• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm [Moduły] Szadek

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.516 513 29
Skrzynka jest między dwoma częściami makiety, złącza nie pracują na rozciąganie, tylko na ścinanie, ale w tym przypadku biorąc pod uwagę że jedyna siła tnąca pochodzi od ciężaru skrzynki można to pominąć.
Śruby łączące listwę z bokiem skrzynki, mają specjalną konstrukcje uniemożliwiającą obrót, podczas montażu wciskają się w materiał skrzynki, nakrętki są zabezpieczone klejem do ustalania gwintów, dodatkowo jest też druga, też posmarowana klejem.
Nic się nie poluzuje, połączenie zostało kilka lat temu sprawdzone, do dziś nie ma z nim problemów, stosujemy rzadko, w miejscach gdzie nie ma możliwości użycia tradycyjnej śruby z nakrętką, czyli tam gdzie rąsią sobie nie pomożemy.
Mam nadzieję iż rozwiałem wszelkie wątpliwości, dalszy ciąg za kilka dni.:)
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.516 513 29
Kolejne skrzynki gotowe, tylko jeszcze listwa podtorowa.
P1210935.JPG


Romantyczna esa łącząca wioskę z Szadkiem już przejezdna.

P1210937.JPG
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
-aż dziw ,że do tej pory nikt jeszcze nie poruszył sprawy istnienia tej bądż co bądż dziwacznej "romantycznej esy" istniejącej do dziś jak widać mocno uczęszczanego szlaku - dziwacznej ponieważ ta esa w żaden sensowny sposób nie tłumaczy , po co na płaskim odcinku został tor tak powyginany ?- zawsze odkąd zobaczyłem ten kawałek terenu zachodziłem w głowę - czy jest tego jakaś może przyczyna? - ale w koncu udało mi sie myślę co nie co rozwikłać tą zagadkę ,-od miejscowej ludności usłyszałem opowieści przekazywane z pokolenia ,ze to w wojnę ponoć cos straszliwego spadło tam i wybuchło , dzis w tym miejscu stoja juz jakieś zabudowania -wtedy ponoc powstał krater wielkości boiska piłkarskiego pochłaniając właśnie w tym miejscu kawał toru tego szlaku , okupanci ponoć bardzo szybko wykonali tą właśnie ese żeby udrożnić szlak , ta prowizorka przetrwała do dziś - aż dziw raz jeszcze mnie bierze ,że w końcu nie taki długi odcinek nikt nie przywrócił do stanu normalnego przez tyle lat , zmorą drogowców i maszynistów jest ten odcinek bo ograniczenie predkości , zużycie szyn , opory ruchu i tak dalej - no ale jak to się okresla prowizorka na wieki - przez to jest dziś kolejową osobliwościa łódzkiej kolei - a co spowodowało tak gigantyczny wybuch ?- ponoć sam okupant wpadł w zdumienie bo rozmiar tej eksplozji przekraczał wyobrazenia o akcji partyzantów na tory , centrum krateru znajdowało się sporo od szlaku kolejowego , cóż zatem to mogło byc ? u miejscowej ludności trwa przekonanie ,że to było straszne , poniewaz okupant barzdo szybko nie dopuszczając miejscowych zasypał ten krater grodząc po zasypaniu ten teren zasiekami - legenda inna z kolei mówi ,że to meteort, ale z rozwikłaniem tej zagadki przyszło mi na myśl ,ze to najprawdopodobniej to tu właśnie spadła przypadkowo testowana uzbrojona V2 , zreszta zachowanie okupanta potwierdza te moje przypuszczenia
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Kolega klubowy Karol założył osobny wątek ale myślę, że lepiej jednak kontynuować w tym. Prace nad pocztą zostały zakończone więc teraz wszelkie siły i środki skupiam na pociągnięciu makiety. Od ostatniego wpisu minęło wiele czasu a w sumie niewiele się zmieniło ale parę fotek z naszej dłubaniny mam:

Piter powalczył z zielenią na wstawce przed wioską
_MG_2796.jpg


Uwielbiam takie klimaciki, brawo Pitia
_MG_2801.jpg


Tory w całości zaszutrowane i makieta w części normalnotorowej jest przejezdna
_MG_2805.jpg


Na razie to kraina gipsu i szpachli ale elementy z Hubet Wasyliszki S.A. zaczynają się pojawiać
_MG_2806.jpg


Nemo dorobił mikroskrzyneczkę i powstał podjazd pod przyszły wiadukt, łączący dróżkę z segmentów wąskotorowych z normalnotorowymi
_MG_2809.jpg



Przymiarki wiaduktów do osadzenia, drogowego...
_MG_2810.jpg



... oraz kolejowego
_MG_2816.jpg


_MG_2820.jpg


Dzięki niemu będą możliwe np. takie klimaty:
_MG_2926.jpg
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.272 39 0
A jak pozostawić gips tylko lekko posypany piaskiem to i za pustynie super by mogło robić ! Ostatnie zdjęcie - bez zieleni ale jak dla mnie super klimatyczne !
 
P

Paweł Piotr

Gość
wiadukt - odbojnice.jpg
Serduszka kochane - wiadukt piękności niebywałe, ale z błędem konstrukcyjnym nawierzchni torowej: odbojnice mają zabezpieczać przed wykolejeniem na całej długości wiaduktu, więc przekrój z pozycji A powinien znaleźć się w pozycji B. Dopiero od tej pozycji (B) w kierunku od wiaduktu można sprowadzić odbojnice do dzioba na osi toru (w rzeczywistości jest to fragment długości 10 - 15 m).
 

Podobne wątki