Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Dokładnie był posypany bo nie chciałem aby wyszła typowa rdza ale takie grubo łuszczące się płaty farby do podkładu. Na bokach zwykle woda itp. mniej działa dlatego jest już taka płaska.
W prawie rocznicę ostatniego wpisu kolejny.
Tym razem model wyczekany przez kilkanaście lat ale udało się zakupić dawcę.
Model bazowy to BR39 Brawy przerobiony na Pt31 w epoce około IIIb. Troszkę detali przemalowanych jak wiatrownice, ostoja tendra i parowozu, koła. Kolor tych ostatnich z odcieniem wiśniowego. Celowo zostawiłem zawory Łopuszańskiego bo ten detal podoba mi się i jest odmienny od wyposażenia innych parowozów. Trzeba założyć okres przed ich likwidacją w ZNTK Bydgoszcz. Budka ma napisy pozbawione wad opisu modeli seryjnych Pt31. Tender i belki czołowe mają napisy kombinowane ze starych kalkomanii Sp. Andrzeja Brylskiego. Opis 32D29 był przerobiony z 32D43, podobnie numery. Skrzynia węglowa podniesiona wg. zdjęcia, dodany zmielony węgiel o różnej grubości. Dodane detale wyposażenia i zbiornik/kanka na sodafos. Godło po jednej stronie jest starego kroju a po drugiej nowszego. Tło tablic w epoce IIIa mogło być czarne ale nie chciałem pozostałości sanacyjnej kolorystyki oznakowania. Na wiatrownicach symbol SPO. Na drzwiach dymnicy ozdobna wstęga. Dodane figurki obsługi. Sprzęg na parowozie zrobiłem z mosiądzu, ten firmowy był zbyt toporny. Nie wiem dlaczego firmowo zapomnieli o rurce odlotowej z turbogeneratora ale dorobiłem.
Model zrobiony przez Brawę bardzo ładnie. Duża przestrzeń/prześwit pod kotłem, filigranowe podwozie tendra. Parowozik bardzo fajny do przeróbki, minus taki, że jest delikatny innych nie zauważyłem. Brawa dodała też specjalny śrubokręcik do odkręcania trzpieni aby wywiązać zestawy kołowe, przydatna i poręczna rzecz.
Na wiatrownicach, bokach tendra, otulinie kotła i dachu budki zrobiłem fakturę imitującą nierówności blach, kolejnych warstw farby, brudu. Takie oddanie nierówności wynikających z upływu czasu.
Zdjęcie czarno-białe.
Także moja TKt48 otrzymała małe uzupełnienie na wiatrownicach w postaci flag. Akurat miałem dość wyraziste zdjęcie więc zrobiłem sobie taką kalkomanię i jest naniesiona na kępińskiej 87.
Dziękuję. To tylko obraz moich odczuć jak mogła wyglądać w tamtym czasie tak dostojna maszyna do ekspresów i pośpiechów owych czasów.
Troszkę wagonów z epoki do niej mam min. ORBIS ale w tym roku ma być piękna poczta od PIKO i na ten wagon czekam.