• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele kolei wschodnioniemieckich DR

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.035 44 4
Za czasów DRG nie było pantografów z podwójnym ślizgaczem, dlatego jeździli zawsze na dwóch. Ewenement to E63 i pochodne jednokabinowe gdzie odbierak był szeroki i były dlatego dwa ślizgi. Wykorzystali imitację pantografu z E11.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.460 64 1
Za czasów DRG nie było pantografów z podwójnym ślizgaczem, dlatego jeździli zawsze na dwóch. Ewenement to E63 i pochodne jednokabinowe gdzie odbierak był szeroki i były dlatego dwa ślizgi. Wykorzystali imitację pantografu z E11.
Zgadza się. Na filmie poniżej wszystko jest ładnie pokazane:
Wracając do modelu, stare PIKO wygląda skromnie przy starym ROCO,
IMG_20250203_160919.jpg

ale już pod koniec lutego miłośnicy kolei DR otrzymają coś takiego:
53540_377792.jpg

PIKO 51184/51185
Wersja AC PIKO 51186 jest już dostępna.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.659 146 19
ale już pod koniec lutego miłośnicy kolei DR otrzymają coś takiego:
Zobacz załącznik 1101733
PIKO 51184/51185
Wersja AC PIKO 51186 jest już dostępna.
Modele PIKO 51184 / 51185 / 51186 są dostępne już od grudnia. Po prostu wersje 51184 i 51185 bardzo szybko się wyprzedały i na początku lutego była dostępna tylko wersja AC, a wersje DC są obecnie ponownie dostępne:

1739962460041.png


Dodatkowo kilka zdjęć tego pięknie wykonanego modelu:

E44 124 DR
[: Rbd Halle :]
[: Bw Halle P :]
Unt.Dess.18.9.67​
Letzte.Br.Unt.Dess.18.9.67

53540_51184_id=38770.jpg

53694_51184_Detail_01_id=43579.jpg

53695_51184_Detail_02_id=43580.jpg

53696_51184_Detail_03_id=43581.jpg


Na koniec fotografia pierwowzoru:

47763_51184_id=38770.jpg
 
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.035 44 4
Zgadza się. Na filmie poniżej wszystko jest ładnie pokazane:
Wracając do modelu, stare PIKO wygląda skromnie przy starym ROCO,
Zobacz załącznik 1101731
ale już pod koniec lutego miłośnicy kolei DR otrzymają coś takiego:
Zobacz załącznik 1101733
PIKO 51184/51185
Wersja AC PIKO 51186 jest już dostępna.
Błędem jest porównywanie modeli z innych epok technologicznych. Można jeszcze pokazać E44 bakielitową.
Nowsza PIKO to rok 1968 a Roco to chyba ok 1976. Więc przepaść. Tylko co w Pikowskiej jest skromniejsze niż w Roco? Poręczy do kabiny nie było, na wózkach wszystko odlane, jedynie Roco ma wężownicę od powietrza dokładaną. Na dachu Roco ma izolatory grubsze, każda ma inne ale swoje pantografy. Jedynie Roco ma lepszy o wiele napęd.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.035 44 4
Można porównać Y-ki PKP Heris, Robo i Piko bo są to produkcje w przybliżonym czasie.
Do ww. postu można jeszcze dodać MaTrixa. Przedostatni wypust Roco E44 chyba nie ma całej kabiny maszynisty.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.035 44 4
Czy Brawa najlepsza na rynku? Jeżeli chodzi o prezentację w gablocie może i tak. Ale do jazdy po makiecie to chyba nie. Części odpadają i nie dają się włożyć w dedykowane otwory, niektóre silniki nie dają się naoliwić, konstrukcje delikatne, np Rübezahl ma części przyklejone na taśmę dwustonnie klejącą, aby rozebrać to trzeba mieć cierpliwość bez granic, nawet nasza Pt jak się ją rozkłada - części poprzyklejane, a złożenie? Horror. Odlewy cynkowe nie trwałe. Ot taka jakość. Np E95 dwusilnikowe 01 a 02 mają różne prędkości a sama 02 oba człony się rozjeżdżają - jeden ucieka od drugiego. Sprężynki od prowadzenia ślizgaczy wypinają się i jak takie coś maciupkiego założyć zpowrotem? Wagony towarowe nie ma za chwycić aby coś nie odpadło z podwozia. Ten opis to z mojego doświadczenia z tymi modelami.
Dlatego nie patrzę jaki jest producent modelu tylko na sam model jako typ. Kupuję co mi się podoba. Jeden ma więcej detali inny mniej. Np 03 Märklin. Stary model, ale podmieniłem podwozie Trixa i model mnie cieszy. Podobnie mam przerobione Märkliny BR55, E44, E18. Choć E44 w DRG mam też poprzedni wypust Roco jak i po drugiej modernizacji.
 

jack_flash

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.000 125 8
W PIKO bolączka są części przyklejone „przez pomyłkę”, a także kompletny brak dokumentacji płytek oświetlenia, poza standardowymi podłączeniami zasilania i świateł końcowych. Typowy bezsens, to części dodatkowe „do gabloty”. Oryginalne, przychodzące z modelem przyklejone na amen, by je wymienić, bez protokołu zniszczenia się nie obejdzie.
Z kolei każdy model rocowski można rozłożyć, bez żadnych przeszkód, na czynniki pierwsze, a potem poskładać, nie zostając z kilkoma drobiazgami o niewiadomym przeznaczeniu. Doskonały przykład to oszklenie do ST44, ani kropli kleju, a trzyma się świetnie, do tego łatwo wyjąć.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.197 601 30
kompletny brak dokumentacji płytek oświetlenia
A która firma dodaje taką dokumentację? Wiem o MTB, choć schematy tam pokazane też nie są dokładne. Inne firmy*) raczej w ogóle tego nie dają. Za to zgadzam się z opinią o modelach Roco dotyczącą rozkładania i składania, od zawsze są wzorem w tym zakresie. Kiedyś spadła mi ze stołu 50-letnia cysterna Roco (która do dziś jest porównywalna ze współczesnymi wyrobami innych firm) - rozpadła się na drobne, ale nic się nie uszkodziło i dało się ją z powrotem złożyć bez śladów.

*) Mam na myśli firmy europejskie, o modelach amerykańskich niewiele wiem.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.035 44 4
Trochę słabo wyglądają pantografy DR w modelu DRG. Zobacz załącznik 1101610
Słabo nie wyglądają tylko to jest chała. ZA czasów NRD nie mieli pantografów DRG, chyba że założyliby te stare z wersji bakielitowych jakie później jeszcze miał montowany E69, który i tak w latach 80-tych został zmieniony. To jest typowy pantograf DR ale DDR-owski.
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.776 35 0
Ostatnimi czasy nabyłem na licytacji w dość atrakcyjnej cenie model spalinowozu BR229 produkcji Gutzolda. Technologicznie wygląda mi na model z lat 90 ubiegłego wieku. Model nie jeździł, oświetlenie niby mignęło jak chciało, rama pod budą silnie odrapana, brak sprzęgu, jedne szybka doklejona do pudła. Brakowało w jednym wózku dekla spodniego wraz z imitacją układu hamulcowego oraz jednego cylindra hamulcowego na drugim wózku. Zaryzykowałem bo modele Gutzolda to wytrzymałe i mocne produkty. Okazało się, że zatrzaski dekla spodniego nie wytrzymały próby czasu a w drugim wózku nie miały styku z powodu tego elementu. Wszystkie szybki wzmocniłem bo mają tendencję do wypadania. Dorobiłem wszystko i model jeździ perfekcyjnie mimo mocnego ujeżdżania (chrom na powierzchniach tocznych wytarty do miedzi). Na 4 gumki przyczepnościowe ocalała 1, miałem zakładać brakujące ale ze względu na wagę około 900 gramów okazały się zbędnym gadżetem. Lokomotywka ciągnie wszystko co się podczepi a jej waga przy pracy przy niej po chwili powoduje osłabienie ręki :) Jak widać kiedyś modele były produkowane tak, że czy z gumkami czy bez były pewne. Ciekawostka, że malowanie podwozia jak i odlane w plastiku detale nie są czarne ale mają kolor ciemnej gorzkiej czekolady.
Wizualnie przedstawia lokomotywy produkcji rumuńskiej dla kolej DR ale już po solidnej modernizacji układu napędowego co widać szczególnie na dachu. Malatura też już odmienna niż klasyczne barwy ale jeszcze z oznakowaniem DR. Przydział lokomotywownia Berlin Pankov, idealnie pasuje do mojego składu rządowego Sonderzug aus Pankov.
Model już po remoncie.
100_2176.JPG

100_2168.JPG 100_2173.JPG 100_2170.JPG
Co ciekawe wnętrze kabin i przedziałów maszynowych nie ma detali przestrzennych ale zastosowano coś co można by nazwać fototapetą. Za szybkami się to sprawdza.
100_2162.JPG 100_2165.JPG 100_2163.JPG
Tym sposobem zdobyłem nie często spotykany model tej pięknej lokomotywy w jej ostatnim wcieleniu DR. Po uregulowaniu odbioru prądu oprócz ustabilizowania się jazdy zaniknęły prądy, które błądziły w diodach i po kilku metrach oświetlenie działa idealnie. Ci ciekawe barwa diody światła białego dobrana została zgodnie z oryginałem co zauważyłem na filmach na YT przedstawiających te maszyny w tym wydaniu. Model uratowany pewnie od śmietnika a u mnie ma spokojną starość :)
 
Ostatnio edytowane:

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.922 419 7
przedstawia lokomotywy produkcji rumuńskiej dla kolej DR
Bo to jest rumuńska produkcja z zakładów FAUR w Bukareszcie dostarczana dla DR do roku 1985 jako BR 119, zwana "U-boot" a potem zmieniona nr BR219 i po gruntownej modernizacji w zakładach Kruppa jako BR229 jeździła na DB jeszcze na początku lat 2000. Ale "modernizacja" modelu - super!!! - z zachowaniem jego wieku;)...
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.776 35 0
Tak ale politycznie i zjednoczeniowo to był okres przejściowy. Czy sonderzug był skasowany zaraz po 89-90 roku? Nawet jak się bardzo mylę to myślę, że w moim małym pokoju tak skład nie naruszy światowego ładu politycznej historii świata. Dla mnie to jest absolutnie obojętne, kolory ładne to wszystko ma to i dla oka miłe.
 

Podobne wątki