i na tutejszym. Już nie pamiętam u kogo
Jest to jeden ze sposobów sterowania napędem rozjazdu.
Przełącznikiem dźwigienkowym ustalasz przebieg a przyciskiem podajesz zasilanie.
Ten szereg przełączników na trzecim zdjęciu, to najprawdopodobniej przełączniki typu (ON)-OFF-(ON). Czyli położenie neutralne po środku i przechyleniem w prawo(dół) lub lewo(góra) przełączasz napęd. W tym przykładzie przełącznik (dźwignia) nie wskazuje położenia zwrotnicy.
Stosuje się również przełączniki dźwigienkowe ON-ON, czyli dwie pozycje stabilne. Praktycznie każdy napęd elektromagnetyczny ma wyłącznik krańcowy. Po przełączeniu odłącza zasilanie cewki dlatego można użyć tego typu przełączniki. W sytuacji gdyby napęd nie miał wyłącznika krańcowego, cewka byłaby cały czas pod napięciem a mogło by doprowadzić do przegrzania a nawet spalenia elektromagnesu.