• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2013

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.449 42 1
Zdecydowanie lepiej, tylko z własnością zdjęć jest problem. Jeśli wklejasz swoje to ok., a czyjeś z sieci może być problem. Niestety większość takich zdjęć to fotografię historyczne, czyjaś własność.:(
Polecam przeczytać: Kiedy można wykorzystywać zdjęcia w internecie bez zgody autora?
"W przypadku korzystania z cudzych utworów (zdjęć) w granicach dozwolonego użytku konieczne jest wskazanie imienia i nazwiska twórcy oraz źródła jego uzyskania.
Samo opisanie fotografii imieniem i nazwiskiem autora nie spełnia warunku podania źródła. Źródło powinno być oznaczone w sposób wyraźny i niebudzący wątpliwości. Decydujące znaczenie dla sposobu określenia źródła będą miały zwyczaje przyjęte w danym środowisku. W przypadku więc wykorzystania fotografii pozyskanych z innych serwisów internetowych niezbędne jest podanie adresu strony."
 

Juras

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Dzięki za bardzo interesujący link, właśnie sobie to przeczytałem i logicznym się wydaję, że spokojnie możemy wklejać takie fotki z podanym nazwiskiem i imieniem autora. Jednak mój adwokat zawsze powtarza, że "w sądzie logika bywa zgubna". Same uwarunkowania wklejania cudzych fotografii nie są do końca jasne, wszystko zależy od interpretacji np., tego, co jest dziełem artystycznym, kiedy w kontekście do całości stanowi mniejszość np., co do samej treści, czy objętości? To wszystko jest bardzo subiektywne.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.656 37 1
Mnie tak zastanawia teb GBS od Roco
http://www.dcc24.eu/node/874/614

Co to jest to ta literka -x na końcu serii wagonu. I czy w ogóle tego typu wagony (najbardziej wizualnie nie odpowiadają mi drzwi) jeździły u nas??
hej,
znak -x na PKP w wagonach towarowych obowiązywał po 1980 roku gdzieś do około 1992, czyli wszystkie modele wagonów towarowych PKP z rewizjami w tym przedziale czasowym czyli epoka IVc oraz początek V (Va) powinny mieć ten znak w serii, np. Gbs-x, Gbs-tx, Gags-tx, Eaos-x, Es-x itp literka x znaczała że wagon otrzymał nowy numer lub jego numer zosta zweryfikowany po 1980 roku zgodnie z nowymi wytycznymi UIC dotyczącymi nowych zakresów numerycznych wagonów. Co ciekawe w latach 90-tych to PKP zaczeło również x stosować na osobowych i serie wyglądały tak np. Bh-x, Bdu-x

Jeśli chodzi o model Gbs -a z Roco to wagony tego typu były w latach 80tych odkupione przez PKP z OBB, na poczętku eksploatacji w PKP miały właśnie takie drzwi austriackie, stopniowo wymieniane na typowo polskie w trakcie napraw rewizyjnych
pozdrowienia
Rysiek
www.ksk.wroclaw.pl
 

Phantomiusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
I takie odpowiedzi bardzo lubię :)

Od jakiegoś czasu przymierzam się do wykonania polskiego GBSa i zawsze zastanawiała mnie ich rozbieżność w budowie. O GBSach pochodzących z Austrii wiedziałem, zresztą przewinęło mi się trochę ichnich modeli. Są nawet zdjęcia tych wagonów na necie, tylko te wrota wciąż nie dawały mi spokoju.

zdjęcie pochodzi ze strony:

http://adamusadam.pl/projects/show/271
 

Załączniki

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
Zdecydowanie lepiej, tylko z własnością zdjęć jest problem. Jeśli wklejasz swoje to ok., a czyjeś z sieci może być problem. Niestety większość takich zdjęć to fotografię historyczne, czyjaś własność.:(
Fakt. Swego czasu ktoś pytał o coś co dotyczyło skali TT, a chcąc chyba wówczas pomóc, czy coś (nie pomnę) - odpowiedź znalazłem na fotce w galerii jednego z MK. Wrzuciłem więc jako przykład fotkę ze skali TT ze strony http://www.marcinturko.pl/Koleje male i duze/index.html (nawiasem mówiąc ładne fotki tam są). Podałem oczywiście źródło, ale mimo to chyba autor fotki nakazał usunięcie załącznika bo dostałem info od admina w tej sprawie... oczywiście nie mam absolutnie żalu - święte prawo autora. Ale przecież podałem źródło i chyba jakaś straszna krzywda nikomu się przez to nie stała, tym bardziej, że na wspomnianej stronie nie zauważyłem informacji, że zakaz kopiowania materiałów. Ale jak widać różnie z tym bywa.
Nie wklejajcie więc fotek ze wspomnianej strony jak coś tam nawet chcecie przykładowo pokazać czy zapytać o coś, co widzicie akurat na tamtych fotkach (to tak przy okazji). W ogóle uważajcie z wklejaniem nie swoich fotek.
Ale najlepsze było jak dawno temu ściągnąłem z neta nie swoją fotkę jakiegoś wózka modelu PIKO wagonu czy coś bo akurat taki wózek miałem do pchnięcia na aukcjach, a aparatu wówczas nie maiłem. Koleś się dopatrzył, straszył mnie sądami za fotkę wózka i kazał przepraszać na forum martela :D. Ludziom odwala normalnie czasami... nawet jeśli prawnie mają rację. Do sądu za fotkę jakichś gratów. Wtedy byłem trochę zielony i mało wiedziałem o jakichś prawach autorskich, a fotka z netu traktowana była przeze mnie na zasadzie - ktoś wkleił do netu, to można brać. Wtedy dostałem nauczkę.
No ale to nie miejsce na taką dyskusję.
Wracajmy do tematu nowości 2013 :)
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.772 31 2
Ludziom odwala normalnie czasami... nawet jeśli prawnie mają rację.
Dokładnie tak jest. Miałem podobny przypadek tylko z innej branży. A eksperci (ci bardziej rozsądni) coraz częściej stwierdzają że prawo autorskie nie nadąża za rozwojem techniki medialnej. Ekstremalnym przykładem jest tutaj wojna producentów telefonów o kształt obudowy - prostokąt:D.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.935 119 22
Może ktoś się na mnie obrazi za te słowa, ale co Ci po katalogu, skoro ten producent nie trzyma chyba żadnych terminów jeśli chodzi o modele polskiego taboru? Człowiek tylko się napali i nic. I tak dobrze, że z zapowiadanych wagonów po jakimś czasie się one pojawiają. Bo lepiej późno niż wcale. Ale co do lokomotyw, to już kilka w zapowiedziach było i albo wypadło z planów, albo rzekomo ma być jeszcze później.

I co by nie było, że jakiś uprzedzony jestem do tej firmy. Wręcz przeciwnie, uważam że ich modele są o krok do przodu przed Roco i już kiedyś w przypadku oceniania jakiegoś modelu lokomotywy o tym pisałem. Sam sobie i Wam bym życzył jak najwięcej modeli w ich wykonaniu. Ale z terminowością to u nich kiepsko jest. No i ceny mogłyby być też niższe.
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
875 9 4
Może ktoś się na mnie obrazi za te słowa, ale co Ci po katalogu, skoro ten producent nie trzyma chyba żadnych terminów jeśli chodzi o modele polskiego taboru? Człowiek tylko się napali i nic. I tak dobrze, że z zapowiadanych wagonów po jakimś czasie się one pojawiają. Bo lepiej późno niż wcale. Ale co do lokomotyw, to już kilka w zapowiedziach było i albo wypadło z planów, albo rzekomo ma być jeszcze później.

I co by nie było, że jakiś uprzedzony jestem do tej firmy. Wręcz przeciwnie, uważam że ich modele są o krok do przodu przed Roco i już kiedyś w przypadku oceniania jakiegoś modelu lokomotywy o tym pisałem. Sam sobie i Wam bym życzył jak najwięcej modeli w ich wykonaniu. Ale z terminowością to u nich kiepsko jest. No i ceny mogłyby być też niższe.
Jedynie z Wawlem się w terminie wyrobili :)
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
Oooo nie zdążyłem.
Na tej stronie są też nowości TT.
O ile TT jest dość ciekawe, to w H0 Tillig idzie po najmniejszej linii oporu. Kwasiarka "Rokita" - przynajmniej ktoś im chyba coś podpowiedział i nie będzie miał "S.A.", osobowy do przyjęcia, ale Eanos po raz enty - i to jeszcze z niemieckimi wózkami :sick:
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
Acha, to to są właśnie ności Roco na rynek polski przepchnięte przez radę przodujących sprzedających. Albo jak kto woli inaczeć przykład pewnego zamieszania w kręgach decyzyjnych R/F.
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
Dream, Rybnik zresztą dalej prowadzi sprzedaż R/F choć ceny zbliżone do Lokomodela.
Ha, ha - strach podawać namiary bo kapuściarz z kulturkampfem jeszcze doniesie [zwłaszcza na Drim ;););)(y)]

Pierwotnie epoki miały być bardziej wyrónane ale importerzy stwierdzili, że najlepiej idą orły i chcą głównie epok IIIa/b.
ad. nowości ROCO z VIe...
Acha, to to są właśnie ności Roco na rynek polski przepchnięte przez radę przodujących sprzedających. Albo jak kto woli inaczeć przykład pewnego zamieszania w kręgach decyzyjnych R/F.
Zgubiłem się...
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
ad. nowości ROCO z VIe...

Zgubiłem się...
Faktycznie wycinająć po zdaniu z zupełnie innych postów można zakręcić.
To scalam.
Początkowo [zresztą niektóre modele w IIIc były planowane od kilku lat] modele miały być bardziej wyrównane epokowo - czyli modele Roco miały być z IIIc i IVa a zostały zmienione na IIIb i jest monokultura. Boczniaki miąły być w IIIb w innej formie - zestaw z lokomotywą. Wagony towarowe są na szczęście bardziej wyrównane - [to jescze chyba nie wszystkie]. Po drugie, co może faktycznie nie podkreśliłem sprzedawdcy uważają, że dobrze idą także modele współczesne czyli już VI epoka.
Teraz chyba jasne.
Zresztą masz wiodącego gracza na rynku obok siebie to Ci wytłumaczy co trzeba i jakie ma plany.

A tak jak napisałem, ja nie wiem, czy pewne rzeczy są efektem chaosu w R/F [jak lokomotywa w katalogu Fleischmanna, do której poleca się numery jeszcze nie ogłoszonych zestawów wagonów] czy też raczej inicjatywy polskiej grupy trzymającej sprzedaż.
 

sosnama

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
Wszystko po 1 zl (y) nie moja epoka
... no wiem, wiem, jednak że wcześniejsze bardzo, ale to bardzo mi się podobają to pozostanę przy swoim wyborze "z podpisu".
Acha, to to są właśnie ności Roco na rynek polski przepchnięte przez radę przodujących sprzedających. Albo jak kto woli inaczeć przykład pewnego zamieszania w kręgach decyzyjnych R/F.
ad. nowości ROCO z VIe...

Zgubiłem się...
O też bym prosił o co nie co info :podstepny:

Faktycznie wycinająć po zdaju z zupełnie innych postów można zakręcić.
To scalam.
Początkowo [zresztą niektóre modele w IIIc były planowane od kilku lat] modele miały być bardziej wyrównane epokowo - czyli modele Roco miały być z IIIc i IVa a zostały zmienione na IIIb i jest monokultura. Boczniaki miąły być w IIIb w innej formie - zestaw z lokomotywą. Wagony towarowe są na szczęście bardziej wyrównane - [to jescze chyba nie wszystkie]. Po drugie, co może faktycznie nie podkreśliłem sprzedawdcy uważają, że dobrze idą także modele współczesne czyli już VI epoka.
Teraz chyba jasne.
Zresztą masz wiodącego gracza na rynku obok siebie to Ci wytłumaczy co trzeba i jakie ma plany.

A tak jak napisałem, ja nie wiem, czy pewne rzeczy są efektem chaosu w R/F [jak lkomotywa w katalogu Fleischmanna, do której poleca się numery jeszcze nie ogłoszone zestawów wagonów] czy też raczej inicjatywy polskiej grupy trzymającej sprzedaż.
Dziękuję :)
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 50
Tabor 187

Podobne wątki