Właśnie o taką informację mi chodziło. Nie znalazłem bowiem tego rodzajów wagonów w zarządzie DR ani w modelu ani w oryginale. Stąd pytanie.
Tak, wiem, chodziło mi raczej o przykład.
Nie kojarzę takich. Masz może gdzieś pod ręką jakiś zdjęciowy przykład? Kojarzę jakiś film bodaj z 1986 czy 1987r. z manewrów na stacji Halbestadt gdzie przelatują na pierwszym planie jakieś wagony samowyładowcze - muszę pogrzebać żeby go znaleźć.
W ramach podziękowania za zaangażowanie coś ode mnie, szczególnie dla miłośników pewnej jajecznicy
Poniżej mapka z pierwszymi pociągami Städteexpress:
Zobacz załącznik 630516
Dla porządku oczywiście mała legenda bo nie wszystko mam jeszcze przerysowane i może coś być niejasne.
Powyżej kolorami na tle mapy sieci kolejowej DR (z naniesionymi liniami po których kursowały pociągi pospieszne) zaznaczyłem pierwsze pociągi SE uruchomione w rozkładzie 1976. Kołami zaznaczyłem stacje początkowe, pośrednie i końcowe.
Są to po kolei:
Zielony - Ex 150/157; "Rennsteig"; Meiningen - Suhl - Erfurt - Halle – Berlin; pierwszy kurs dnia 25.10.1976r.
Fioletowy - Ex 100/107; "Elstertal"; Gera - Leipzig – Berlin; pierwszy kurs dnia 01.11.1976r.
Żółty - Ex 172/175; "Sachsenring"; Zwickau/Sachsen - Karl-Marx-Stadt – Berlin; pierwszy kurs dnia 22.11.1976r.
Pomarańczowy - Ex 170/177; "Elbflorenz"; Dresden – Berlin; pierwszy kurs dnia 15.11.1976r.
Niebieski - Ex 121/126; "Stoltera"; Rostock – Berlin; pierwszy kurs dnia 15.11.1976r.
Czerwony - Ex 131/136; "Petermännchen"; Schwerin – Berlin; pierwszy kurs dnia 08.12.1976r. - tu warto dodać, że pociąg ten nie zatrzymywał się na żadnej stacji i bodaj do 1986r. był najszybszym pociągiem na sieci DR z prędkością handlową rzędu 98,55km/h
Seledynowy - Ex 141/146; "Börde"; Magdeburg – Berlin; pierwszy kurs dnia 29.11.1976r. - Pociąg ten w rozkładzie 1976 nie zatrzymywał się na stacji Potsdam, dopiero w późniejszym czasie dodano ten postój.
Pociągi Städteexpress nie kursowały przez cały czas obowiązywania rozkładu jazdy na rok 1976. W początkowym okresie, ze względu na braki taborowe, szczególnie w rozkładzie jazdy „Zima 1976-1977” opisane były jako: „Kursuje po ogłoszeniu”, zatem czasem trudno jest jednoznacznie określić terminy pierwszego kursu składu w „garniturze” Städteexpress.
Pociągi te ze względów, nazwijmy to ideologicznych, kursowały z i do stacji Berlin Lichtenberg, jednakże w latach 1976-77 para pociągów „Elbflorenz” (Ex 170/177), Sachsenring (172/175) oraz „Börde” (141/146) w latach 1976-78 rozpoczynały i kończyły bieg na stacji Berlin Ostbahnhof. Ponadto „Elstertal” (100) w rozkładzie „zima 1976/77 wyjeżdżał z Berlina Baumschulenweg - częściowo te różnce wobec późniejszych rozkładów jazdy ujęto na mapie powyżej.
Mam nadzieję, że temat SE Was interesuje równie mocno jak mnie bo za jakiś czas kolejna porcja informacji na ten temat