• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2022

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.977 275 41
Kolego Drakula. Nigdy nie mów nigdy.
Wszyscy mi to mówią ...
Ale ja naprawdę buduję składy wg.
zamkniętej koncepcji w oparciu o podstawowe spektrum danej epoki/zarządu - kupując, cuś tam kiedyś konwerterując . I do tych składów tylko minimalna ilość lokomotyw. Nie ma mowy o żadnej kolekcji ! Trzymaniu przestarzałego technologicznie taboru/trakcji z sentymentu. Czy kupieniu czegoś bo się spodobało ... Nie stać mnie na to !
Na doczesną "wieczność" mam w Krakowie w alei A.K koncesję tylko na eksploatacje dwóch kontenerów należących do biurowca Newton i to pod warunkiem ! uznania jego teorii w obecności przedstawicieli miejscowej loży ...
Krakusy chociaż tyle mnie docenili za 14 lat wdychania tamtejszej atmosfery śródmieścia :D , w Warszawie nie przyznali mi nic ! ... :rolleyes:

BR151 Sound ESU , BR140 Piko , mały krokodyl BR144 Brawa i ten oczekiwany BR194 Sound Piko to optymalna ilość trakcji elektrycznej w DB w IV epoce. W tym dwa zezdźwiękiem ... :sleep:
 
Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.376 111 11
Faktycznie kolega Andrzej lepiej wychwycił istotę pytania. Zasugerowałem się tym pojedyńczym wózkiem. Choć w tym modelu wygląda to na coś a'la wózek Krauss-Helmholtza łączący osie toczne z napędową. Pewnie to jakas amerykańska wersja, poprawiająca bieg tendrem do przodu. Dlatego odsprężynowanie wyleciało na zewnątrz. Może łatwiej też było czyścić popielnik w takiej konfiguracji.
Koledzy zainspirowali mnie by poczytać nieco o parowozach za oceanem.
Nie wiem, co to jest popi link - czy chodzi o popielnik? Zaletą takiej konstrukcji wózka czy półwózka jest łatwiejsza konserwacja i naprawa odsprężynowania i łożysk osiowych, nie wiem, czy ma to wielki wpływ na dostęp do popielnika.
Amerykański wózek (pół wózek) typu KW. Zaletą jest przede wszystkim masywność takiego wózka biorąc pod uwagę masę amerykańskich parowozów. Wózki i pół wózki z zewnętrznym zawieszeniem są też bardziej stabilne; znowu biorąc pod uwagę masę paleniska (oraz wielkość popielnika) jaką wózek podtrzymuje. Wcześniejsze atlantyki, np. E2 oraz E3 na Pennsylvanii posiadały pół wózki z wewnętrznym układem łorzysk i były także lżejsze.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.586 51 2
Roco wypuściło film z nowościami 2022.
Parowóz austriacki serii 77 na razie jako wydruk 3D. Szczegóły wiązarów (zwłaszcza przy środkowej osi napędnej) są piękne. Oby takie się ostały...
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.351 473 107
A ja zapytam uprzejmie, czy ktoś już wie (wyczytał, dostał informację ze sklepu) kiedy wreszcie do sprzedaży trafi BR103 ESU ? Bo nie wiem czy trzymać kasę, czy można na razie na coś innego przeznaczyć.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.351 473 107
BR103. Jak będę miał to wstawię. Tylko jeszcze nie wiem czy ją dostanę, bo to ESU i pewnie nakład nie będzie zbyt duży.

Jednak na razie na stronie ESU w ogóle zniknęła data premiery. Nie wiem co to u nich oznacza...?
 
Ostatnio edytowane:

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Chyba w końcu jest. Ale czy warto ? Trzeba poczekać na pierwsze opinie...
Warto jak warto, ale pytanie gdzie kupić? Już chyba nigdzie już nie ma, a na ebayu sprzedaja w przeliczeniu za ponad 4000zeta... trzeba chyba poczekać aż komuś się znudzi, lub lekko spsuje :D widać bardzo mikroskopijny był nakład... bo może jednak model niezbyt udany, ale Esu chciało wyjść z twarzą i wypuścilo chociaż kilka sztuk...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.177 504 30
Miałem ochotę na ten model, ale przy obecnych cenach trochę mi przeszło, nie mówiąc o kłopotach z dostępnością. Model ładny, ale dwie rzeczy mi się średnio spodobały: o ile dobrze zrozumiałem komentarz w jednym z filmików, napęd jest tylko na trzy osie: dwie jednego wózka i jedną drugiego - dla mnie ma to mniejsze znaczenie, jeżeli właściwości trakcyjne są OK. Ważniejsze jest drugie spostrzeżenie: pantografy podnoszą się na bardzo małą wysokość, moim zdaniem dużo za małą. Autor filmu wspomniał, że zostaje odstęp ok. jednego centymetra między ślizgaczem a przewodem jezdnym, co zresztą dobrze widać na filmie - dla mnie jest to nie do przyjęcia.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Miałem ochotę na ten model, ale przy obecnych cenach trochę mi przeszło, nie mówiąc o kłopotach z dostępnością. Model ładny, ale dwie rzeczy mi się średnio spodobały: o ile dobrze zrozumiałem komentarz w jednym z filmików, napęd jest tylko na trzy osie: dwie jednego wózka i jedną drugiego - dla mnie ma to mniejsze znaczenie, jeżeli właściwości trakcyjne są OK. Ważniejsze jest drugie spostrzeżenie: pantografy podnoszą się na bardzo małą wysokość, moim zdaniem dużo za małą. Autor filmu wspomniał, że zostaje odstęp ok. jednego centymetra między ślizgaczem a przewodem jezdnym, co zresztą dobrze widać na filmie - dla mnie jest to nie do przyjęcia.
To było do przewidzenia z tymi pantografami, to głównie chyba przez nie model męczyli by go wydać aż 5lat od zapowiedzi w 2017... tak, napęd jest na 3 osie tylko, 2 plus 1, ale to było już dawno wiadome... wydaję mi się, że Esu przy tym elektrowozie się troche spaliło i bardziej teraz się skupi na spalinowozach, jeśli będzie opracowywało jakąś nową lokomotywe...że o parowozach, to już nie wspomne...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki