Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Jest sporo zdjęć z Pm2 ciągnącą piętrusa. Pośpieszne też często ciągnęły gagariny czy byki, ja tak sam nieraz jechałem, jako pasażer. Dlatego nie widzę nic sztucznego w takich zestawach na makiecie
Ale Was wziął temat zestawienia składów. Ja nigdy nie twierdziłem, że takie zestawienia nie funkcjonowały. Poza tym, mój wpis był (czy tylko miał być?) trochę żartobliwy, a Koledzy potraktowaliście to strasznie poważnie. A znane jest zdjęcie Pm2 z pociągiem do odchwaszczania torów - co nie znaczy, że w gablocie bym sobie taki skład wystawił...
Jest już dostępny zestaw Parowozika z wagonami osobowymi ze stacji Poznań Główny z przełomu epoki IIIb/IIIc z orłem (rewizja 1956/1957):
W skład wchodzą trzy wagony: 1/2 klasa i 2 drugiej klasy.
I do tego jeszcze wagon trzeciej klasy tzw. "Altenberg" z Lublina epoka IIIa. Przeróbka Liliputa - pasujący doskonale do wcześniej wydanego wagonu 2/3 klasy.
Info na stronie Parowozika.
Ale Was wziął temat zestawienia składów. Ja nigdy nie twierdziłem, że takie zestawienia nie funkcjonowały. Poza tym, mój wpis był (czy tylko miał być?) trochę żartobliwy, a Koledzy potraktowaliście to strasznie poważnie. A znane jest zdjęcie Pm2 z pociągiem do odchwaszczania torów - co nie znaczy, że w gablocie bym sobie taki skład wystawił...
Myślę, że sposób zestawiania składu to bardzo subiektywna sprawa. Dla mnie np. piękny jest skład Ty2 plus piętrusy i pocztowiec, bo takie widywałem kiedyś w Nysie. Pm2 też mi pasuje do takiego składu, choć w realu go nie widziałem tylko na fotografiach. Fajnie jak zestawienia składów odzwierciedlają jakieś realne zdarzenie, które miało miejsce. Reszta to kwestia gustu, subiektywnego widzimisię. Choć jeździłem pośpiechami ciągniętymi przez Gagarina, jakoś mi taki skład nie leży, a Gagar ze składem węglarek bardzo. Jak to mówią "są rzeczy na tym biednym bożym świcie, o których największym filozofom się nie śniło" . Choć TGV z dopiętymi boczniakami to trochę by dziwnie wyglądało raczej, ale kto wie może kiedyś na jakiejś wystawie stanęły na jednym torze i jak komuś taka scenka w modelu by odpowiadała...??
Ciekawi mnie ile można by złożyć takich "prawdziwych składów" z dostępnych modeli w skali H0 - poprzedzonych wcześniej jakąś fotografią w skali 1:1?
Można by coś takiego zrobić w dwóch kategoriach: skład "Realny" z odwzorowaniem konkretnej lokomotywy i jej przydziału oraz wagony ze stacjami macierzystymi ze swojego okręgu lub skład "Możliwy" czyli lokomotywa + wagony jakie mogłaby ciągnąć w swojej epoce, niekoniecznie ze swojego okręgu.
Gdzieś na forum była fotka całego składu osobowego z parowozem Oi2-29 Roco.
A może ktoś już ma takie zestawienie?
Można by coś takiego zrobić w dwóch kategoriach: skład "Realny" z odwzorowaniem konkretnej lokomotywy i jej przydziału oraz wagony ze stacjami macierzystymi ze swojego okręgu lub skład "Możliwy" czyli lokomotywa + wagony jakie mogłaby ciągnąć w swojej epoce, niekoniecznie ze swojego okręgu.
Witam. Może warto ten temat wydzielić jako osobny wątek pt. Zestawienia składów. Przy składach warto by zamieszczać zdjęcia, skany, dane dotyczące modelu (np. numer katalogowy producenta i numer wagonu na modelu) z uwagą czy można skompletować cały pociąg z danego okręgu z różnymi numerami wagonów (skład realny), czy też numery wagonów muszą się powtarzać a wagony będą z całej Polski (skład możliwy). Np. w przypadku pociągu "Polonez" Warszawa-Moskwa trudno by skompletować wagony sypialne o 8 czy 10 różnych numerach) ale przy składach złożonych z innych wagonów jest to możliwe. Przykładowy "Polonez" można zresztą zestawić w co najmniej pięciu wersjach, jako sypialny, sypialny z rosyjskim bagażowym (lata siedemdziesiąte), sypialny z rosyjskim bagażowym i dwoma wagonami kl 2 PKP (lata osiemdziesiąte), i współczesne wersje - PKP z połową wagonów sypialnych i połową osobowych i wersja z wagonami rosyjskimi...
Ja np. szukam informacji o zestawieniach pociągów międzynarodowych odjeżdżających ze stacji Warszawa Gdańska w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych i oczywiście odzwierciedlenia tego w modelach.
Pzdr, Piotr
To że Pm2 jeździła z Bipą to oczywista oczywistość. Z Panem Andrzejem mieliśmy po prostu podobną refleksję, że tak wspaniałe maszyny pośpieszne, jakim swego czasu były S6 (Pd5) i Br03 (Pm2) zostały w końcowym etapie swojej eksploatacji zepchnięte na linie drugorzędne i obsługiwały linie lokalne, których symbolem były Bipa i Donnery...ot tyle...nie ma się tu co doszukiwać sensacji i licytować kto znajdzie więcej zdjęć Pm2 ciągnącej Bipę...swoją drogą gdyby ktoś znalazł zdjęcie Pd5 z czasów jej eksploatacji na PKP po 1945 to byłoby coś...
Oj tam zaraz szuka sensacji. Uważam, że to fajny pomysł pisać, co, z czym jeździło i kiedy.
Wklejanie fotek, linków do różnych fotografii składów, super sprawa.
Wydzielić oddzielny wątek z takimi zestawami przedni pomysł i niech się Koledzy licytują, kto wklei więcej fotek i linków do nich. Na pewno nie jeden z nas na tym skorzysta.
Zdecydowanie lepiej, tylko z własnością zdjęć jest problem. Jeśli wklejasz swoje to ok., a czyjeś z sieci może być problem. Niestety większość takich zdjęć to fotografię historyczne, czyjaś własność.