Wagony typów (rodzin) 111A, 112A, 104A były budowane dla PKP. Odpowiednikami produkowanymi dla kolei węgierskich były wagony typu 130A (1 kl.) i 131A (2 kl.), nie eksportowano wagonów 1/2 klasy. Stąd 111A itd. MAV nie mogły gościć na polskich torach.
BZDURA TOTALNA.
Wagony produkowane w latach 1979-80 (130A i 131A) jeździły w połowie lat siedemdziesiątych. Dobre!
Wagony przeznaczone zasadniczo do ruchu wewnętrznego, bez RIC (50 55 20-37, 50 55 19-37), jeździły przez dwie granice. Nie sądzę.
Co prawda wagony te miały teoretycznie ogrzewanie parowe i elektryczne na 3kV (na półtora kilo też), więc może na podstawie jakichś trójstronnych "uzgodnień" mogły wjechać na polskie (bo przecież nie za RIC-em). Ale to raczej mało prawdopodobne.