W klubie doszło do małej rewolucji. Dołączył do nas nowy kolega Piotrek i było to impulsem do dyskusji nad rozbudową makiety. Wcześniejsze plany puszczenia pętli dwutorowej dookoła naszego pomieszczenia zostały ze względów technologicznych zarzucone (owszem wykonalne ale zbyt dużo by to nas kosztowało ustępstw i niedogodności) i cały czas kombinowaliśmy jak poprawić możliwości ruchowe Szadku w klubie. Przede wszystkim zależało nam na możliwości korzystania z pozostałych torów, poza torem numer 3. I tak po burzliwej naradzie, udało się wypracować w miarę sensowny plan działania. Rozbudowa obejmuje:
- Wyrównanie poziomu podstawowego makiety do wysokości 110 cm. Przymierzaliśmy się nawet do 130 cm ale nie wszyscy mają u nas po 190 cm wzrostu, jak również cały czas trwają intensywne prace na już rozstawionych modułach i byłoby to zbyt niewygodne.
- Przebudowa stacji Paproki poprzez dołożenie drugiej nastawni oraz semaforów wyjazdowych, docelowo wymiana semaforów wjazdowych na właściwe.
- Modyfikację posterunku odgałęźnego Kaczorowo i poprowadzenie nowej linii zamykającej pętlę do Szadku. Plus budowa nowego segmentu z rozejściem linii.
- Przeniesienie segmentów "Paproki -wieś" w miejsce łącznika 135 przed wjazd na Szadek
- Wyrównanie przejścia między segmentami "wioska" - Szadek
- Wykorzystanie łącznika 135 z drugiej strony pętli na Szadek
- Zbudowanie nowego segmentu wjazdowego na Szadek od strony południowej (segment z nastawnią oczywiście nadal wykorzystywany w wyjazdach makiety)
- likwidacja segmentu z zagajnikiem i zastąpienie go nowym segmentem z wiaduktem krzyżującym linie kolejowe.
- Podniesienie toru i poprawienie jego geometrii na segmencie narożnym.
- Wykonanie nowego pulpitu sterującego stacją Paproki i Podg. Kaczorowo oraz naprawa lub wymiana pulpitu sterującego częścią normalnotorową na terenie cukrowni Leśmierz.
- Rewitalizacja zieleni i infrastruktury na makiecie.
- Dokończenie budowy pętli wąskotorowej.
- Szpachlowanie i malowanie modułów na jednolity kolor
Zamierzenia śmiałe i odważne ale dające pole do popisu dla każdego z nas jak również wykonalne i stosunkowo nieinwazyjne w istniejącą infrastrukturę. Po przebudowie schemat makiety przedstawiać się będzie następująco: