Udało mi się skończyć mapki, które prezentują całość zmian w układzie sieci pociągów SE zatem dzisiaj obiecane podsumowanie. Mapy prezentują stan na koniec każdego roku (daty w nagłówku oraz w nazwie pliku). Dodałem także białą przerywaną linią odcinki pod siecią jakie poszczególne pociągi przejeżdżały, co wcale jednak nie oznacza że prowadzone były trakcją elektryczną na tym odcinku. W tej kwestii jeszcze muszę parę detali wyjaśnić bo coś mi tu i ówdzie nie gra. Mam nadzieję, że wszystko będzie czytelne bo nie do końca jeszcze opanowałem działanie wszystkich skryptów na forum.
Spróbuję to jakoś sensownie skrótowo podsumować:
1976r. - system SE startuje, wszystkie pociągi jeżdżą prowadzone przez dwie lokomotywy serii 118. Później oczywiście wraz z przybywaniem 132 one przejmują prowadzenie ruchu. Zasadniczo tylko "Rennsteig" od Erfurtu do Burgkemnitz (za Bitterfeld w kierunku na Berlin) mógłby jeździć prowadzony trakcją elektryczną, ale to akurat muszę jeszcze powierdzić. Podobnie jak prowadzenie "Sachsenring" od Zwiekau do Karl-Marx-Stadt. Tutaj też cały ten odcinek był zelektryfikowany, ale moim zdaniem pociąg był prowadzony spalinowo na całej trasie.
Kursuje łącznie 7 pociągów:
Rennsteig - od 25.10.1976r.
Elstertal - od 01.11.1976r.
Elbflorenz - od 08.11.1976r.
Stoltera - od 15.11.1976r.
Sachsenring - od 22.11.1976r.
Börde - od 29.11.1976r.
Petermännchen - od 06.12.1976r.
1977r. - Od 23.05 wszystkie pociągi SE kończą/zaczynają bieg na stacji Berlin Lichtenberg. Od 25.09 pociąg
Börde zatrzymuje się na stacji Potsdam Hbf. Uwagi do trakcji jak powyżej.
1979r. - Uruchomiony zostaje nowy pociąg:
Ex 161/166 Lipsia (pierwszy kurs 27.05.1979r. wjazd rano z Berlina), który na odcinku od stacji początkowej od Leipzig Hbf do stacji Juteborg prowadzony jest trakcją elektryczną. Podobnie jak
Rennsteig od Erfurtu do Juteborga. Dalej, w kierunku Berlina pociąg ponownie prowadziły spalinówki. Pozostałe pociągi na całej trasie prowadzono także spalinowo.
1984r. - Rok sporych zmian, ale po kolei:
Rennsteig - od 15.05.1984r. prowadzony jest od stacji Arnstadt do stacji koncowej Berlin Lichtenberg trakcją elektryczną. Dodatkowo od tego dnia też zatrzymuje się na stacji w Suhl.
Sachsenring od 03.06.1984r. zmienia trasę i nie jedzie już z Zwickau do Karl-Marx-Stadt/Riesa tylko prosto do Leipzig Hbf i stąd trakcją elektryczną do Berlina Lichtenbergu. Następuje też zmiana jego numeru na 160/167
Fichtelberg - nowy uruchomiony w dniu 03.06.1984r. pociąg relacji Karl-Marx-Stadt Hbf - Dresden Neustadt - Berlin Lichtenberg o numerze przejętym po
Sachsenring (172/175). Na całej trasie prowadzony jest trakcją elektryczną.
Lipsia - na całej trasie prowadzony jest trakcją elektryczną.
Elbflorenz - na całej trasie prowadzony jest trakcją elektryczną.
Stoltera - prowadzony jest trakcją elektryczną od stacji Langhagen od Berlina (tu mam niepotwierdzoną informację, że pociąg zmieniał lokomotywę na stacji Waren (Müritz))
Do stacji Berlin Lichtenberg drut oddano do użytku 30.09.1984r. więc wszystkie powyższe uwagi o dojeździe taką trakcją do stacji końcowej dotyczą okresu po tej dacie, ale jak pisałem na początku - każda mapa to stan na koniec danego roku.
1985r. - Uruchomiony zostaje nowy pociąg:
Berlin-Express (pierwszy kurs 02.06.1985r. wyjazd rano z Berlina) relacji Berlin Lichtenberg - Dresden Hbf na całej trasie prowadzony trakcją elektryczną.
Stoltera - prowadzony jest trakcją elektryczną na całej trasie
Tutaj widzę właśnie, że
Fichtelberg na odcinku do Dresden Hbf udało mi się zapomnieć "pomalować" na elektryka. Tu się oczywiście nic nie zmieniło i jak wyżej - na całej trasie jedzie z elektrykiem.
1986r. - uruchomiony zostaje nowy pociąg:
Ex151/156 Berliner Bär - (pierwszy kurs 01.06.1986r. wyjazd rano z Berlina) relacji Berlin Lichtenberg - Halle (Salle) - Erfurt.
1989r. -
Ex172/175 Fichtelberg ponownie zmienia trasę przejazdu i jedzie z Karl-Marx-Stadt jedzie przez Riesa, Elsterwerda (gdzie najpewniej następowała zmiana trakcji na elektryczną) i dalej do Berlina.
1990r. - uruchomiony zostaje nowy pociąg:
Ex162/163 Thomaner - (pierwszy kurs 27.05.1990r. wyjazd rano z Berlina) w relacji Berlin Lichtenberg - Leipzig Hbf prowadzony po całej trasie trakcją elektryczną. Jest to ostatni uruchomy pociąg w systemie SE.
Na razie w telegraficznym skrócie tyle. Za jakiś czas kilka słów o skladach.
Zdroofka
Andrzej