• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2022

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
465 5 3
Pokazała się nowa rodzina modeli firmy BRAWA - czyli standardowy wagon kryty Gs w rożnych odmianach a wśród nich model wagonu 23K w malowaniu kolei węgierskich : https://www.erail.gr/en/shop/brawa-50126-covered-freight-car-gze-of-the-mav-epoch-iii/
(...) w "realu" na początku lat 60tych równolegle z budowanymi wagonami typu 23K przez Pafawag Wrocław dla PKP były tez budowane takie same wagony dla kolei węgierskich. Różniły się od pekapowskich wyglądem drzwi - węgierskie miały blachę od strony poręczy. Co ciekawe w modelu tego nie uwzględniono ale uwzględniono polską tablicę przestawcza i ryfle na dachu czyli detale, które odróżniają polskie UIC- owskie Gs-y od reszty produkowanych w innych państwach europejskich
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to przedstawiony model bardziej się nadaje na wypust w oznakowaniu PKP niż MAV?
Chociaż inicjatywy tego producenta, do wydania takiej wersji, to raczej bym się nie spodziewał.

Nie śledzę też ostatnio zagranicznych rynków, ale chyba Brawa uprzedziła Exact-Train w kwestii modeli UIC'owskich Gs'ów?
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.656 37 1
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to przedstawiony model bardziej się nadaje na wypust w oznakowaniu PKP niż MAV?
dokladnie
Chociaż inicjatywy tego producenta, do wydania takiej wersji, to raczej bym się nie spodziewał.
tak niestety jest , wielka szkoda......
model w znakowaniu kolei MAV zarówno 3 i 4 epoce praktycznie wystaprzedany... w malowaniu PKP tez by się szybko sprzedał.
 

404W Eaos

Aktywny użytkownik
Reakcje
170 9 0
dokladnie

tak niestety jest , wielka szkoda......
model w znakowaniu kolei MAV zarówno 3 i 4 epoce praktycznie wystaprzedany... w malowaniu PKP tez by się szybko sprzedał.
Niestety. Kiedyś pisałem, że działa to prawdopodobnie na zasadzie, że Brawa ma w Polsce Jelenia, który sam zamawia, i rozprowadza, a przede wszystkim sam płaci.
Natomiast Exact zapowiada tą bardziej charakterystyczną wersję Gs'a MAV. Mimo wszystko jakoś obie firmy po raz kolejny wydają podobne modele [Oppeln, Uerdingen i teraz Gs UIC] i współżyją.
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.143 129 19
Piko szykuje nam chyba serię węglarek, które występują na Węgrzech oraz w krajach byłej Jugosławii. Mam nadzieję, że pojawią się również HŻ, SŻ, ŻRS, ŻCG, MŻ i ŻFBH :D

Zobacz załącznik 904104

Źródło: https://www.piko-shop.de/en/artikel/hgh-side-gondola-mav-vi-35091.html
sądząc po cenie to będą kolejne przemalowane węglarki typu LOWA .....
Nie inaczej... przykład - PIKO 97152:

- zapowiedź:

37278_97152_id=30338.jpg


- "model"/zabawka:

37671_97152_id=30338.jpg


- źródło: piko-shop.de

Te proste modele dobrze im się sprzedają, a że każdy chce mieć "swój" to przemalowują na kolejne wersje, co by młodzież też mogła się bawić czymś bardziej współczesnym. Ma być tanio, więc jest z innej formy. Gdyby te węglarki kosztowały 32,5 € zamiast 21 €, to by się tak dobrze nie sprzedawały, a i tak nie wiadomo czy przy cenie 32,5 € PIKO zdecydowałoby się na opracowanie nowej formy do produkcji kolejnej rodziny/odmiany węglarek - podejrzewam, że rynek zbytu jest stanowczo za mały. Jeżeli dopiero w 2020 roku rozpoczęli produkować modele chyba najpopularniejszych w Europie węglarek i nadal nie zaczęli produkować chociażby jednej typowo polskiej węglarki, to czego się można spodziewać?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
Piko raczej nie wykona nowego projektu węglarki produkcji jugosłowiańskiej jakie można spotkać na kolejach krajów powstałych po rozpadzie Jugosławii i obecnie także spotykanych u różnych prywatnych przewoźników także polskich. Projekt wagonów tej konstrukcji był opracowany jakieś dwadzieścia lat temu przez firmę Klein Modellbahn i podejrzewam że formy do produkcji tych modeli obecnie są w rękach firmy Roco. I raczej z tego źródła można by oczekiwać prawidłowych modeli wagonów tej konstrukcji. Owszem jest jeszcze projekt podobnych wagonów z koncernu Hornby ale to jest projekt pochodzący z opracowania firmy Electrotren bardzo podobnej węglarki konstrukcji hiszpańskiej. Której modele także w malowaniu polskich przewoźników kiedyś wyprodukowano na zamówienie firmy Parowozik. Modele tych wagonów jeszcze można nabyć na znanym chińskim portalu handlowym. Modele te jednak mają pewne hiszpańskie detale które nie do końca odpowiadają wagonom pochodzenia jugosłowiańskiego. Chociaż i tak są bardziej do nich podobne niż LOWA od Piko.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.656 37 1
co ciekawe to model węglarki jugosłowiańskiej i rumuńskiej wykonał kiedyś Kleinmodellbahn. Roco przjeło te formy ale gdzieś je zaprzepaściło bo nigdy nie wypuścili jugosłowianskiej wersji , natomiast raz wypuścili te rumuńskie ale cos pozmieniali z obwodziną górną ściany czołowej ...:
https://www.ricardo.ch/de/a/roco-67091-1030504348/
https://www.worthpoint.com/worthopedia/klein-modellbahn-3427-eas-open-wagon-220149405
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.928 121 1
Węgierska firma Albert Modell zamieściła na swojej stronie internetowej dwa zestawy modeli nowych typów wagonów samowyładowczych (AM 600101, AM 600102):
600101_thumbnail.jpeg
600102_thumbnail.jpeg

Czy ktoś z Kolegów wie co to za typ (model, producent itp.) oraz czy te wagony są eksploatowane w Polsce:niepewny:
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.586 51 2
Oczywiście model BR 78 ESU jest bardzo ładny, sam trochę żałuję, że sprawiłem sobie dość niedawno model Piko.
Na niemieckich forach ta niespodzianka wywołała sporo szumu, głównie z powodu wyboru tej serii - niedawno przecież zupełnie nową konstrukcję wydało Piko oraz ponoć Marklin (tu prawdopodobnie chodzi o jakiś kolejny lifting). Sporo marudzenia (również z mojej strony) budzą jednak tzw "noże do pizzy" czyli obręcze kół. Powodem jest oczywiście to, że każdy model jest dostosowany do sterowania prądem stałym i przemiennym - czyli musi jezdzić po każdych torach (czytaj wertepach Marklina):podstepny:.
Zabawne jest, że Piko powoli, ale jednak stara się obniżać obręcze, wsłuchując się w krytykę kolekcjonerów, a ESU chcąc wyznaczać trendy idzie w tym względzie na kompromis (zgniły...). Jak wiemy jakoś w sterowaniu DC modele z kołami z niskimi obręczami (w Roco ma to np. najnowsze modele spalinowozów rodziny V160 DB, Vectrony, parowozy 310 /BR16 OBB) nie wypadają z normalnie ułożonych torów.

Model ESU nie jest w sumie pierwszym z dymem z cylindrów w H0, BR 10 firmy Roco sprzed 11 lat, również posiadał tą funkcję (model 62191).
Jednak model ESU ma "Doppelraucheinheit" czyli tak jakby podwójny generator dymu którym można odrębnie sterować wyrzutem dymu z komina i cylindrów (w Roco nie ma takiej opcji). Do tego model ESU ma czujniki Hala dzięki którym dźwięk i wyrzut dymu jest dokładnie uzależniony od obrotków kół (czyli to co znamy z modeli w "dużych" skalach.
Generalnie polecam ten film:
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki