• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele kolei wschodnioniemieckich DR

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.776 35 0
Możliwe' nie wiem bo tam nigdy nie byłem za czasów DDR. No to można sobie wyobrazić, że on ciągnie tego sondera na złom i jest elegancko. Erich Honecker ledwo żyje a Egon Krenz pisze kolejna książkę pozując do kolejnej fotografii. Niestety NRD zakończyło się zanim zacząłem kiedyś bywać tu i tam.
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.776 35 0
Gdzieś w okolicach lat 198... słyszałem jak kolejarze DR już nazywali owe lokomotywy "Zemstą Ceausescu"...
Jest to możliwe. Kiedyś kiedy nabyłem moją pierwszą BR119 z lokomotywowni Probstella poczytałem jak to miało być. Te nowoczesne spalinowozy miały zastąpić min. BR95 czyli te wielkie tendrzaki. Jednak z biegiem czasu przy defektowaniu BR119 to BR95 znowu musiały prowadzić ruch. To było chyba w okolicach Eisenach. Takie wspomnienia wyczytałem na niemieckich stronach. Tylko z przejściem wieku dziecięcego podobno te maszyny spisywały się coraz lepiej. Jednak moje wnioski opieram tylko na tym co wyczytałem u niemieckich kolegów.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.190 598 30
model spalinowozu BR229
Bo to jest rumuńska produkcja z zakładów FAUR w Bukareszcie dostarczana dla DR do roku 1985 jako BR 119, zwana "U-boot" a potem zmieniona nr BR219 i po gruntownej modernizacji w zakładach Kruppa jako BR229 jeździła na DB jeszcze na początku lat 2000.
Dodam, że przenumerowanie serii 119 na 219 nastąpiło dopiero w roku 1992 i w tym samym roku 20 lokomotyw zostało kompleksowo zmodernizowanych w zakładach Krupp. Zwiększono prędkość maksymalną ze 120 do 140 km/h, a zmodernizowane maszyny otrzymały nową serię 229.
Malatura też już odmienna niż klasyczne barwy ale jeszcze z oznakowaniem DR. Przydział lokomotywownia Berlin Pankov, idealnie pasuje do mojego składu rządowego Sonderzug aus Pankov.
Jest to malowanie już wg wzoru DB, a uwzględniając czas modernizacji i przenumerowania lokomotyw DR wg zasad DB (zmiana serii lokomotyw elektrycznych z 2xx na 1xx, a spalinowych odwrotnie, z 1xx na 2xx), należy uznać, że model odwzorowuje zmodernizowaną lokomotywę w okresie od przebudowy w 1992 roku do połączenia DR z DB, co nastąpiło 1 stycznia 1994 roku.
A czy te lokomotywy w barwach DB ciągnęły ""Sonderzuga z Pankow"?
Biorąc to wszystko pod uwagę faktycznie można mieć wątpliwości, czy lokomotywa ta miała szansę prowadzić rządowy pociąg NRD.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.922 419 7
czy lokomotywa ta miała szansę prowadzić rządowy pociąg NRD.
Chyba i raczej na pewno nie prowadziła. Do obsługi pociągu Ericha Honeckera wyznaczone były lokomotywy BR118, specjalnie "dopieszczone" na powyższą okoliczność. Ponadto miało to też cel propagandowy ponieważ zarówno lokomotywy jak i wagony były "wyrobami" NRD-owskimi. A to w obywatelach miało wzbudzić poczucie wielkości i możliwości państwa. Ponadto jak pamiętam - Regierungszug der DDR stacjonował raczej na Lichtenbergu. Ale to już na zupełnym marginesie...
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.457 64 1
Chyba i raczej na pewno nie prowadziła. Do obsługi pociągu Ericha Honeckera wyznaczone były lokomotywy BR118, specjalnie "dopieszczone" na powyższą okoliczność. Ponadto miało to też cel propagandowy ponieważ zarówno lokomotywy jak i wagony były "wyrobami" NRD-owskimi. A to w obywatelach miało wzbudzić poczucie wielkości i możliwości państwa. Ponadto jak pamiętam - Regierungszug der DDR stacjonował raczej na Lichtenbergu. Ale to już na zupełnym marginesie...
Wszystko się zgadza. W sumie to nawet ciekawy temat.
IMG_20250921_115823.jpg

https://www.tillig.com/dateien/Prod...sonenwagensets/368625-Infobroschüre_01808.pdf
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Staatszug_(DDR)
 

piottrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
527 10 0
Tak, i dwie lokomotywy jak by się jaka zepsuła po drodze, to była rezerwa.
Znając z opini BR 119 a właściwie już 219 to dalej 3/4 stało zdefktowane albo systemem PKP stały jako rezerwuar części zamiennych.
Jedynie ratowano to co musiało obsłużyć linie o małym nacisku osi.
Zmodernizowane 229 za to zaliczyły po zjednoczeniu prowadzenie pociągów kategorii IC zanim zelektryfikowano i zmodernizowano połączenia wschód-zachód zjednoczonych juz Niemiec.
 
Ostatnio edytowane:

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.922 419 7
Tak, i dwie lokomotywy jak by się jaka zepsuła po drodze, to była rezerwa.
Znając z opini BR 119 a właściwie już 219 to dalej 3/4 stało zdefktowane albo systemem PKP stały jako rezerwuar części zamiennych.
Jedynie ratowano to co musiało obsłużyć linie o małym nacisku osi.
Zmodernizowane 229 za to zaliczyły po zjednoczeniu prowadzenie pociągów kategorii IC zanim zelektryfikowano i zmodernizowano połączenia wschód-zachód zjednoczonych juz Niemiec.
Raczej "magazyn części zamiennych" bo "rezerwuar" to raczej na wodę, inne ciecze lub gazy...
 

Podobne wątki