• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moje projekty 1:87 - SM03, EL100, SBCgix

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.627 3 0
Pu29 jest efektowny, duży i można wykorzystać tender i koła od BR 19.1 Brawy. Sam o tym myślę, a nawet zacząłem już coś dłubać.
Ale jeśli Piotr miałby myśleć bardziej długofalowo i ekonomicznie, opłaca się opracować któryś parowóz z tendrem 22D23, np. Ty23, bo można potem z tym samym tendrem zrobić Ty37 i Ok22, na każdy z nich jest dostępna w miarę dobra baza podwoziowa. Co do innych manufaktur, wiemy przecież że cały proces od pomysłu do sprzedaży modelu trwa czasem dobrych kilka lat i wypust takiego modelu rzadko nasyca rynek (np. Ty45 z EFC, miałem ten model w rękach, fakt że ładny, ale wykorzystując któreś BR 95 jako bazę można go zrobić mniejszym nakładem pracy, a efekt będzie zbliżony).
 

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.627 3 0
Coaz bardziej skłąniam sie ku Ty23. Trzebaby zacząć od zbierania zestawów kołowych 1400 mm.
Hej Piotr, podoba mi się ten kierunek, a ponieważ kibicuję Ci, a analizowałem pod kątem budowy modelu chyba każdy polski parowóz, służę radą jakby co. Koła 1450 mm, choć 1400 ujdą, ale pamiętaj o 16 szprychach (nie 15 jak w pozostałych polskich parowozach z kołami 1450). Parę niemieckich modeli parowozów ma podobne koła. Pozdrawiam.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.055 131 86
Jak by ktoś był zainteresowany przeglądaniem całych roczników (także tych przedwojennych) Przeglądu Technicznego to można je sobie znaleźć w sieci w formie elektronicznej (format pdf lub djvu).
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.055 131 86
Swego czasu był cały projekt Ol49 do kupienie od Tololoko (25.000 PLN). Formy, blachy, koła, etc. Ale nie wiem czy doszło do transakcji.
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
3.255 10 1
Z tego co pisał kiedyś na forum Robert Reszka to dogadali się tak z Robo, że Robo robi TKt48 a SM ma zarezerwowane Ol49.
Wcale bym na to nie patrzył. Po pierwsze lokomotywa robiona przez manufakture i z wteysku beda zupelnie inne. Po drugi Ol49 z SM kiedys bedzie albo i nie. Maja tyle projektów rozgrzebanych, ze ich skonczenie zajmie pare lat.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.055 131 86
@Ranger tylko, że ludki będą czekać na wyrób fabryczny. Zobacz jak jest SM42 w TT. Teraz każdy czeka na "fabryczną" od ROBO.
To też jest kwestia ceny. Za wyrób z manufaktury (gotowy) można kupić vo najmniej dwie lokomotywy fabryczne z dcc. O kitach nie wspominam bo tu znowu robi się "nisza", po prostu nie każdy ma zdolności i warsztat żeby taki model zrobić.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki