• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Moja upragniona makieta

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.186 66 5
#81
A ja bym tą dolną strażnicę przejazdową dał po drugiej stronie torów (po prawej str drogi, tak jak jest). W ogóle jest jakaś reguła umiejscawiania budki dróżnika? Tzn była ? :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.489 552 30
#83
Przejazd w środku stacji (ten dolny) to w ogóle nie najlepszy pomysł. Jeżeli semafory wyjazdowe umieścimy przed przejazdem, znacznie skrócimy użyteczną długość torów. Jeżeli nie, to stojące składy zablokują przejazd. Jeżeli w ogóle, to mógłby to być tylko przejazd służbowy, kwestia jego obsługi, to już inna sprawa. Może być z nastawni, może być na miejscu, może nawet nie mieć obsługi i być na stałe zamknięty, a otwierany tylko w razie potrzeby po uzgodnieniu z dyżurnym ruchu.

Nie znam ogólnych zasad lokalizacji nastawni, ale kierowałbym się zdrowym rozsądkiem i takimi kryteriami, jak widoczność torów i drogi ze strażnicy, jak i odwrotnie, by strażnica w jak najmniejszym stopniu ograniczała widoczność torów z drogi.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.489 552 30
#85
Nie znam ogólnych zasad lokalizacji nastawni, ale kierowałbym się zdrowym rozsądkiem i takimi kryteriami, jak widoczność torów i drogi ze strażnicy, jak i odwrotnie, by strażnica w jak najmniejszym stopniu ograniczała widoczność torów z drogi.
Oczywiście miałem na myśli strażnicę przejazdową, a nie nastawnię.
 
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
2.102 24 8
#88
Z pewnością wezmę go pod uwagę, jak tylko uporam się z tymi podjazdami prowadzącymi na niższy poziom, a jak nic z tego nie będzie to zrobię makietę jednopoziomowa. Za uwagi innych forumowiczow także dziękuję i przeczytałem je z zainteresowaniem.
Z takimi specami jak Wy tego typu forum ma ogromny sens dla osób, które zaczynają swoja przygodę z modelarstwem.
 

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
#89
Nie poddawaj się! Patrzę na te rysunki z zaznaczonymi miejscami gdzie się wykolejają i sprawa jest prosta. Po lewej stronie na wąskiej pętli wycinasz kilka prostych z prawej strony i sprawiasz, że zakręt jest bardziej łagodny. A na drugiej pętli skracasz i stosujesz łagodniejsze łuki. Załączam rysunek podglądowy :)
PS: Ja chcę zastosować helixa w swojej makiecie :)
222.jpg
 
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
2.102 24 8
#90
Marcinie, nie poddam się na pewno,:) bo zawsze marzyłem żeby kiedyś mieć własną makietę. Pierwotnie myślałem o skali TT, ale jak kilka lat temu w dużym sklepie z kolejkami zobaczyłem cyfrowo sterowaną z pełną gamą dźwięków lokomotywę w skali H0 zapragnąłem ja mieć i tak po latach wróciłem do pasji z dzieciństwa. Pech (a może i nie?) chciał, ze ta lokomotywa była Fleischmannem, ale w systemie Marklina i tak zaczęła się moja przygoda z ta marką, którą kolekcjonuje cały czas, narzekając czasami po cichu, ze nie mogę sobie kupić np.SM42;) Na szczęście mamy forum i sa forumowicze, którzy stwierdzili ze jak będę chciał to przerobią mi to na prąd AC.
Wracając jednak do podjazdów i mojej makiety, to nie zwróciłeś uwagi, ze przerobiłem projekt i teraz wygląda on nieco inaczej. w załączniku poniżej przedstawiam dolny poziomy, który właśnie obecnie testuję.
upload_2014-5-30_22-2-58.png
 

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
#91
Zauważyłem, ale nie dałeś wglądu na dolny poziom. Ogólnie to cały czas się zastanawiam po co kombinujesz? Zazwyczaj dolne poziomy służą do zmiany kierunku jazdy a u Ciebie? Przecież tego poziomu i tak nie będzie widać więc po co ma być rozbudowany? Szkoda torów ;) Zrób dwie pętle na końcach torów które będą służyły zmianie kierunku jazdy.
 
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
2.102 24 8
#92
Ze wzgledu na nie duza ilosc miejsca na makiete, chcialem zeby pociagi "znikaly" na dluzsza chwile w tunelach zeby bylo ciekawiej. Uznalem, ze gdyby tylko jezdzily po obwodzie to byloby troche nudne i dlatego zaczalem kombinowac z tym dolnym poziomem. To troche jak w tym przyslowiu - apetyt rosnie w miare jedzenia :) . Tory juz sa kupione, wiec smialo moge uzywac zeby ich zbyt duzo nie zostalo. Dzis troche pracuje przy makiecie, wiec wkrotce pokaze nowe zdjecia.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.186 66 5
#93
Rozumiem o co ci chodzi. Ale może zrobić jakieś kawałki otwartego toru na krawędziach makiety, by ten pociąg jednak było widać :) Niech się pojawia i znika, a nie tylko znika :)
Szkoda, żeby jeździło, a nie było widać :)
 
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
2.102 24 8
#95
Po krótkiej przerwie nadrabiam zaległości dokumentacji fotograficznej mojej budowanej makiety. Trochę to trwało, ale udało mi się w końcu połączyć poziomy i wszystkie tory zgodnie z projektem i teraz będę przeprowadzał testy czy wszystko działa tak jak powinno? Musze przede wszystkim sprawdzić stopień nachylenia podjazdów w związku z czym zrobię kilka prób z różnymi lokomotywami oraz składami pociągów. Jak wszystko będzie ok, to ruszam dalej z moja budową. oczywiście na bieżąco będę to dokumentował.

DSC00503.jpg

DSC00499.jpg

DSC00500.jpg

DSC00504.jpg

DSC00505.jpg

DSC00507.jpg

DSC00509.jpg

DSC00501.jpg


Oczywiście czeka mnie jeszcze dużo pracy;), ale jeżeli testy z pociągami zakończą się pozytywnie to pewien etap będzie zamknięty i będę mógł przynajmniej cieszyć się jeżdżącymi lokomotywami. Kolejnym etapem będzie budowa tuneli i wzgórza :)
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
2.102 24 8
#96
:) Występują miejsca, w których w trakcie jazdy czasami odczepiają się wagony, ale w końcu po to robię teraz testy, żeby można było wszystko naprawić zanim tory zostaną zabudowane. poniżej kilka fotek z testów.

1 (1).jpg 1 (2).jpg
1 (3).jpg 1 (4).jpg
1 (5).jpg 1 (6).jpg
1 (7).jpg 1 (8).jpg
 
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
2.102 24 8
#97
Po przerwie w pracach nad makieta rozpoczęły się prace związane z malowaniem torów. Część z nich - ta bardziej osmolona - przeznaczona jest w okolice parowozowni, a reszta będzie montowana w pozostałej części makiety.

DSC00643.JPG


DSC00642.JPG


To na razie początek prac i zaraz po dokładnym wyschnięciu oczyszczone zostaną główki torów.

DSC00647.JPG


DSC00650.JPG
DSC00645.JPG
 
OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
2.102 24 8
#99
Trochę już czasu minęło od ostatniej prezentacji postępu prac na mojej makiecie dlatego spróbuję nadrobić zaległości :D.
Przede wszystkim lekkiej korekcie uległ sam projekt i udało się odsłonić torowisko w dolnej części makiety. W końcu chodzi przecież o to, żeby było widać jak najwięcej torów i jeżdżących po nim pociągów. Miedzy poziomami przy tym odcinku toru zostanie zrobiona skalista ściana i dojdzie trochę zieleni.

Teraz projekt wygląda tak:

upload_2014-10-2_21-14-49.png

Byłbym teraz wdzięczny za Waszą pomoc przy korekcie rozplanowania dróg, ścieżek i "terenów zielonych".

Dla przypomnienia poprzedni plan i propozycja Daniela:

szkic makiety.JPG


............ i teraz kilka obiecanych na początku zdjęć z postępu prac.

IMG_0090.jpg IMG_0091.jpg IMG_0092.jpg IMG_0093.jpg IMG_0094.jpg IMG_0095.jpg IMG_0098.jpg IMG_0099.jpg IMG_0101.jpg
 

Załączniki

OP
OP
Pd5

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
2.102 24 8
Widze, ze moja przerwa w relacji spowodowala, ze chyba juz jej nikt nie czyta :(, a nie ukrywam, ze liczylem na kilka tworczych komentarzy, ktore pomoglby mi kontynuowac rozpoczete prace.
 

Podobne wątki