• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2022

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.695 52 2
W drugim filmie, autor też się dziwi dlaczego ESU wykonało napęd na 2 osie w jednym wózku i 1 w drugim. Wspomina jednak, że dzięki 4 gumowym obręczom model śmiga dobrze, porównuje to do dawnych modeli Maerklina, które miały napęd wyłącznie w jednym wózku ale i tak wszystko dobrze działało. Ze swojej strony dodam, że oglądałem model czeskiego nurka w wydaniu AC produkcji Roco. Poza faktem że obręcze kół to już na serio noże do krojenia pizzy :) widoczne było, że napęd jest tylko w jednym wózku, a obie osie wyposażone są w ogumienie przyczepnościowe. Drugi wózek jest "goły" bez przekładni, tak by możliwe było wpięcie ślizgacza. Model i tak ponoć śmiga bez problemu.

Co do dostępności - dla Niemców ta lokomotywa to jak dla nas chyba Pm36. Każdy MUSI ją mieć. Jestem pewien, że będzie "dodruk", bo nawet w Niemczech na forach jest oburzenie. A sklepy zawsze lepiej traktują stałych klientów, niż kupujących sporadycznie. Jeżeli zamówili x sztuk, a przyszło mniej, to zazwyczaj w pierwszej kolejności traktowani są właśnie "Stammkunden".

Co do wysokości podnoszenia pantografów, wydaje mi się, że to jest ustawialne w którychś CV.
 
Ostatnio edytowane:

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.313 25 2
Pantografy rzeczywiście trochę nisko się podnoszą, za to po opuszczeniu lądują ładnie niziutko. To bywało często problemem w lokomotywach z podnoszonymi pantografami, że parkowały nie całkiem nisko jak powinny.
Do mnie jadą E03 i w kolorze orientrot. Podzielę się wrażeniami i wrzucę kilka zdjęć porównawczych z takimi lokomotywami innych producentów.
Dla zainteresowanych - pojawiły się w Lippe - E03 001 i BR 103 orientrot
Na forach znalazłem też ciekawą uwagę, że BR 103 klasyczna w malowaniu beżowo bordowym przy dacie rewizji (odbioru?) 1973 na budzie powinna mieć odbieraki prądu nożycowe tradycyjne. Odbieraki połówkowe mogla dostać najszybciej w 1976, a w tym roku miała już kolejną rewizję - więc jakby model nie do końca zgodny z prawdą historyczną.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.071 276 41
Ja tylko tyle ...

Podnoszony kawałek filigranowej blaszki przy pomocy silniczka w technologii produkcji w XXIw; to jest to samo co dla pijaka otworzenie otwieraczem kapslowanego piwa ...
5 EURO ! za tą funkcję ... no dobra 6 ... ;)
Tymczasem ta funkcja w marketingu producentów urasta do jakiejś ...
" Erekcji Pantografu" ... :eek:
Na którą kupujący mają reagować jak pierwszy raz to widzące dziewice ..... :eek:o_O:eek:o_O ........ :p
I płacić ...i płacić ...
o 100 EUR więcej ...
Rozumiem impotentów, to zawsze jakaś proteza psychologiczna ...
No ale wtedy sprzedaż na receptę i refundacja 100% na NFZ ...


Ja tylko tyle ...
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.429 137 19
"Niemiecki krokodyl" (niem. Deutsche Krokodil) to jedna z "tych" ikonicznych lokomotyw w Niemczech. PIKO jako kolejna firma dołączająca do grona producentów oferujących miniatury maszyn uwielbianych przez Niemców i nie tylko, zamieściła filmową prezentację swojej najnowszej tegorocznej nowości:


Dodatkowo poniższe zdjęcie od Verlagsgruppe Bahn:

piko_51740_deutschekrokodil_194_ 576-5_db_foto_fb_verlagsgruppe_bahn.jpg


- opis do zdjęcia: "Das „Deutsche Krokodil“ hat so viele Fans, dass sich auch Piko dazu entschloss, eine Neukonstruktion für H0 auf den Markt zu bringen. Das Modell der Sonneberger bildet eine erst im Jahr 1954 gebaute Maschine nach, die wegen der leistungsfähigeren Motoren für 100 km/h zugelassen und ab 1968 in die Baureihe 194.5 eingereiht wurde. Im aktuellen MODELLEISENBAHNER nehmen wir das zweifellos perfekt wirkende neue Expert-Modell unter die Lupe. Das Heft mit dem Test ist ab sofort hier erhältlich: https://www.vgbahn.shop/modelleisenbahner-05/22 (Foto: Rainer Albrecht)"
- źródło: fb Verlagsgruppe Bahn
 
Ostatnio edytowane:

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Co do BR103 Esu, to nie bedzie zadnych dodrukow wg mnie, oni ledwo zrobili tego tyle, co wypuscili w bolach po ponad 5 latach... przeciez jak do tej pory, to niczego nie dodrukowali jesli chodzi o elektrowozy...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.718 65 3
Nie sądzę żeby na tym poprzestali w końcu to jest nowy projekt i inwestycja musi się zwrócić. No chyba że byłby to tak spieprzony model jak Ludmiła której nie warto dalej produkować.
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
5.006 10 2
Trix i Märklin wprowadzają model duńskiego parowozu Litra E . W zasadzie były to szwedzkie parowozy klasy F, które technicznie bazowały na rozwiązaniach kolei Wirtembergii , klasy C (http://forum.modelarstwo.info/threads/kolekcja-taka-sobie-czyli-na-3.50167/post-867164) … tak przynajmniej twierdzi Wiki (choć wygląd parowozu zupełnie inny). Szwedzkie parowozy zostały po zelektryfikowaniu głównych linii sprzedane w 1937 roku Danii. Model jest oferowany jako seria limitowana w związku z rocznicą kolei duńskich : https://www.trix.de/de/lp/22/sondermodell-daenische-litra-e#modelle
Ciekawostką nawiązującą do wcześniejszej dyskusji w tym wątku jest to, że zarówno przedni wózek, jak i tylna oś toczna mają zewnętrzne ułożyskowanie (i odpowiednie konstrukcje ram).
B25162AC-B263-4A45-8C28-4F0B413B3E01.jpeg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki