• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Most nad Osobłogą, czyli koleją na drugi brzeg

OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.990 15 2
#42
Fotki pstryknę tuż przed połączeniem połówek. Wiesz Paweł, że ja wylewny pod względem zdjęć nie jestem. ;-)
Po połączeniu jeszcze daleka droga. Ale do wiosny chciałbym etap metalowy zakończyć :)
No może nie licząc barierek. :)
 

PadreP

Aktywny użytkownik
Reakcje
57 0 0
#43
No ale zawsze można na coś popatrzeć. Słowa to słowa. Cenne. Ale popatrzeć na zdjęcia - jeszcze cenniejsze. Ja swoje tuż wstawię niebawem. Bo się u mnie też pomału coś dzieje.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.472 12 6
#46
Mateuszu. To połowa budowy jest już za Tobą. Rozmiar tego mostu to będzie dopiero widoczny gdy na gotowym postawisz np. parowóz, bo ta warszawa M-20 to jest prawie niewidoczna, nie mówiąc o tym fiaciku.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.990 15 2
#47
Janku myślę, że połowa będzie gdy zestawie to co na zdjęciu do kupy. Wówczas zostanie nawiercanie podkładów mocowanie mocowań czyny deskowanie i chyba najbardziej mozolna praca czyli barierki. A wówczas przyjdzie czas na skrzynkę, kształtowanie terenu i zieleń. koniec obstawiam na 2020 rok :)
Podkłady dziś wykopałem po 9 miesiącach leżakowania pod ziemią. Wypłukałem je. Jak wyschną sobaczę czy było warto. :)
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.472 12 6
#48
Mateuszu. Powoli do przodu. I tak już bardzo dużo wykonałeś. Nieważne jest kiedy skończysz tą pracę, ważne by ta praca przy tym moście sprawiała Ci radość. Może wykonaj zdjęcia tych podkładów, zobaczymy jak wyglądają obecnie. Pozdrawiam Cię.
 

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#50
Drugie przęsło mostu, będzie można kiedyś pomyśleć o zestawianiu tych przęseł i zobaczyć most dwutorowy :) świetna robota
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.990 15 2
#52
U mnie jak zwykle na odwrót. Najpierw układam tory a potem buduję do nich most.
Dotarły długo oczekiwane mocowania szyn. Teraz pora zapuścić w podkładzie a następnie dać trochę rdzy. Skala 0. produkt firmy Demko.
Sęk w tym, że potrzebuję ich około... No nic dużo a są drogie jak złote runo :-(
Powoli powoli i kiedyś dam radę.
Następna fotka będzie już z podkładami.
20190121_143058.jpg
 

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
826 1 0
#53
no a niby ja wariat ;) zakopać patyczki żeby były spatynowane... ufff no na to bym nie wpadł ;) u mnie dewiza, żeby drewno wyglądało jak drewno musi być z plastiku xDDD
Mega projekt Mateusz.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.990 15 2
#54
Pytania do znawców tematu.
1. Czy element zaznaczony na zdjęciu to jakiegoś rodzaju prowadnica ustalająca by pociąg podczas zjazdu z mostu się nie wykoleił?
2. Czy te ubytki w pomostach z desek to upływ czasu oraz ludzkie zapotrzebowanie? Czy one tak mogły zostać ułożone? ( trochę to głupie ale już nic mnie nie zdziwi)
 

Załączniki

hugwa

Moderator
Zespół forum
Reakcje
371 26 4
#56
Deskowanie powinno być pełne, a ta leżąca szyna (bo to jest leżąca szyna) to odbojnica wewnętrznej szyny łuku o promieniu mniejszym niż 350 m.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.252 32 10
#58
....lub poprostu odbojnica jakie układa się namostach / wiaduktach (... i łukach o R<350m...)
Po prostu nie: zaznaczony na zdjęciu fragment szyny to prowadnica (tu @hugwa użył złego określenia), dodatkowo nie leży, a jest zamocowana na wspornikach, aby prowadnica znajdowała się na odpowiedniej (do jej funkcji - prowadzenia w razie koniecznosci zestawu kołowego) wysokości.
W prostszych przypadkach obie odbojnice sięgałyby poza przyczółki, w tym przypadku łuk wymusił skrócenie jednej z nich, aby zrobić miejsce dla prowadnicy.
 
Ostatnio edytowane:

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.453 72 3
#59
Olf, torowcem nie jestem, ale mostownica to nie był rodzaj podkładu dawany właśnie na mostach ( patrz: podrozjezdnica w rozjazdach), zaś szyny mające zabezpieczyć potencjalny wykolejony tabor kolejowy to odbojnice ( dawane jednostronnie w łukach lub obu stronnie na mostach / wiaduktach)??
Jak coś, proszę o korektę...
Pozdrawiam,...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Makieta i moduł 0 52

Podobne wątki