• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele kolei wschodnioniemieckich DR

Reakcje
11 1 0
Dokładnie rok temu, czyli 17 stycznia 2017 r. Kolega Andrzej Harrasek przentował w tym wątku swój model parowozu BR91 791, produkcji Hruska/Permot. Mnie udało się wreszcie odszukać i kupić ten model i właśnie dzisiaj dotarła do mnie przesyłka. Model znajduje się w oryginalnym opakowaniu (styropianowa wypraska i plastikowa przezroczysta pokrywa z odciśniętą nazwą producenta – Modelleisenbahnen und Zubehör – Permot) Niestety w pudełku nie ma żadnych dokumentów i stąd moje pytanie i prośba do Kolegów, czy ktoś z posiadaczy tego modelu ma oryginalny komplet dokumentów (Beschreibung und Bedienungshinweise für die Modell-Lokomotive BR 91). Oprócz Kol. Andrzeja Harraska fakt posiadania tego modelu sygnalizował też Kol. Jacek765. Jeżeli ktoś z Koleżanek i Kolegów jest w posiadaniu dokumentacji tego modelu czy może ją zeskanować i tutaj umieścić.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.177 504 30

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.242 25 2
Na h0-modellbahnforum.de jeden z użytkowników pisze, że ma takową i prześle na maila. Czekam, aż mi aktywują dostęp do tego forum, napiszę do niego, myślę że dostanę i wrzucę tutaj.
 
Reakcje
11 1 0
Bardzo przepraszam Szanownego Kolegę Andrzeja Harasska za błąd w zapisie nazwiska. Przyznam, że nie sprawdziłem dokładnie tekstu mojego wpisu przed wysłaniem.
Jeżeli chodzi o poszukiwanie instrukcji w internecie, to znalazłem tylko instrukcję do modelu firmy Märklin. Dziękuję Koledze Ropu za uchwycenie tropu do instrukcji. Jeszcze raz przepraszam za swój błąd :X3:.
 
Reakcje
11 1 0
Merci Ropu. Wydrukuję kopię ulotki w poniedziałek i jej repliką uzupełnię opakowanie z modelem, będę miał dzięki temu komplet. Dziękuję za pomoc Ropu i jego znajomemu z h0-modellbahnforum.de.
 
Reakcje
11 1 0
Uzupełnienie do historii modelu parowozu BR89 opisanego na stronie 14 tego wątku (wpis z 20 marca 2017 r.).
Dzięki zeskanowanym katalogom firmy PIKO z lat 1960-1968 umieszczonym ostatnio przez Kolegów w dziale „Zasoby” naszego forum, historię modelu można przesunąć w czasie do roku 1964. Wtedy w katalogu z roku 1964 na str. 2 (w wersji polskiej) lub na str. 3 (w wersji angielskiej) pojawia się model parowozu BR89 262.

"Z materiałów dostępnych na stronie www.modellbau-wiki.de/wiki/BR_89 można się dowiedzieć, że w firmie PIKO poprodukcję modelu rozpoczęto w 1972 r. (89 265, numer katalogowy: 5/6300). Jest to nieścisłe, ponieważ model o tym numerze katalogowym jest już prezentowany w katalogu z roku 1970 a nagrodę na Targach Lipskich otrzymał w 1965 r. Przyjmując, że nagrodzony został prototyp, a produkcja ruszyła później. To jej początek nastąpił pomiędzy 1965 a 1969 rokiem lub właśnie w roku 1970 ale nie 1972."

Dlatego opierając się o ten katalog można mój powyższy wpis uzupełnić. Model parowozu nagrodzony w roku 1965 na Targach Lipskich nie był prototypem tylko produkowanym seryjnie od roku 1964 modelem. Modele różnią się tylko numerami ten z 1964 to 89 262, a z 1970 to 89 265.

Dziękuję wszystkim Kolegom, którzy umieścili swoje katalogi w zasobach - to bardzo cenna inicjatywa, a mnie pozwoliła na zweryfikowanie moich wcześniejszych ustaleń.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Racja. Model pojawił się w katalogu w 1964. Tak też podaje Jörg Domke w "Modelleisenbahnen der DDR" wydawnictwa Battenberg. Choć katalogi PIKO miały jedną wadę, nie podawały roku edycji. To można było znaleźć tylko w skrócie na dole jednej ze stron.
Poniżej skan katalogu, strony z niego z lokomotywą
Kat08-001.jpg


Kat08-001.jpg
Kat08-003.jpg

i reklamówki.
Kat07-001.jpg


Kat07-002.jpg
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Szukałem w google... niczego konkretnego nie znalazłem... co najwyżej jakieś zardzewiałe odstawione. Mi chodzi o używane, najlepiej jeśli nadal są i ktoś ma na to dowody :)
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Na pewno w tym malowaniu w sonderzugach są używane zwykle 2 typu halberstadt. Mam z związku z tym pytanie, czy ta kuszetka 2 z zewnątrz poza oznaczeniami różni się od zwykłej 2? Chodzi mi ilość okien/przedziałów itp.?
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.601 50 5
To wszystko, co mam z halbersami. Nie wszystkie na zdjęciach to kuszetki, ale będziesz miał pogląd.
Wszystkie zdjęcia z netu. All copyrights reserved to authors.

Berlin-Aachen.jpg
Warszawa-Paris2.jpg
berlin aaachen.jpg
berlin aacheen.jpg
berlin-aachenn.jpg
eu07 Mare Balticum Olsztyn-Berlin.jpg
hoek-berlin.jpg
waw-hoek 11.jpg
waw-hoek 10.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.177 504 30
Poprawione. Wystarczy wejść w edycję, postawić kursor na wybranym zdjęciu i nacisnąć "delete". W ten sposób usuwamy powtórzone zdjęcia we wpisie, zostawiając tylko jedno. Zdjęcie znika z postu, ale zostaje na liście poniżej. Jeżeli chcemy je całkiem usunąć (żeby go w ogóle nie publikować), trzeba też na liście pod wpisem kliknąć w klawisz "Usuń" po prawej stronie wybranego zdjęcia. Ja tak właśnie zrobiłem i usunąłem także jedno z tych małych zdjęć, które, się podwójnie załadowało na listę. W ciągu czasu edycji może to wszystko zrobić także autor wpisu (ja, jako moderator, mogę to zrobić zawsze).

A co do powyższych zdjęć, to chyba wszystkie zostały zrobione jeszcze przed połączeniem DR i DB, bo wagony mają stare oznaczenia obu kolei. Model pokazany wyżej, ma już znak DB AG, ale sądzę, że te wagony i takie składy jeździły co najmniej do połowy lat 90. XX wieku już pod zarządem DB AG.
 

Podobne wątki