• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2022

OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.141 129 19
Na stronie firmy PIKO zostały opublikowane zdjęcia tegorocznej edycji modelu "Ludmiły":

37687_52910_id=30076.jpg

37692_52910_MG_2590_id=30671.jpg

37693_52910_MG_2591_id=30672.jpg

37694_52910_MG_2592_id=30673.jpg

37695_52910_MG_2593_id=30674.jpg

37696_52910_MG_2595_id=30675.jpg

37697_52910_MG_2588_id=30676.jpg


Model lokomotywy 132 089-4 DR w "oszczędnym" malowaniu z cienkim pasem między drzwiami, bez listew ozdobnych
PIKO 52910 (wersja analogowa, system DC)
PIKO 52911 (wersja z dekoderem dźwiękowym, system DC)
PIKO 52912 (wersja z dekoderem dźwiękowym, system AC)
Cena (odpowiednio):
155 € / 759 zł
265 € / 1299 zł
265 € / 1299 zł
Przydział:
- dyrekcja Erfurt / RBD Erfurt
- lokomotywownia Meiningen / Bw Meiningen
Data ostatniej naprawy rewizyjnej: 12 marca 1990 roku
Data ostatniego przeglądu: 5 marca 1991 roku

Pierwowzór:

- źródło: flickr.com/photos/42309484@N03/16194521196/
- autor: H. Heiderich
- opis: "132 089 Meiningen 23.03.90"

1990.03.23. - Meiningen - ''Ludmiła'' 132 089-4 DR, fot. H. Heiderich (flickr W. + H. Brutzer).jpg

- źródło: flickr.com/photos/42309484@N03/15598007274/
- autor: Werner & Hansjörg Brutzer
- opis: "132 089 Meiningen 14.03.91"

1991.03.14. - Meiningen - ''Ludmiła'' 132 089-4 DR, fot. Werner Brutzer (flickr W. + H. Brutz...jpg

- źródło: v300-online.com/0305_002.html
- autor: Frank Weimer
- opis: "08.10.1991 - Arnstadt Hbf"

1991.10.08. - Arnstadt Hbf - ''Ludmiła'' 132 089-4 DR, fot. Frank Weimer (v300-online.com).jpg

- źródło: br232.com/index.php?nav=1401007&lang=1&file=lts_305_52&action=image&position=3
- autor: Frank Weimer
- opis: "16.11.1991 - Meiningen, Bahnbetriebswerk"

1991.11.16. - Meiningen - ''Ludmiła'' 132 089-4 DR, fot. Frank Weimer (br232.com).jpg

1 stycznia 1992 roku lokomotywa formalnie zmieniła numer na 232 089-3. Zapewne dosyć szybko fizycznie zmieniono oznaczenie na lokomotywie, a najwcześniejsza fotografia (którą udało mi się znaleźć), na której uwieczniono maszynę z nowym numerem, została wykonana 21 kwietnia 1992 roku. Oprócz wspomnianej zmiany numeru, z innych widocznych różnic, domalowano białe obwódki tarcz zderzakowych.

Uwzględniając oznaczenia naniesione na modelu, miniatura teoretycznie odwzorowuje pierwowzór z okresu 05.03.1991-01.01.1992/04.1992, przy czym właściwy wygląd dla tego okresu uzyskamy, jeśli naniesiemy na model ślady eksploatacji np. na wzór z fotografii wykonanej 14 marca 1991 roku. Jeśliby usunąć oznaczenie o ostatnim przeglądzie, wówczas moglibyśmy odwzorować stan krótko po naprawie zakończonej 12.03.1990 roku, a uwieczniony na fotografii z 23.03.1990 roku. Dla odwzorowania stanu lokomotywy z lata 1990 roku zapewne przydałoby się nałożyć delikatne ślady eksploatacji - nieco "kurzu" na wózki, może także na ramę, trochę "sadzy" przy wylocie spalin i - standardowo - odrobinę smaru na tarcze zderzakowe.
 
Ostatnio edytowane:

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.218 51 6
Proszę mi podpowiedzieć, czy w parowozach europejskich stosowano takie rozwiązanie tylnego koła tocznego przypominającego wózek wagonu, czy to typowo amerykański pomysł?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.177 504 30
Proszę mi podpowiedzieć, czy w parowozach europejskich stosowano takie rozwiązanie tylnego koła tocznego przypominającego wózek wagonu, czy to typowo amerykański pomysł?
Ol49, Pm36, Pt47, Pu29 to tak na szybko.
Wydaje mi się, że kolega @MarcinŁ odpowiedział na inne pytanie, wymieniając po prostu parowozy z tylną osią toczną, niezależnie od jej konstrukcji. Dobrze byłoby, gdyby kolega @garcia ramirez sprecyzował swoje pytanie, bo nie jestem pewien, co miał na myśli pisząc o rozwiązaniu przypominającym wózek wagonu. Czy chodzi o ułożyskowanie na zewnątrz kół (z ramą zewnętrzną)? Jeśli tak, to takie coś stosowano w Europie stosunkowo rzadko, choć jednak się zdarzało. Częściej stosowały to koleje francuskie, czy brytyjskie, niż najbliższe nam koleje niemieckie, ale generalnie nie było to zbyt popularne. W Polsce nie kojarzę takiego parowozu, za to znam jeden przykład maszyn z przednim wózkiem 2-osiowym z ramą zewnętrzną, prototypowych Ok55.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
Napęd w kotle? ;);) żartowałem!
A na poważnie piękna lokomotywa, piękna ogromna lampa na czole.
Oczywiście że napęd w kotle. W Ameryce napęd w tendrze by nie przeszedł. Znam tylko jeden jedyny przypadek takiego rozwiązania gdzie do tendra wsadzono napęd z diesla. Był to wyrób z bardzo niskiej półki i nikt więcej tego błędu już nie powtórzył. Owszem dość rzadko trafiały się modele z silnikiem w tendrze ale zawsze napędzał on koła parowozu.
 

MarcinŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
218 11 2
@Andrzej Harassek , dziękuję. Chodziło mi właśnie o ramę zewnętrzną.
Faktycznie kolega Andrzej lepiej wychwycił istotę pytania. Zasugerowałem się tym pojedyńczym wózkiem. Choć w tym modelu wygląda to na coś a'la wózek Krauss-Helmholtza łączący osie toczne z napędową. Pewnie to jakas amerykańska wersja, poprawiająca bieg tendrem do przodu. Dlatego odsprężynowanie wyleciało na zewnątrz. Może łatwiej też było czyścić popielnik w takiej konfiguracji.
Koledzy zainspirowali mnie by poczytać nieco o parowozach za oceanem.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.177 504 30
Może łatwiej też było czyścić popi link w takiej konfiguracji.
Nie wiem, co to jest popi link - czy chodzi o popielnik? Zaletą takiej konstrukcji wózka czy półwózka jest łatwiejsza konserwacja i naprawa odsprężynowania i łożysk osiowych, nie wiem, czy ma to wielki wpływ na dostęp do popielnika.
 

MarcinŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
218 11 2
Nie wiem, co to jest popi link - czy chodzi o popielnik? Zaletą takiej konstrukcji wózka czy półwózka jest łatwiejsza konserwacja i naprawa odsprężynowania i łożysk osiowych, nie wiem, czy ma to wielki wpływ na dostęp do popielnika.
Tak. Popielnik. Poprawię
I może nie tyle czyścić co opróżniać popielnik.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.141 129 19
Uważajcie :eek: ! Widziano grasującego w okolicach Sonnebergu przedstawiciela gatunku Deutsche Krokodil :podstepny: ... ponoć w marcu ma nastąpić zmasowany atak tego drapieżnego gada :cenzura: .

37723_51470_id=29940.jpg

37723_51470_Seite_2.jpg

37734_51470_MG_2859_id=30707.jpg

37883_51470_MG_2861_id=30835.jpg

37884_51470_MG_2862_id=30836.jpg

37885_51470_MG_2863_id=30837.jpg

37886_51470_MG_2865_id=30838.jpg

37887_51470_MG_2867_id=30839.jpg

37888_51470_MG_2871_id=30840.jpg

37889_51470_1und2_id=30841.jpg


- źródło: piko.de/DE/index.php/de/piko-news/modellvorstellungen/1784-h0-expert-e-lok-br-194-db-iv-51470.html

Model lokomotywy 194 576-5 DB:
PIKO 51470 (wersja analogowa, system DC)
PIKO 51471 (wersja z dekoderem jazdy, system AC)
PIKO 51472 (wersja z dekoderem dźwiękowym, system DC)
PIKO 51473 (wersja z dekoderem dźwiękowym, system AC)
Cena (odpowiednio):
310 €
360 €
420 €
420 €
Przydział:
- dyrekcja Norymberga/BD Nürnberg
- lokomotywownia Norymberga Rozrządowa/Bw Nürnberg Rbf
Ostatnia naprawa okresowa: 4 sierpnia 1980 r.

Pierwowzór:

- źródło: piko-shop.de
- autor: Ulrich Budde

36875_51470_id=29940.jpg

- źródło: railroadpictures.info/html/archiv-news.php?Param=1%7C2010-09-18
- autor: Peter Wittmann
- opis: "DB 194 576 (28.02.1981, Regensburg)"

1981.02.28. - Regensburg - ''Deutsche Krokodil'' 194 576-5 DB, fot. Peter Wittmann (railroadpi...jpg

- źródło: flickr.com/photos/brianews/5912111071/
- autor: Brian Daniels
- opis: "194.576 Ansbach 25-9-85"

1985.09.25. - Ansbach - ''Deutsche Krokodil'' 194 576-5 z poc. os., fot. Brian Daniels (flickr...jpg

- źródło: flickr.com/photos/brianews/5912111415/
- autor: Brian Daniels
- opis: "194.576 Crailsheim 25-9-85"

1985.09.25. - Crailsheim - ''Deutsche Krokodil'' 194 576-5 z poc. os., fot. Brian Daniels (fli...jpg

Najprawdopodobniej podczas naprawy okresowej w 1980 roku lokomotywa otrzymała komorę światła czerwonego, której wcześniej nie miała zabudowanej. Poniżej fotografia tej samej lokomotywy uwiecznionej dwa lata przed wspomnianą naprawą:

- źródło: drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,8119270,8119270
- autor: Günter Tscharn
- opis: "Die 194 576 am 26. Juli 1978 bei Rottendorf."

1978.07.26. - Rottendorf - ''Deutsche Krokodil'' 194 576-5 z poc. tow., fot. Günter Tscharn (...jpg

W moim odczuciu model jest rewelacyjny :D i choć cena jest równie powalająca o_O , to zastanawiam się, czy nie byłoby warto zacząć odkładać na model w oznaczeniach DR :niepewny: ...
 
Ostatnio edytowane:

Alonzo

Aktywny użytkownik
Reakcje
264 4 2
Uważajcie :eek: ! Widziano grasującego w okolicach Sonnebergu przedstawiciela gatunku Deutsche Krokodil :podstepny: ... ponoć w marcu ma nastąpić zmasowany atak tego drapieżnego gada :cenzura: .

Zobacz załącznik 877593
Zobacz załącznik 877594
Zobacz załącznik 877595
Zobacz załącznik 877596
Zobacz załącznik 877597
Zobacz załącznik 877598
Zobacz załącznik 877599
Zobacz załącznik 877600
Zobacz załącznik 877601
Zobacz załącznik 877602

- źródło: piko.de/DE/index.php/de/piko-news/modellvorstellungen/1784-h0-expert-e-lok-br-194-db-iv-51470.html

Model lokomotywy 194 576-5 DB:
PIKO 51470 (wersja analogowa, system DC)
PIKO 51471 (wersja z dekoderem jazdy, system AC)
PIKO 51472 (wersja z dekoderem dźwiękowym, system DC)
PIKO 51473 (wersja z dekoderem dźwiękowym, system AC)
Cena (odpowiednio):
310 €
360 €
420 €
420 €
Przydział:
- dyrekcja Norymberga/BD Nürnberg
- lokomotywownia Norymberga Rozrządowa/Bw Nürnberg Rbf
Ostatnia naprawa okresowa: 4 sierpnia 1980 r.

Pierwowzór:

- źródło: piko-shop.de
- autor: Ulrich Budde

Zobacz załącznik 877592

- źródło: railroadpictures.info/html/archiv-news.php?Param=1%7C2010-09-18
- autor: Peter Wittmann
- opis: "DB 194 576 (28.02.1981, Regensburg)"

Zobacz załącznik 877589

- źródło: flickr.com/photos/brianews/5912111071/
- autor: Brian Daniels
- opis: "194.576 Ansbach 25-9-85"

Zobacz załącznik 877590

- źródło: flickr.com/photos/brianews/5912111415/
- autor: Brian Daniels
- opis: "194.576 Crailsheim 25-9-85"

Zobacz załącznik 877591

W moim odczuciu model jest rewelacyjny :D i choć cena jest równie powalająca o_O , to zastanawiam się, czy nie byłoby warto zacząć odkładać na model w oznaczeniach DR :niepewny: ...
Zapowiada się piękna maszyna .Ja też czekam na wersje DDR .Szkoda tylko,że już w cenie podobnej do parowozu
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.141 129 19
Jedne modele trzeba opóźnić, aby inne były szybciej. Ale wersję ozeanblau/beige na pewno łyknę :)
Wiem, że to tak może wyglądać, ale to naprawdę nie jest "spisek" przeciw Polakom, tylko zupełnie inne okoliczności, przez które wspomniany model po raz kolejny się opóźnia.
Szkoda tylko,że już w cenie podobnej do parowozu
Tak, PIKO bardzo sobie ceni swoje modele "Altbaulok'ów" :( . Elektrowóz typu E18 - 230 €. Mały elektrowóz typu E32 - 260 €. Trójczłonowa lokomotywa typu E91 - 280 €. Choć niemiecki krokodyl będzie najdroższym modelem elektrowozu produkowanym przez PIKO (310 €) :eek: , to i tak w porównaniu z modelem MäTRIX'a i ESU będzie tańszy o_O (420 € do 459 €), zatem nadal jest to jakaś alternatywa, a wykonanie - chyba na najwyższym poziomie :D , nie licząc "bajeru" w postaci podnoszonych pantografów w modelu ESU ;) .
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.977 275 41
Wersja z dekoderem cyfrowym to 420 euro, czyli prawie jak Esu, który jest moim zdaniem lepszy :)
Porównujemy ceny katalogowe, i ...
Absolutnie niedostępna BR194 ESU zezdźwiękiem to niecałe 600 EUR a nie 420 ....
Tańsza o ponad 100 EUR od niej BR V200 ESU zezdźwiękiem to aktualnie ca.500 EUR...
https://www.ebay.de/itm/115250749304?epid=2254331543&hash=item1ad57adf78:g:IRgAAOSwjbpiCqdj
Kolega nie docenia marketingowców ESU ;)


Więc BR194 Piko w wykonaniu jakie widać na zdjęciach za 420 EUR zedźwiękiem bez autopanto ale z autoświatłami jazdy... to jest propozycja ...

Zamówiłem BR194 DB Piko ... i to będzie czwarty elektrowóz dla moich składów DB i ostatni !!! :sleep:
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki