Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
W poście #265, na ostatniej fotce z 07 sierpnia to latałeś po moim niebie, na fotce widać mój dach...
Byłem jeszcze przed urlopem, szkoda żeś nie wpadł na jakieś 0,7.
A na wcześniejszych fotkach kolejowego Prokocimia m. in. unikalna wieża do nawęglania parowozów - produkt z USA zbudowany - o dziwo - w najbardziej mrocznych latach tzw. "komuny". Podobno jest w Polsce takich tylko pięć.
Praktycznie od 18 lutego 2001 r. o 16:35, kiedy to odjechał ostatni pociąg z JZ, każda ekipa rządząca tym "miastem" zawsze coś tam gadała o reaktywacji linii kolejowej. Nawet kilka lat temu udało się wy... tj. wydać 21,5 tys. ojro na projekt pt. „Analiza odtworzenia linii
kolejowej w Jastrzębiu-Zdroju w kontekście regionalnych i transgranicznych połączeń kolejowych”. Szumne hasła o "modelach rewitalizacji miasta", "włączenia miasta do sieci regionalnych połączeń kolejowych", "inwestycje w infrastrukturę kolejową" itp. ble... ble... ble...
Transgraniczne połączenia to z Czechami, a jak to realizowane to widać, a w zasadzie nie widać, bo zlikwidowano połączenia kolejowe kiblem za kilka złotych z Wodzisławia Śl. do Bohumina, za to można komfortowo spędzić te 6 min. w IC za 160 Kiedyś dało się jeszcze jechać do Czech i dalej np. do Wiednia z Zebrzydowic (wieś 10 km od JZ), teraz żaden osobowy już na południe nie jeździ...
A Czesi to olali, uruchomili "zakupowy" autobus Karvina-JZ-Karvina za 40 KCZ.
Ostatnio, od momentu powstania projektu pt. "CPK" o kolei w JZ jest coraz głośniej, zaproponował ktoś, żeby przez JZ przechodziła "szprycha" z CPK, wystarczyło tylko wyburzyć pół miasta i już będzie można jeździć 200 km/h... albo i szybciej
Pieprzenie... w tzw. centrum nawet się nie ma gdzie wysikać, tzn. można, w krzakach, a im się marzą kiluset-milionowe inwestycje...
A na razie stara linia kolejowa jest ba bieżąco rozkradana, ponad stuletni dworzec JZ wyburzono, na dużej części linii kolejowej (JZ-Zebrzydowice) zrobiono cuś pt. "Żelazny szlak rowerowy", tam nawet przenośne defibrylatory są, przecież najbardziej tym paru rowerzystom są potrzebne, a w reszcie miasta pewnie już nie tak do końca.
No to dość marudzenia, właśnie remontują jedną z ulic w JZ, kilka zdjęć z dziś: na pierwszym planie niewidzialny już wiadukt kolejowy PKP, za nim taki sam wiadukt na linii piaskowej.
Kiedyś, nawet niedawno, wyglądało to tak, skriny z gugli i innych.
Tor na wiadukcie na l. piaskowej to był tor wyciągowy dla lokomotywki wjeżdżającej z wagonikami na most podsadzkowy, kilkadziesiąt metrów za wiaduktem zakończony koziołkiem. Po lewej stronie wiaduktu był most podsadzkowy i rejon tzw. Szybów Trzecich, jeden trzeci z KWK Jastrzębie, drugi z KWK Moszczenica. Tu (#615) są jakieś obrazki Fotografie - Śląskie klimaty | Strona 31 | Modelarstwo.info
We Wrocławiu jest co fotografować, oczywiście mam na myśli motywy kolejowe Ale nie udało mi się polatać nad Dworcem Świebodzkim, DJI wytyczyło sobie strefę ochronną nad jakimś aresztem śledczym i latawiec w ogóle nie chciał się uruchomić Będzie trzeba później to wyłączyć i powtórzyć wycieczkę
Dalej na południe, stacja Kobierzyce.
Teraz będzie Świdnica Przedmieście. Pierwsze dwa zdjęcia to pusty plac po szopie...