• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moje projekty 1:87 - SM03, EL100, SBCgix

OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.859 32 2
Montaż napędów, już przetestowane, wady - brak, może coś wyjdzie w użytkowaniu, ale konstrukcja jest tak prosta jak to tylko możliwe, przekładnia tylko dwustopniowa bez masy zębatek, przełożenie bardzo dobre, jazda b. dobra.
 

Załączniki

OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.859 32 2
Dzięki za odzew, interesują mnie głównie rzuty wymiarowane, zdjęcia też się przydadzą, ale poszczególne części nie muszą być. Planuję zacząć projekt, może za jakiś czas byłaby seria wagonów.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.034 8 0
Z tego co wyczytałem, ponoć tak właśnie tą Peemkę ochrzczono: "Piękna Polka". Nie wiem ile w tym prawdy.
Nie wiem jak ochrzczono "jedynkę". Może było tak jak piszesz ...

Pm36-2 w okresie pobytu w ostrowskiej szopie - została "Piękną Heleną". Oprócz niewątpliwie miłego i pozytywnego określenia, do parowozu przylgnęło też mniej miłe - drużyna parowozu klęła, że węgiel do paleniska trzeba dowozić taczką ... ;)
 

MarcinŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
239 12 2
Pm36-2 faktycznie dostała przydomek piękna Helena. Tabliczka i nazwa to inicjatywa Brytyjczyków, którzy w latach 90 zaczęli przyjeżdżać do Wolsztyna.
I zgadza się, palenisko było strasznie daleko dlatego. Było też kilka innych mankamentów. W Wolsztynie wszyscy mówili na nią klępa.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.975 531 30
Z tego co wyczytałem, ponoć tak właśnie tą Peemkę ochrzczono: "Piękna Polka". Nie wiem ile w tym prawdy.
O ile ja wiem, to określeniem "Piękna Polka" nazywano Pm36-1 w Paryżu podczas wystawy światowej, na której parowóz był prezentowany.
drużyna parowozu klęła, że węgiel do paleniska trzeba dowozić taczką ...
Dla Pm36 zasadniczo przewidywano użycie stockera, ale w prototypowych dwóch egzemplarza tego nie wykonano. Ogólnie, z tego, co czytałem, to nie była to wybitnie udana konstrukcja. Parowóz ma dobrze skonstruowane podwozie i układ biegowy, dzięki czemu ma spokojny bieg także przy większych prędkościach, ale właściwości trakcyjne nie są rewelacyjne. Faktem jest jednak też, że Pm36 nie był projektowany do prowadzenia ciężkich pociągów, a bardziej do lekkich pociągów ekspresowych. Ale o szczegółach się nie wypowiadam, bo nie mam dostatecznej wiedzy na ten temat.
 

Podobne wątki