W IV epoce (takie oznaczenia ma wagon) lampa końca pociągu, umieszczona na środku, na górze ściany czołowej, nie była już od dawna wykorzystywana, więc to niewielka strata.
A przy okazji, jaka jest data rewizji wagonu? W zasadzie powinna być sprzed 1975 roku (zmiana nazw i granic DOKP), bo na ścianie czołowej widnieje napis "DOKP Gdańsk", a nie, jak później, "Północna DOKP". Pierwsze lata IV epoki być może uzasadniały jeszcze fartuchy pod pudłem - nie wiem, kiedy je zdejmowano. (...)
Pomijając już samą datę rewizji wagonu (i miejsce jej wykonania!) oraz fartuchy i nazwę DOKP, chciałbym zauważyć, że wszystkie oznaczenia na wagonach osobowych PKP (również na wagonach tego typu) nie powinny być w tych latach wykonane w kolorze białym, lecz w kolorze kremowym lub jasnożółtym.
Wyjątkiem powinno być tło piktogramów "Dla palących" i "Dla niepalących" i tło nazwy stacji macierzystej (wykonywane w kolorze białym) oraz znaki ostrzegawcze na ścianach czołowych.
Swoją drogą, piktogramy odtworzone na modelu, też nie są zgodne z oryginałem.
Poza tym, napisy wzdłuż dolnej krawędzi nadwozia nie są do końca wykonane zgodnie z pierwowzorem z tamtych lat (czyli z roku 1978). Mam tutaj na myśli m.in.: nieprawidłowy krój liter cechy PKP, brak oznaczenia systemu hamulca, brak czarnego pola do nalepek, zbyt małe pole z nazwą stacji macierzystej, niewłaściwy krój pisma nazwy stacji mac. (w tych latach stosowano już wyłącznie majuskułę wg kroju BN67), a także zbytnie zbliżenie wszystkich napisów do siebie, co zapewne było spowodowane chęcią wykonania wszystkich tych napisów jednym uderzeniem tamponu...
Co do nazwy DOKP na ścianach czołowych tego modelu, to w ogóle nie powinno jej tam być (!), ponieważ już od początku lat 60-tych umieszczano tam nazwę ZNTK, do którego dany wagon był przydzielony oraz datę ostatniej, wykonanej naprawy głównej lub średniej.
I jeszcze jedno, dach tego wagonu powinien być w tym czasie pomalowany na kolor nadwozia, a nie na kolor szary.
Fartuchy zdejmowano w tych wagonach podczas ich pierwszej naprawy głównej, czyli w latach ~1967-68.
Krótko mówiąc, poza samym numerem wagonu, który mieści się w zakresie przewidzianym dla wagonów PKP tego typu i stacją mac. "Grudziądz", nic się tutaj nie zgadza...