Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Wspomnienie nieistniejącego węzła w Skarszewach, gdzie od strony północno-wschodniej były takie dwa mosty nad Wietcisą. Ty42-126 ze zbiorowym z Zajączkowa do Kościerzyny, 12.04.1989.
Klimat typowego, polskiego krajobrazu z pociągiem towarowym w roli głównej. Aż dech zapiera na ten widok, a jednocześnie żal, że to wszystko przemija...
Zastanawiałem się, co odpisać koledze Ostatniemu, ale właściwie mogę tylko tyle, że taki już jestem: może nie tyle dziecinny (już nie ten wiek), co raczej zdziecinniały.
W czasie Wielkiej Wojny wszystkie walczące ze sobą państwa wydawały całe masy pocztówek obrazujących bądź to triumfy własnych wojsk bądź zniszczenia dokonane przez stronę przeciwną.
Na widokówkach tych można spotkać całą masę motywów kolejowych.
Jak można przeczytać na załączonym obrazku widokówka przedstawiam zniszczony przez Rosjan most niedaleko Kowna.
Sam wiadukt jest banalny i niewarty w ogóle wspomnienia gdyby nie fakt, że spod tego wiaduktu do Kowna jest prawie 470km.
Precyzyjnie wiadukt znajduje się tu (można policzyć kamienne ciosy na przyczółkach): https://maps.google.pl/maps?saddr=5...=CzcWJGxdl5d_rE2Zn-S5Ug&cbp=12,246.15,,0,3.99
Taka ciekawostka.
Obrazek uzyskałem od Jacka Mazurka z http://www.pkp.lubartow.pl/
O ile jeszcze można zrozumieć Niemców bądź Austriaków, którzy znajdując się często o tysiące kilometrów od fotografowanych obiektów podpisywali błędnie swoje pocztówki, to żadną miarą nie można nie można zrozumieć takich kwiatków.
Nie wiem, bardzo podobne wiadukty, układ szosy identyczny ale konstrukcja mostu mi się nie zgadza. Liczba kamyków też mi wychodzi różna. I gdzie się podziały kamienne słupeczki?
Pozdrawiam arytmetycznie.[DOUBLEPOST=1392108318,1392107552][/DOUBLEPOST]A mnie wychodzi na to, że to są dwa różne wiadukty a może ..... i trzy???
Rzuć okiem na układ szosy pod Wojnowem.
Podobne ujęcie już raz było w wątku poświęconym kolejom w Gorzowie, ale chyba warto i tu zamiesić coś z tamtej sesji. Ty2-156 ze zbiorowym do Międzyrzecza przy wyjeździe z Gorzowa, 09.10.1990
No to liczymy.....
Nie wiem, bardzo podobne wiadukty, układ szosy identyczny ale konstrukcja mostu mi się nie zgadza. Liczba kamyków też mi wychodzi różna. I gdzie się podziały kamienne słupeczki?
Pozdrawiam arytmetycznie.
Rzuć okiem na układ szosy pod Wojnowem.
Mechanik Jarząbek jak zwykle na posterunku.
I w pełnej gotowości.
Posypuję głowę popiołem, przyznaję po lekkim obiciu przez Mechanika, że walnąłem kosmiczną bzdurę.
Autorów albumu i forumowiczów przepraszam.
Niniejszym banuję się na tydzień za wypisywanie bzdur.
Może być i jakiś Oporzec, fajny mostek. A tutaj z kolei Lubicz koło Torunia w dniu 07.04.1991, ostatni sezon Sierpca. Jeśli się nie mylę, to Ol49-93 przejeżdżając most na Drwęcy przekracza właśnie granicę między dawnymi zaborami i opuszcza niegdysiejsze Prusy.
Motyw doskonale znany wszystkim, którzy robili jakiekolwiek zdjęcia kolejowe w Kościerzynie.
Ty42-55 z pociągiem z Kokoszek, 03.10.1989
Ty42-103 z połączonymi tego dnia pociągami z Bytowa i Chojnic (na końcu jechał Ty42-126), tego samego dnia tylko trochę później
Ty42-103 z poc. do Kokoszek, 02.07.1990