
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.948 121 22
Bardzo mnie dziwi, że tak wnikliwi kolekcjonerzy i modelarze nic nie piszą o spartolonym malowaniu na Hetmanie Kolei Mazowieckich.
Nie popsuli nic w schemacie patrząc na jedną stronę, ale spojrzysz jak są malowania obu stron względem siebie...
Kuźwa, wygląda na to że masz rację! Niestety.
Po zakupie nie miałem czasu na wnikanie w ten model. No i wychodzi na to, że jest porażka. :mad: A tyle kasy kosztują te ich modele... I jeszcze z trzech oglądanych egzemplarzy każdy miał jakąś niewielką wadę. Cholera, a miałem bardzo dobre zdanie o tej firmie.
Muszę nieco odszczekać, gdyż z mojej strony zaszło małe nieporozumienie, wynikiem którego był mój powyżej zacytowany wpis.
Otóż gdy parę dni temu kolega OSA napisał to co zacytowałem powyżej, z jego wypowiedzi zrozumiałem iż coś jest nie tak w malowaniu jednej ze stron modelu. Byłem wtedy na wakacjach i miałem tylko mobilny dostęp do internetu przez smartfona, oraz oczywiście nie miałem pod ręką samego modelu. Na szybko przeprowadzona analiza porównawcza fotek modelu z fotkami oryginału wskazywały na faktyczny błąd w malowaniu, gdyż oryginał jedną ze ścian ma inaczej pomalowaną od drugiej, gdyż stanowi lustrzane odbicie schematu malowania. Z tego szybkiego i pobieżnego porównania mi wynikało, że w modelu obie ściany są identycznie pomalowane, czyli niezgodnie z oryginałem. Uwierzyłem w to, bo nawet i wielkim producentom zdarzają się błędy. Zaś swój żal wyraziłem w swoim zacytowanym tutaj poście.

Teraz wziąłem model do ręki, porównałem z fotkami oryginału i malowanie jest OK. Więc na szczęście nie ma błędu jaki bałem się że jest.
Błąd zaś jest nie w malowaniu, ale w napisach na ostoi, gdzie na jednej ze ścian, numer NVR został naniesiony w błędnym miejscu. Naturalnie i to stanowi nie mały błąd, ale zdecydowanie jest mniejszym problemem, niż jakby ściana jedna miała być cała źle pomalowana.
 

akinomrz

Aktywny użytkownik
Reakcje
188 10 2
Zestaw dotarł :) W rzeczywistości są to trzy wagony o numerach katalogowych 67661, 67662 oraz 67663 w tekturowym pudełku o nr 67976 :podstepny:. Różnice niebieskich węglarek w porównaniu do Eanosa 66498 wypatrzone na szybko są w umiejscowieniu napisów w okolicy kratki na list przewozowy ( czy jak tam się to zowie ) - na brązowej brak też logo PKP Cargo. Nr inwentarzowe to 5376 675-5, 5377 719-0 ( format zapisu inny niż w 66498 gdzie wygląda to tak 537 7 162-3 - czyli jest spacja po trzeciej cyfrze ;) ) oraz brązowa 537 6 857-9. Reszta jak to w Eanosie od Roco (y)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 85
Tabor 10
Tabor 38
Tabor 18
Tabor 187

Podobne wątki