W BR 84 został zastosowany system Schwartzkopff-Eckhardt-Lenkgestell, będący rozwinięciem systemu Krauss-Helmholtz. I w jednym, i w drugim systemie nastawiana radialnie jest tylko oś toczna, osie napędne mają jedynie przesuw boczny. W Wikipedii, w opisie systemu Krauss-Helmholtz, jest to w sumie dość precyzyjnie wyjaśnione:
...es über ein Deichselgestell eine radial einstellbare Laufachse mit einer seitenverschieblichen Treibachse verbindet
co można przetłumaczyć:
za pomocą dyszla ramy (czy dyszla w kształcie ramy) jest połączona radialnie nastawiana oś prowadząca z mającą przesuw boczny osią napędną.
Przy tym stwierdzenie, że oś toczna jest nastawiana też jest nieco na wyrost, bo oś ustawia się na łuku radialnie niejako sama, powodując jednocześnie boczny przesuw powiązanej ze sobą pierwszej osi napędnej (w systemie Krauss-Helmholtz) lub dwóch pierwszych osi napędnych (w systemie Schwartzkopff-Eckhardt). Ale trochę śmiecimy w wątku kolegi @xxx, więc może później wydzielę tę dyskusję do odrębnego wątku w dziale o prawdziwej kolei.
...es über ein Deichselgestell eine radial einstellbare Laufachse mit einer seitenverschieblichen Treibachse verbindet
co można przetłumaczyć:
za pomocą dyszla ramy (czy dyszla w kształcie ramy) jest połączona radialnie nastawiana oś prowadząca z mającą przesuw boczny osią napędną.
Przy tym stwierdzenie, że oś toczna jest nastawiana też jest nieco na wyrost, bo oś ustawia się na łuku radialnie niejako sama, powodując jednocześnie boczny przesuw powiązanej ze sobą pierwszej osi napędnej (w systemie Krauss-Helmholtz) lub dwóch pierwszych osi napędnych (w systemie Schwartzkopff-Eckhardt). Ale trochę śmiecimy w wątku kolegi @xxx, więc może później wydzielę tę dyskusję do odrębnego wątku w dziale o prawdziwej kolei.