• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny MTB - modele wagonów motorowych serii SN52

Reakcje
1.564 13 6
Czy kolega sławek 773 mógłby jakoś inaczej formułować zdanie i używać przecinka. Czy ta wersja którą ja napisałem nie jest bardziej czytelna?. [ Ale teraz jak to podłączyć, jest gniazdo, jakiś mały [ przełącznik ], nie znam łącza, i chyba jest tylko jedna funkcja, włącz, wyłącz, takie pytanie, czy występowały jakieś [światła ] końca składu czy też nie?. Na dachu coś u góry jest widoczne. ] I proszę kolego tego nie odbierać jako pouczania.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
857 77 5
Dziś stałem się szczęśliwym posiadaczem modelu SN52, na żywo robi dobry odbiór i wrażenia:
1-model jeździ przepięknie, aż za dobrze, bo osiąga sporą prędkość na niskich napięciach.
2-poręcze do wymiany. Tu niestety, ale jest słabo.
3-reflektory, coś jest nie tak, są za krótkie, będzie trzeba coś przemyśleć. Koncepcje są dwie.
4-dach, tu też trzeba popracować.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
857 77 5
A można coś więcej na ten temat?
Panie Andrzeju.
Poręcze trzeba chociaż trochę upodobnić do oryginału. Były to kolanka w które wchodziła rurka poręczy.
Co do reflektorów, to brakuje blach do wieszania końcówek. Reflektory są trochę za krótkie, ile będę wiedział w przyszłym tygodniu.
Co do dachu, to muszę poszukać zdjęć dachu, które robiłem i może wymienię wywietrzniki oraz te osłony kominków.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.198 504 30
Ktoś ma, kupił SN61 MTB, jak oceniacie ten model, warto go kupić?
Nie kupiłem i nie mam, ale miałem przez chwilę w ręce i mogłem go sobie obejrzeć. Z daleka robi nienajgorsze wrażenie, z bliska jest trochę gorzej, przede wszystkim ze względu na dość topornie wykonane wózki, są dość mało przestrzenne i niezbyt bogate w detale. Te słynne "firanki" przewodów rzeczywiście są, ale też nie robią zbyt dobrego wrażenia. Sama sylwetka wydaje się prawidłowa co do proporcji, ale oczywiście żeby to zweryfikować, należałoby pomierzyć przynajmniej podstawowe wymiary. O braku "skrzydełek" na czołowych ścianach już tu wspomniano. Widziałem też modele w wersji TT, wrażenia podobne, ale oczywiście wady przy mniejszym modelu mniej rażą oczy. Co ciekawe, dostępne są modele w obu wersjach pudła, starszej, z pojedynczymi lampami i przesuwnymi drzwiami przedziału bagażowego i nowszej, z reflektorami we wspólnej obudowie i drzwiami do przedziału bagażowego dwuskrzydłowymi na zawiasach (oczywiście w modelu nie są otwierane). Nic nie umiem powiedzieć o własnościach jezdnych modelu.
 
Reakcje
31 0 0
Na mnie wywarł pozytywne wrażenie, chodzi mi o bryłę modelu. Fajnie wykonane podwozie, ja będę go widział z odległości co najmniej jednego metra na mojej makiecie. Myślę że to najładniej wykonany dotychczas model przez MTB, ale to tylko moje zdanie. Polecam zakup tej jednostki.
 

Enco

Nowy użytkownik
Reakcje
10 0 0
Witam.
Jestem również zainteresowany zakupem SN61, czy wiecie panowie jaki dekoder dzwiękowy byłby najlepszy do
tego modelu i jak wygląda montaż?, czy da się to jakoś upakować wewnątrz?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.935 119 22
Swoją drogą z tym modelem to jest ciekawa sprawa. Od lat pojawiały się na tym forum głosy że jednym z modeli jaki powinien zostać wypuszczony na rynek, powinien być właśnie model wagonu silnikowego serii SN61. Gdy wreszcie model taki ukazał się, jakoś na forum w ogóle nie ma szału. A zatem, albo model takiego wagonu nie jest jednak aż tak pożądany, albo też wcześniejsze modele firmy MTB i ogólna ich toporność skutecznie zniechęcają do zakupu.
Oczywiście forum to nie jest reprezentatywne co do preferencji rynku, więc może być tak, że tu szału nie ma, a jednocześnie modele dobrze się sprzedają.
 

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.512 19 0
Swoją drogą z tym modelem to jest ciekawa sprawa. Od lat pojawiały się na tym forum głosy że jednym z modeli jaki powinien zostać wypuszczony na rynek, powinien być właśnie model wagonu silnikowego serii SN61. Gdy wreszcie model taki ukazał się, jakoś na forum w ogóle nie ma szału. A zatem, albo model takiego wagonu nie jest jednak aż tak pożądany, albo też wcześniejsze modele firmy MTB i ogólna ich toporność skutecznie zniechęcają do zakupu..
Trochę, Irku, przewrotnie zadałeś to pytanie, więc muszę zareagować, aby nie wyszło na to,że na modele ciężkich wagonów motorowych PKP nie ma rynku. Gdyby w sprzedaży był model wykonany co najmniej w jakości ostatnich lokomotyw PIKO i odpowiednio w stosownej cenie, to jestem przekonany, że znalazłyby nabywców bez problemu. Taki model faktycznie jest cięgle oczekiwany. Nie wszyscy, a myślę, że wręcz przytłaczająca mniejszość kolekcjonerów i modelarzy, zaopatrzyli się w dotychczas oferowane modele manufakturowe. Są one piękne, ale drogie.
Co do modeli MTB, to niestety, ale ich toporność zniechęca do zakupu. Ja oraz co najmniej kilku moich znajomych bardzo chętnie kupilibyśmy model SN52 oraz SN61, gdyby był on przyzwoicie wykonany lub gdyby jakość wykonania była stosowna do ceny. Tymczasem jakość MTB naszym zdaniem nie powala, a cena jest zdecydowanie za wysoka. Przy takim wykonaniu 400 PLN wydaje się maksymalną ceną, jaką można za to dać. Nadal mam jednak nadzieję, że kiedyś pojawi się na rynku model SN61 wykonany na poziomie co najmniej SU46 od Piko. Wówczas mogę zapłacić za taki model odpowiednio więcej.
Na koniec jednak muszę zauważyć, że jest możliwą Twoja teza, iż "forum to nie jest reprezentatywne co do preferencji rynku". Z ciekawości przeglądałem ostatnio stronę jednego ze sklepów oferujących modele MTB i z pewnym ździwieniem zauważyłem, że wszystkie oferowane modele SN61 się sprzedały (a było ich więcej niż jeden egzemplarz :) ). Porządnie wykonane modele, o właściwszym stosunku jakość do ceny, na pewno sprzedadzą się dużo lepiej. No chyba, że zostaną wydane za 120 lat, kiedy o SN61 wszyscy zapomną, a ostatnie zabytkowe egzemplarze zgniją pod nie zawsze opiekuńczym okiem polskich skansenów ;).
 

Lxd2-240

Aktywny użytkownik
Reakcje
210 18 4
Z tym się nie zgodzę. Takim tokiem rozumowania będziemy czekać na... PIKO. I nie oczerniał bym tutaj MTB bo to firma działa coś w "Naszym" kierunku. Przyzwyczailiśmy się do jakości obecnego Piko ale pamietajmy że to firma z ogromnymi tradycjami i z dużym dorobkiem w postaci zestawów startowych etc. Miejmy tolerancje dla mniejszych producentów. Roco pokazuje jaki ma stosunek do Polskiego runku wydając od kilku lat to samo.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.006 63 25
Miałem okazję widzieć SN61 u @karol_mar w sklepie. Z daleka pierwsza myśl "nie jest źle..." jednak z bliska jest jak napisał @Andrzej Harassek. Od siebie dodam że prócz wspomnianych wózków jakoś mi nie pasuje czoło... Wygląda mi tak jak by ktoś je splaszczyl... Poza tym cena... Niestety nie do przyjęcia dla mnie. Mimo oporów mam ST43 od MTB... Mam tylko dlatego, że udało mi się nabyć w dobrej cenie. Gdyby nie to, to dalej moja stajnia była by ubozsza o Rumunka.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.547 60 1
Z tym się nie zgodzę. Takim tokiem rozumowania będziemy czekać na... PIKO. I nie oczerniał bym tutaj MTB bo to firma działa coś w "Naszym" kierunku. Przyzwyczailiśmy się do jakości obecnego Piko ale pamietajmy że to firma z ogromnymi tradycjami i z dużym dorobkiem w postaci zestawów startowych etc. Miejmy tolerancje dla mniejszych producentów. Roco pokazuje jaki ma stosunek do Polskiego runku wydając od kilku lat to samo.
Skończyły się czasy gdzie łapało się wszystko co tylko miało napis "PKP" chociaż niejednokrotnie nie były to modele stricte naszego taboru tylko przemalowanki. Owszem super, że MTB działa na naszym rynku ale porzućmy już podejście "o jacy dobrzy producenci, robią nam modele", każda firma kieruje się zyskiem i to o to im chodzi, o ciężko zarabiane pieniądze, to nie znajomi koledzy którzy z dobroci serca składają modele tylko biznes. Dla mnie stosunek "cena - jakość" jest nie do zaakceptowania, nawet w TT-tce gdzie nie ma za bardzo modeli i MTB tutaj miało okazję zarobić bo co mniej wymagający klienci rzucili się na SU46, ST43, EP05 bo po prostu nie było innego wyboru. Ja dziękuję, mogli się trochę bardziej postarać albo obniżyć swoje oczekiwania finansowe. Nie ma co wiązać krytyki z oczernianiem, to zupełnie co innego. Ale "jaki koń jest każdy widzi" i każdy sam zadecyduje czy chce kupić czy nie. Coby nie było, że tylko leci krytyka - na plus właściwości jezdne produktów MTB. I (nie)stety tak ale dla części osób będzie to oczekiwanie na produkt od PIKO - w moim przypadku EP05 o ile się kiedyś pojawi.
 

Podobne wątki