• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model lokomotywy serii Ty51

OP
OP
SD

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.523 2 0
#62
Paweł napisał(a):
Ciekawe jak będzie spisywał się w Poznaniu. Zamierzasz dorobić mu dźwięk Sławku ?
Zapisałem go na regularny obieg w Poznaniu (z ST43 w rezerwie :)), trzeba tylko dokręcić standardowe sprzęgi. Nie ma jakiejś potwornej siły uciągu (nie ma gumek), ale wagony ciągnie. Na razie ma LokSound 3.5 z jakimś typowym dźwiękiem parowozowym.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
885 79 5
#65
Z Ty51 spotkałem się w realnym świecie dwa razy jako chłopaczek ok. 1983r. w Toruniu i zapamiętałem dokładnie, że parowóz ten miał zamontowaną syrenę okrętową zamiast typowej gwizdawki.
 
OP
OP
SD

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.523 2 0
#73
Próby w ruchu wypadły pomyślnie :) Ty51 przez 3 dni bez przerwy ciągał w Poznaniu różne składy towarowe (30 talbotów Tomka K też), a nawet rozkładowe pociągi osobowe z maksymalną prędkością. Stacjonował w Brzozach, ale zawitał do Tychów, Międzychodu i Ogrodów. Napęd i układ jezdny bez zarzutu. Poniżej szybko znalezione dwie fotki (autorem pierwszej jest Misiek).
 

Załączniki

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#77
Ranger napisał(a):
Powoli wykluwa sie Stoker w TT.
Jeśli dam radę wykonać wszystko tak aby działało jak fabryczne to możecie liczyć na seryjną produkcję Ty51 w H0 w terminie do 12 miesięcy.
O właśnie, mam pytanie: z czego chcecie wziąć napęd do wersji H0? Roco to totalna klapa bo obecnie robią napęd tylko na 2 osie tendra i 5 osi parowozu a więc odpada, ja do Pt47 potrzebuję ale jak to tak dalej pójdzie to sam wystrugam chyba na zębatkach Roco, ew, z jakiegoś BR 44/BR 01 Roco z produkcji od połowy lat 90-tych (poprzednie, jeszcze ze starszymi kołami mają fatalne układy napędowe, mam Ty1 z początku lat 90-tych to masakra, wymiana silnika a i tak nie pracuje jak powinno).

Niemniej życzę powodzenia w pracach!
 
OP
OP
SD

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.523 2 0
#78
krzychu12231 napisał(a):
O właśnie, mam pytanie: z czego chcecie wziąć napęd do wersji H0?
Ranger pewnie ma koncepcję napędu. Ale Guetzold na przykład robi dobry napęd na 4 osie do tendra 2'2' T28 od BR 58.30 (rozstaw osi się zgadza), no i jest też gotowy napęd Weinerta, tylko trochę drogi.
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#79
Tak Sławek zgadza się w 100% tylko biorąc pod uwagę cenę Wienerta to produkcja staje się raczej nieopłacalna, a ściągnąć jakieś części od Guta (przynajmniej z moich doświadczeń) to też problem niezły.
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.816 10 1
#80
Zobaczymy co będzie najodpowiedniejsze i najłatwiejsze w dostaniu.
Ja z zasady lubię aby modele wyglądały realistycznie więc raczej odpasa wał napędowy lecący między tendrem a parowozem, zwłaszcza że rama ma być ażurowa a nie wypełniona zębatkami i tym podobnym syfem.

Jeśli kultura jazdy Gutzolda jest ok a z jego dostepnością nie ma problemów to czego nie.
Można skorzystać z napędów od BR01, BR03, BR50, BR44. Ogólnie są dwie koncepcje napędy, wózkowy i sztywny tak jak zrobił SD. Jadnak na razie powtrzymałbym się od euforii bo wersja TT ma absolutne pierwszeństwo a dla H0 na razie jest żółte światło.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 14
Tabor 2
Tabor 12
Tabor 60
Tabor 60

Podobne wątki