• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny MTB - modele lokomotyw serii EU05/EP05

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
#83
Ciekawe czy poprawili formę
Taaa... na pewno. W tym biznesie z reguły tak jest, że jak już coś wypuszczą to takie będzie, aż się forma czy co tam z czego robią - "rozpadnie"...
Takie oczekiwania to raczej tylko w stronę manufaktury. Zobacz, nawet takie PIKO nie zmieniło reflektorów w siódemkach i stonkach/kociołkach i jeśli wychodzi jeszcze jakiś model z tej serii, to konstrukcyjnie taki jak pierwszy.
Zdjęć numeru 28 jak dotąd nie widziałem nigdzie.
>>>EP05-28 (1991 rok Katowice)<<< Foto: Jacek Chiżyński.

Opis z linku:
EP05-28 z pociągiem 331/14001 "Polonia" relacji Warszawa Wschodnia - Katowice - Budapest - Beograd (skład ten okresowo posiadał wagony do Sarajeva i Rzymu), Katowice, 31.07.1991; EP05-28 była jedną z kilku lokomotyw tej serii bez sterowania wielokrotnego.

Na mnie największe wrażenie w oczekiwanym od MTB modelu EP05-28 robi cena blisko 1000zł... (przy ofertach na SU46-009 od PKO za ok. 850zł)....
 
Ostatnio edytowane:

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 15 1
#87
Faktycznie, nie sprawdziłem które miały gniazda. No cóż, mam jedną EP05-15, ktorą doprowadziłem do normalnego wyglądu (pantografy PIKO, reflektory, przebudowa dachu, poręcze manewrowe, trawione oznaczenia...) i starczy. Zastanawiam się nad EU05... Trochę porzadniejszych modeli teraz wychodzi...
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
412 5 2
#89
Wiadomo od kiedy mniej więcej je montowano? Bo jak rozumiem nie wychodziły takie z fabryki...
Z fabryki wychodziły jako EU później przebudowano je na EP.
Jako pierwsza miała założone gniazda do sterowania wielokrotnego "14" 28.02.1982r. Skreślono ją ze stanu 15.11.1984r. Ostatnia została przebudowana "23" 30.10.1989r.
"15" przebudowana na EP 03.04.1973r, skreślona ze stanu 14.07.1989r.
"28" przebudowana na EP 21.12.1976r, skreślona ze stanu 30.06.1992r.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.197 504 30
#90
Z fabryki wychodziły jako EU później przebudowano je na EP.
Jako pierwsza miała założone gniazda do sterowania wielokrotnego "14" 28.02.1982r.
Dla uściślenia: przebudowa z EU na EP była w latach 70. XX wieku i wtedy jeszcze nie zakładano gniazd sterowania. Sterowanie wielokrotne instalowano już po przebudowie na EP05, dopiero w latach 80. z myślą o prowadzeniu ciężkich ekspresów po CMK z prędkością 160 km/h. Jak już wcześniej napisał kolega @Rysiek, nie wszystkie EP05 otrzymały te gniazda, EP05-28 nigdy ich nie miała.
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
412 5 2
#91
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
#92
Dla uściślenia: przebudowa z EU na EP była w latach 70. XX wieku i wtedy jeszcze nie zakładano gniazd sterowania.
To by się zgadzało za stroną ilostanu. Zmiana oznaczenia serii od grudnia 1976 roku (i zapewne malatury z zielonej na pomarańczową):

EP05_28.png

źródło: Ilostan Pojazdów Trakcyjnych ForumKolejowe.pl

Mający się ukazać model EP05-28 od MTB powinien zainteresować "miłośników" epoki IVb i IVc. Podejrzewam, że w obu tych epokach wyglądał tak samo, a na daty rewizji raczej bym nie liczył (MTB raczej ich nie nanosi na swoje modele lokomotyw).
Z tego co można wyczytać z tabel, w 1992 roku już było po niej.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.197 504 30
#93

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
#94
Z fabryki wychodziły jako EU później przebudowano je na EP.
Jako pierwsza miała założone gniazda do sterowania wielokrotnego "14" 28.02.1982r. Skreślono ją ze stanu 15.11.1984r. Ostatnia została przebudowana "23" 30.10.1989r.
"15" przebudowana na EP 03.04.1973r, skreślona ze stanu 14.07.1989r.
"28" przebudowana na EP 21.12.1976r, skreślona ze stanu 30.06.1992r.
To ciekawe. Bo na stronie sklepu z Rybnika podana jest data rewizji 23.4.1976 i już jest EP i pomarańczowa. Ciekawe co będzie na modelu bo początek podobny tylko rok można też odczytać też jak 78, tylko to naprawa główna. Czyli daty nie pasują. A co do życia tej lokomotywy to szkoda, że zrobili tę skasowaną w 1992 roku a nie później.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
#97
To ciekawe. Bo na stronie sklepu z Rybnika podana jest data rewizji 23.4.1976 i już jest EP i pomarańczowa. Ciekawe co będzie na modelu bo początek podobny tylko rok można też odczytać też jak 78, tylko to naprawa główna. Czyli daty nie pasują. A co do życia tej lokomotywy to szkoda, że zrobili tę skasowaną w 1992 roku a nie później.
Nie wiem jak to było w rzeczywistości ale na stronie Ilostanu jest info, że w grudniu 1976 przemianowano ja na EP05. Z tego co wiem, takie przemianowanie wiąże się z techniczną wymianą przekładni lokomotywy, a nie tylko z przemalowaniem i nadaniem innych oznaczeń serii (by mogła jeździć szybciej, więc i z modernizacją). Czy w związku z tym data kwietniowa roku 1976 jest prawidłowa, nie mam pojęcia. Jedno jest pewne, taka modernizacja nie trwa zapewne dwa dni...

Z drugiej strony, kto by się tym przejmował? Ja już dawno bez lupy tego nie zauważam, a wygląd lokomotywy (oznaczenie serii, kolorystyka) i tak odpowiada okresowi jaki interesuje tych, którzy kupią ten model i to się głównie liczy (w sumie jest to okres 1976-1992)...

Przy okazji warto nadmienić, że EP05 raczej nie ma co się spodziewać od innego producenta wielkoseryjnego i jest to raczej jedyna "tania" (nie manufakturowa) opcja posiadania modelu tej lokomotywy.
 
Ostatnio edytowane:

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 15 1
#98
Jaki poziom właściwości jezdnych reprezentują modele MTB?
Średnie. Model bez UPS jeździ lepiej niż niejeden z PIKO. Zaletą jest brak gumek na kołach. Natomiast lokomotywa podczas jazdy dostaje różnych drgań i wibracji. Mnie to jakoś specjalnie nie przeszkadza. Kilka razy jechałem "Czechem" w kabinie to miałem w sumie podobne odczucia. Jeszcze go trochę dopieszczę i będzie to jeden z najładniejszych elektrowozów na makiecie. Uwielbiam tą serię :)

Mam jeszcze z MTB model wagonu motorowego CSD M296 ale ciężko coś sensownego napisać bo dekoder ma przełożony na obecną chwilę z SU46. Jednak mimo, iż jest dłuższy to gorzej zbiera prąd z szyn, do tego obciążenie jednego wózka napędowego bez odpowiedniego balastu sprawia, że lubi sobie wyskoczyć z szyn. Jak już będę miał właściwy dekoder to przy wymianie go dodatkowo dociążę.
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
412 5 2
To ciekawe. Bo na stronie sklepu z Rybnika podana jest data rewizji 23.4.1976 i już jest EP i pomarańczowa. Ciekawe co będzie na modelu bo początek podobny tylko rok można też odczytać też jak 78, tylko to naprawa główna. Czyli daty nie pasują. A co do życia tej lokomotywy to szkoda, że zrobili tę skasowaną w 1992 roku a nie później.
Widać z tego, że MTB coś pokręciło z datami rewizji.
Co ciekawe 23.04.1976r została przebudowana EU05-16 na EP.:D Wystarczy teraz zmienić nr na "16" i będzie wszystko pasowało....:D Gniazda założyli jej dopiero w 30.09.1988r.
Do końca stulecia skasowali prawie wszystkie EP05. Zostały tylko 4: 1, 16, 22 i 23. "22" jako jedyna była bez gniazd sterowania.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki