• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2022

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.656 37 1
w tamtych latach jak wagon miał MC a nie miał RIC (powinien miec wtedy kod 57) to mogł jeżdzić po kolejach wschodnioeuropejskich.
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
1.005 1 0
...czytałem różne opinie o Jägerndorfer Collection, większość przyrównywała jakość modeli do wykonania w stylu LS Models.
Z wpisu wynika, że kolega nie był zadowolony.
Poproszę o opinię.
Przyłączam się do prośby.

Chciałem jeszcze zapytać o parowóz T16 z ESU? On się już ukazał w sprzedaży w jakiejkolwiek wersji?
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Wagony typów (rodzin) 111A, 112A, 104A były budowane dla PKP. Odpowiednikami produkowanymi dla kolei węgierskich były wagony typu 130A (1 kl.) i 131A (2 kl.), nie eksportowano wagonów 1/2 klasy. Stąd 111A itd. MAV nie mogły gościć na polskich torach.


BZDURA TOTALNA.

Wagony produkowane w latach 1979-80 (130A i 131A) jeździły w połowie lat siedemdziesiątych. Dobre!
Wagony przeznaczone zasadniczo do ruchu wewnętrznego, bez RIC (50 55 20-37, 50 55 19-37), jeździły przez dwie granice. Nie sądzę.
Co prawda wagony te miały teoretycznie ogrzewanie parowe i elektryczne na 3kV (na półtora kilo też), więc może na podstawie jakichś trójstronnych "uzgodnień" mogły wjechać na polskie (bo przecież nie za RIC-em). Ale to raczej mało prawdopodobne.
Czy wagony 111A MAV (np. PIKO 97614), 112A lub 104A gosciły na polskich torach?
Umiesz czytać ze zrozumieniem i myśleć? - bo mam poważne wątpliwości...
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.586 51 2
Przymierzam się do zakupu Railjet ROCO lub JC, czytałem różne opinie o Jägerndorfer Collection, większość przyrównywała jakość modeli do wykonania w stylu LS Models.
Z wpisu wynika, że kolega nie był zadowolony.
Poproszę o opinię.
W tym nowym modelu o którym ja pisałem (VT923), rzeczywiście standard wykonania nie odbiega od LS Models.
Jednak jeżeli chodzi o skład Railjeta - to jak pamiętam Jägerndorfer wypuścił swojego Railjet'a jako pierwszy na rynku. Roco jak zwykle zamarudziło. Ale dzięki temu modele Roco były bardziej dopracowane. Mnie bardzo raziło osadzenie okien w JC były mocno zagłębione w pudle wagonów, do tego doszły detale. Ja zdecydowanie polecam Railjety Roco.
 
Ostatnio edytowane:

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.586 51 2
Przyłączam się do prośby.

Chciałem jeszcze zapytać o parowóz T16 z ESU? On się już ukazał w sprzedaży w jakiejkolwiek wersji?
On się już ukazał we wszystkich wersjach, i już praktycznie się wyprzedał. Na stronie producenta następną edycję zapowiedziano bodajże na Q1 2023.
Polecam wpisać ESU T18 / ESU BR78 w youtube i wyskoczą dziesiątki amatorskich filmów z tym modelem.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.852 91 4
Ukazał się bodaj w 2016, a wznowienie miało być w 2021, ale się raczej nie wyszło, bo nadal widnieje jako subskrypcja
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Lokomotywy+parowe/Parowozy/ESU-31100/pl/modell_237517.html
On się już ukazał we wszystkich wersjach, i już praktycznie się wyprzedał. Na stronie producenta następną edycję zapowiedziano bodajże na Q1 2023.
Polecam wpisać ESU T18 / ESU BR78 w youtube i wyskoczą dziesiątki amatorskich filmów z tym modelem.
W 2021 miało być wznowienie, nie wiem czy wyszło, ale na stronach sklepów można zamówić.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.852 91 4
W tym nowym modelu o którym ja pisałem (VT923), rzeczywiście standard wykonania nie odbiega od LS Models.
Jednak jeżeli chodzi o skład Railjeta - to jak pamiętam Jägerndorfer wypuścił swojego Railjet'a jako pierwszy na rynku. Roco jak zwykle zamarudziło. Ale dzięki temu modele Roco były bardziej dopracowane. Mnie bardzo raziło osadzenie okien w JC były mocno zagłębione w pudle wagonów, do tego doszły detale. Ja zdecydowanie polecam Railjety Roco.
Dzięki.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
465 5 3
Umiesz czytać ze zrozumieniem i myśleć? - bo mam poważne wątpliwości...
Ja? Oczywiście. Wątpliwości to powinieneś mieć do samego siebie.

Tytuł wątku to: Nowości nie-PKP 2022
Czy wagony 111A MAV (np. PIKO 97614), 112A lub 104A gosciły na polskich torach?
(...) polski przemysł kolejowy eksportował swoje produkty (...) na Węgry (...)
(...) Mowa rzecz jasna o wagonach pasażerskich standardu Y (...)
(...) PIKO zaproponuje węgierskim kolekcjonerom miniatury wagonów polskiej budowy (...)
(...) pierwszy model "Y-ka" w oznaczeniach kolei węgierskich MÁV (...),
(...) PIKO 97614 | 50 55 20-37 161-6 Bmo
Logiczne jest, że chodziło o wersje wyeksportowane na Węgry. Mimo, że w treści wpisu są "polskie typy", błędne dla tego przypadku.
Co prawda podstawowa wiedza na temat produkcji polskich "Y-greków" nie jest tajemna, ale trzeba po nią sięgnąć. A jest a wyciągnięcie ręki. Wystarczy chcieć.
Dlatego też na Forum jest całkiem sporo tego typu "nieporozumień" czy "nieścisłości". Chleb powszedni.

Wróć więc i przeczytaj po kolei ze zrozumieniem wszystkie wpisy w tej kwestii.
 

darekgol

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
401 4 1
W tym nowym modelu o którym ja pisałem (VT923), rzeczywiście standard wykonania nie odbiega od LS Models.
Jednak jeżeli chodzi o skład Railjeta - to jak pamiętam Jägerndorfer wypuścił swojego Railjet'a jako pierwszy na rynku. Roco jak zwykle zamarudziło. Ale dzięki temu modele Roco były bardziej dopracowane. Mnie bardzo raziło osadzenie okien w JC były mocno zagłębione w pudle wagonów, do tego doszły detale. Ja zdecydowanie polecam Railjety Roco.
Posiadam RailJet Roco w wersji z oświetleniem i moim zdaniem to jest TOP.
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.414 3 0
Wreszcie zdjęcia prawdziwego modelu. Ten ładunek rzeczywiście wygląda beznadziejnie, ale można go chyba bez problemu wywalić:cenzura:. Natomiast musze pochwalić Piko, że wykonało ten model bardzo wiernie(y). Nawet wózki, które w odróżnieniu od typowych z rodziny Y25, mają pośrodku "nietypowo" okrągły otwór (takiego wykonania nie widziałem w żadnym innym wagonie). Uwzględnienie takich szczegółów nie jest w modelach czymś oczywistym.

Dla porównania z modelami, parę fotek:
P1050687.JPG P1050693.JPG P1050418_edited.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki