• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele kolei wschodnioniemieckich DR

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.601 50 5
Dzięki za edycję.
Tak, to są zdjęcia z lat 80tych i pierwszej połowy lat 90tych.
Głównie to pociągi typu "Ost-West", czyli ze wschodu na zachód.
M.in. Moskwa / Warszawa - Hoek Express (dwa ostatnie zdjęcia)
Moskwa - Paryż
Moskwa - cośtam cośtam ;)

Więc prawdopodobnie są to głównie halbersy DR. Jeszcze nie DB AG.
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.499 35 0
Witam
Starałem się ten temat przestudiować ale nie znalazłem odpowiedzi na moje dociekania.
Chciałem zapytać bardziej doświadczonych forumowiczów odnośnie wagonów chłodni starego Piko lata 70-80. Piko wykonało takie wagony z opisami np: Margonwasser, Martini, Cinzano, Tuborg. Czy takie wagony w takimi opisami na ścianach bocznych istniały faktycznie?
Szukając znalazłem takie wagony budowy włoskiej z opisem FS jednak tych z opisem firmowym nie.
 

piottrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
410 8 0
Też bym zobaczył, w TT były to Tuborg i Carlsberg oraz Budweiser Staropramen i oranżada Margonwasser. Wydaje mi się że były fikcją, ale jak ktoś coś?
 

Andrzej B

Aktywny użytkownik
Reakcje
323 34 16
Witam
Starałem się ten temat przestudiować ale nie znalazłem odpowiedzi na moje dociekania.
Chciałem zapytać bardziej doświadczonych forumowiczów odnośnie wagonów chłodni starego Piko lata 70-80. Piko wykonało takie wagony z opisami np: Margonwasser, Martini, Cinzano, Tuborg. Czy takie wagony w takimi opisami na ścianach bocznych istniały faktycznie?
Szukając znalazłem takie wagony budowy włoskiej z opisem FS jednak tych z opisem firmowym nie.
Też bym zobaczył, w TT były to Tuborg i Carlsberg oraz Budweiser Staropramen i oranżada Margonwasser. Wydaje mi się że były fikcją, ale jak ktoś coś?
Drodzy Koledzy, czy to naprawdę takie trudne wpisać w Google "DSB Tuborg" lub "DSB Carlsberg" i kliknąć zakładkę "grafika" ?
DSB_ZB99583_1958.jpg

DSB_ZB99611_1956.jpg

carlsberg.ca.1947.dsb.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
Co do wagonów chłodni/reklamowych to malowania moga być rzeczywiste jak widać na przykładzie wagonów duńskich natomiast typy wagonów juz niekoniecznie. Natomiast bardzo prawdopodobne jest że malowanie wagonów typu włoskiego Martini może być autentyczne chociaz nie znalazłem zdjęcia takiego wagonu w skali 1:1. Jest tylko kwestia czy akurat to malowanie jest malowaniem reklamowym czy firmowym wagonu będącego własnością lub wynajętego przez tą firmę. Napisami kolejowymi nie ma się co sugerować bo Piko często stosowało to samo oznaczenie do róznych malowań tego samego typu wagonu.
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.499 35 0
Ja też dziękuję za zdjęcia. Poszukiwałem też innych opisów i tutaj opcja wpisz i grafika nie dała efektów. Wagony na zdjęciach są...podobne do tych z Piko.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
W TT to nawet nie były wagony G10 tylko czesko austriacko węgierskie. Ale podobna sytuacja miała miejsce w H0 z wagonami Piko typu G10.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
A ja mam pytanie nietypowe. Czy ktoś z Państwa ma zdjęcie Gliederzuga z Poznania i okolic z epoki 3? Taki skład piętrowy podobno był prezentowany na MTP przez przemysł DDR i woził pasażerów w latach 60-tych.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.448 442 99
To jest malowanie wagonów silnikowych i zespołów trakcyjnych kolei DR ep. III. Zresztą na wagonie jest opis VB co oznacza wagon doczepny do spalinowych wagonów silnikowych. Inną rzeczą jest czy ten wagon faktycznie był używany jako wagon doczepny czy też jest to oznaczenie fikcyjne.
Malowanie jednoznacznie wskazuje na tego typu składy. Podobne "coś" znalazłem na YT... ale takiego konkretnie typu wagonu jak ten PIKO w tego typu składach nie znalazłem....

 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.177 504 30
Ten na filmie to akurat wąskotorówka i to współczesna, tyle, że w "historycznym" malowaniu i oznakowaniu. Co nie zmienia faktu, że na DR stosowano takie malowanie do wagonów doczepianych do wagonów silnikowych, także na torze normalnym.
 

gogacz

Użytkownik
Reakcje
11 1 0
Chodzi mi o konkretną odpowiedź. Cenię sobie to, że rozwijacie swoją odpowiedź, ale nie podaliście mi odpowiedzi TAK lub NIE
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.177 504 30
nie podaliście mi odpowiedzi TAK lub NIE
A na jakie pytanie? Bo kolega gogacz zadał już w tym wątku kilka pytań i trochę się gubię. Jeżeli chodzi o to:
A może będzie pasować lokomotywka z zestawu #58135 z nowaści 2018 PIKO (str. 6)?
to moim zdaniem raczej średnio. To jest jakiś pociąg roboczy czy służbowy, ta lokomotywka nie bardzo mi pasuje do normalnego pociągu rozkładowego. Wagony w takim malowaniu były dawniej stosowane przede wszystkim do składów z wagonami silnikowymi, ale oczywiście im bliżej czasów współczesnych, tym częściej się to wszystko mieszało i można było zobaczyć zwykłe lokomotywy, prowadzące skład z takimi wagonami, jak i wagony silnikowe z doczepionym wagonem w normalnym zielonym malowaniu. A wagony silnikowe zwykle kończyły żywot wcześniej niż doczepne i te ostatnie jeździły dłużej z lokomotywami, często przez jakiś czas w starych barwach. Ja bym szukał jakiejś niedużej lokomotywy, ale nie takiego maleństwa jak w zestawie Piko. Myślę, że BR 106 (V 60) lub BR 110 (V 100) byłaby odpowiednia.
 

Tata1000

Nowy użytkownik
Reakcje
3 0 0
Witam wszystkich w tym fascynującym wątku, który nie ukrywam wzbudza moja nieukrywaną zazdrość ;-)

Czy ktoś byłby uprzejmy nakierować mnie na informacje, które lokomotywy jeździły w latach 70 i 80 zarówno po polskich jak i DDR -owskich trasach?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.177 504 30
To zależy, co mamy na myśli. W regularnym ruchu lokomotywy DR wjeżdżały do polskich stacji granicznych, za taką można też uznać Szczecin Główny. Były to parowozy głównie serii 01 i 03 i lokomotywy spalinowe serii 118. Z lokalnymi pociągami mogły to też być parowozy innych serii czy lokomotywy spalinowe serii 110-112, ale nie mam pewnych informacji na ten temat. Chyba jedynym wyjątkiem, gdzie lokomotywy DR wjeżdżały dalej, była linia z Berlina przez Frankfurt nad Odrą i Poznań do Warszawy, gdzie enerdowskie lokomotywy prowadziły pociągi międzynarodowe aż do Poznania. Wiem, że były to spalinowe BR 118, wydaje mi się też, że wcześniej do Poznania docierały niemieckie parowozy. Na podobnej zasadzie polskie lokomotywy SP45 docierały do Berlina. W większości wypadków wymiana lokomotyw następowała jednak na stacjach granicznych i lokomotywy sąsiedniego kraju przejeżdżały przez granicę tylko na krótkich odcinkach. Gdzieś na forum jest temat o niemieckich BR118 w Polsce.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Na pewno jeszcze do Szczecina wjezdzaly parowozy serii 50 reko i 52 reko. Spalinowozy serii 119, 131, 132. Mam kilka oryginalnych filmików z lat 70 i 80, gdzie takie lokomotywy prowadziły pociągi na trasie Berlin-Angermuende-Szczecin.
 

Podobne wątki