Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Naniosłem swoją propozycję rozmieszczenia semaforów. Założyłem, że bocznica fabryczna w dolnej części makiety będzie bocznicą szlakową, zamkniętą na klucz. Jej obsługa będzie odbywać się przez pociąg jadący od lewej strony w prawo. Po zatrzymaniu się przed rozjazdem, wagony przeznaczone na bocznicę, znajdujące się zaraz za lokomotywą, są odczepiane. Lokomotywa wyciąga je za rozjazd, drużyna pociągu otwiera zamek w zwrotnicy, zwrotnica jest przekładana i wagony są wpychane na tory zakładowe. Lokomotywa wraca na szlak, zwrotnica jest przekładana do położenia zasadniczego (na wprost) i zamykana. Lokomotywa cofa się do pozostawionego na szlaku składu, przyczepia się i cały pociąg odjeżdża dalej w prawo. W takiej sytuacji nie są potrzebne żądne sygnalizatory na bocznicy ani na szlaku. Ze względu na małe odległości między kolejnymi semaforami, każdy semafor wskazuje dozwoloną prędkość za tym semaforem i jednocześnie uprzedza o wskazaniach następnego semafora. Z tego powodu nie są potrzebne dodatkowe tarcze ostrzegawcze, ale wszystkie semafory muszą być 5-komorowe.
Dziękuje bardzo za poświęcenie czasu i naniesienie na mój schemat propozycje semaforów @Andrzej Harassek .
Powiem szczerze że tak naprawdę dziś zagłębiłem się w to i do tej pory myślałem że służą one tylko do pokazywania kierunków rozjazdu itd
Aż wstyd się przyznać bo mój Tata był Kolejarzem.
Jakoś może z tym podołam bo widzę że to nie taka prosta sprawa no i kosztuje też, taki zestaw jak u mnie podliczyłem wraz z dekoderami około 3 tys jeżeli chodzi o gotowe. także pomału i stopniowo jakoś będzie trzeba działać. Choć cały czas myślę o Viessmanie bo jednak wychodzi to taniej i mam większą możliwość będąc w Niemczech
Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam