Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Czekam na ten model od prawie roku.
Obecnie jedyna lokomotywa, ktorą chcę kupić.
Niestety, ta z Fleichmana jest nie do zdobycia. Mam nadzieję, że model Roco będzie o najmniej tak piekny.
Z kat. ACME jedynie co mnie interesuje to wagony przedziałowe 1kl w malowaniu TEE. Poza nimi to szaleństwa nie ma... Może i to nawet dobrze. Trochę sakwa odpocznie.
Wagony 1 kl. FS już się ukazały w zeszłym roku w zestawie 5 wagonów jako TEE "Mediolanum". W nowym katalogu jest natomiast rozszerzony zestaw TEE "Mediolanum, składający się, oprócz 5 wagonów FS, także 3 wagonów DB typu Eurofima (wagony DB pojedynczo były już wcześniej). Nie wiem tylko, czy w nowym zestawie będą wagony FS z tymi samymi numerami, co w 2018, czy z nowymi. A bardzo ładne wagony tego typu miało w ofercie Roco parę lat temu, ale teraz nie są już dostępne. Pisaliśmy o tym tu: http://forum.modelarstwo.info/threads/trans-europ-express-oryginały-i-modele.36515/page-5#post-716350
A czy Fleischmann wydał wagony FS? O DB wiem, ale wszystkie wagony Fl, długości 26,4 m w oryginale, są skrócone: skala 1:93.5. Ale wybór wagonów DB w pełnej długości pewien jest: dawniej Lima i Rivarossi, teraz ACME, LS. Models, Roco (od dawna). Zapraszam do tematu o TEE (link wyżej).
Dyskusja dotyczyła nowego opracowania przez Roco BR 86 po przejęciu produkcji od Fleischmanna.
Chodziło mi zatem o wersję BR 86 z wiatrownicami, np. taką jaka do dziś się uchowała:
Nie czuję się tu autorytetem, ale o ile wiem, BR 86 nigdy oryginalnie nie miały wiatrownic. Nie wykluczam, że były jakieś eksperymentalne egzemplarze z wiatrownicami, ale ten na filmie to już chyba jakaś powojenna przeróbka i chyba raczej jednostkowa, możliwe, że dokonana nawet już na tej kolei turystycznej.
Poza tym na stronach Roco są wizualizacje planowanej wersji modelu i na nich wygląda to tak jak na zdjęciu z wystawy, które wyżej zamieściłem...
Planowane jest sześć numerów katalogowych: Art. Nr.: 73020, 73021, 79021, 73022, 73023, 79023 (wersje DR i DB z dźwiękiem i bez oraz zasileniem DC/AC różniące się szczegółami jeśli chodzi o budowę).
Przeglądając w necie archiwalne zdjęcia z kolei DR/DB nie znalazłem wersji z wiatrownicami, ale tylko takie jak na poniższym zdjęciu wersji DB autorstwa J. Sauter:
kilka minut gogle + gogle translate (ale to już "trudna być języka", prosimy o tłumaczenie na polski, choć z angielskiego więcej wynika ;-) ) https://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_86
Einige auf der Insel Usedom im Bw Heringsdorf stationierte Exemplare der DR erhielten wegen des fast ständig wehenden Seitenwindes Windleitbleche.
Some on the island Usedom in the Bw Heringsdorf stationed copies of the DR received due to the almost constantly blowing crosswind wind deflectors.
Przygladając się "prototypowi" na zdjęciu jakie zamieścił J1974 ... Mam wrażenie że jest to model Fleischmanna pomalowany tylko na pomarańczowy kolor dla zmyłko-efektu. Co do wiatrownic to jakaś firma w TT czy w N zrobiła kiedyś taką wersję BR86 z wiatrownicami. Ale to nietypowo-wyjątkowa wersja. Osobiście wraz z ukazaniem się zapowiedzi Roco BR86 w 2017r ... sprzedałem TKt3 Fleischmanna. Więc nawet ten model Fleischmanna udający "prototyp" ... odbieram z nadzieją godną cnotliwej panny na zamążpójście...
Ja nie znalazłem (w zasadzie) nic poza jakimiś próbami przeróbek wyszukanymi na hasło 'BR86 mit Windleitbleche'
Jednak jeśli mowa o rzeczywistej maszynce znalazłem taki oto materiał z fotką egzemplarza o numerze 86 1119 wykonaną w 1972 roku:
Być może stąd parcie na posiadanie takiego egzemplarza w modelu...
I teraz na hasło BR86 1119 juz coś wyskakuje.... nie wiem czy są to fabryczne modele czy jakieś przeróbki, ale zauważyłem, że wiele modeli z wiatrownicami które można znaleźć w necie ma właśnie numer 1119... jak np. ten od PIKO (H0 oczywiście):
Zaledwie 330 EUR ! wersja dźwiękowa ...i ta bardzo niska cena na jak na nowo opracowany model parowozu jest podejrzanie niska . No ale , może Roco będzie próbować tym modelem BR86 odzyskać rynek ... ?
Tu jest link na stronę z tendrzakami - sklepu ( chyba wszystkim znanego ) gdziemodele Roco są oferowane z 10% rabatem ! Polecam , dokonałem tam w ostatnich 4 latach ( uwalniając się tym samym od "dyktatu cenowego" sklepów w naszym bantustanie ) sporo zakupów w tym także lokomotyw ... Znajdziecie tam też ofertę PKP ... Warto dodać że zakupując cuś za 330 EUR otrzymacie na następny zakup bonus+bonus w wysokości ca.8-12 EUR !