• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model lokomotywy serii Ty51

OP
OP
SD

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.523 2 0
#21
Dzięki wszystkim za komentarze i uwagi. Na lepsze drabinki mam jeszcze dwa inne pomysły, sprawdzę je w najbliższym czasie, trawienie i WM-Model to ostateczność ;)

Tender czeka sobie teraz w pudełku na parowóz, ale tu wszyscy zainteresowani musza uzbroić sie w cierpliwość, zbudowanie tendra zajęło mi pół roku (niestety, tylko taką ilością czasu na zabawę dysponuję :( ), a sam parowóz dopiero zaczynam. Tym niemniej będę zamieszczał informacje na bieżąco.

Pozdrawiam,
Sławek
 

Załączniki

OP
OP
SD

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.523 2 0
#23
Darek W napisał(a):
wydaje mi się że wybrałem niewłaściwą technologię do wykonania Pt47(metal)
U mnie następna w kolejce też jest Pt47. To zrób swoją, ja zrobię swoją i porównamy ;)
Tylko nie zrób przypadkiem z tym samym numerem :!:
 

Załączniki

OP
OP
SD

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.523 2 0
#27
Pierwsza przymiarka kół w ostoi. Model musi dobrze jeździć, więc czas zabrać się za mechanikę - przesuwność osi na boki, dopuszczalne ruchy w pionie, odsprężynowanie i odbiór prądu z kół.
 

Załączniki

OP
OP
SD

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.523 2 0
#30
PAKESZLOKO napisał(a):
odbierasz mi ochotę do grzebania samemu
Bez przesady, mnie zawsze modele innych mobilizowały do zrobienia swojego...
krzychu12231 napisał(a):
Śledzę Twoje dokonania na Martelu -big szacun ;)
Postaram się nie dublować tekstów i fotografii - i tu, i tam napisać coś ciekawego, najlepiej z małym przesunięciem fazowym, żeby nie nudzić tych co czytają na obu forach ;)
PAKESZLOKO napisał(a):
kurde, wszystko wygląda tak ładnie
Przede wszystkim nie wolno spieszyć się i nie chodzić na skróty 8)
 
OP
OP
SD

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.523 2 0
#31
Ostoja w stanie surowym (kontury wahaczy między osiami 1,2 i 3 wyciąłem jako jedną całość z ostojnicami) i zamknięcie ostoi od spodu, przykręcane dwoma śrubkami M2. Całość umożliwia ruchy osi 2,3,4 w pionie w zakresie +/- 0.8 mm. W zamknięciu otwór do zamocowania dyszla przedniego półwózka tocznego. W następnej kolejności pojawi się odsprężynowanie osi 2,3,4.
 

Załączniki

OP
OP
SD

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.523 2 0
#32
Odsprężynowanie osi 2, 3, 4 - przez wypolerowany w miejscach współpracy z osiami mosiężny płaskownik opierający się o górę ostoi na dwóch dość wiotkich sprężynkach - nacisk sprężynek można jeszcze będzie wyregulować po próbnych jazdach gotowego modelu.
 

Załączniki

OP
OP
SD

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.523 2 0
#33
Odbiór prądu - pierwsza i ostatnia oś wałeczkami mosiężnymi osadzonymi na sprężynkach w tujekach mosiężnych, oś czwarta sprężystymi ale dość wiotkimi pręcikami z brązu. Na fotce założone prowizorycznie osie 2 i 4, estetyka do dopracowania :)
 

Załączniki

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#34
Widziałem na Martelu -big szcun. Tylko tak sobie myślę, czy to odsprężynowanie jest konieczne. Przy cyfrowym wykonaniu ostoi i łożysk miałbyś idealną precyzję i wszystkie koła by się toczyły idealnie po szynach. Tylko musiałbyś mieć idealnie równe tory. Jak widziałem w zeszłym roku na MTP to w niektórych miejscach przy PMM była zbyt wielka różnica wysokości (ok. 1mm, OKl2 ROCO nieźle podkakiwała).

Natomiast odbiór prądu 1 klasa.
 
OP
OP
SD

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.523 2 0
#35
krzychu12231 napisał(a):
tak sobie myślę, czy to odsprężynowanie jest konieczne ... musiałbyś mieć idealnie równe tory
Właśnie dlatego wolę odsprężynować delikatnie te trzy osie wewnętrzne i przednią toczną też, tak robią zwykle producenci modeli z napędem w tendrze, a na spotkaniach modułowców tu na południu też widziałem drobne nierówności i przerwy w torach ;)
 
OP
OP
SD

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.523 2 0
#36
Wziąłem się za elementy układu napędowego i rozrządu, rzeźbiąc w polistyrenie i w metalu, wykorzystując też trochę drobiazgów Gützolda (np. przerobione przeciwkorby na fotce). Mechanizmy będą spinane zatrzaskowo, chcę żeby wszystko można było szybko i łatwo montować/demontować.
 

Załączniki

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#40
Brawa, brawa :)
Mógłbyś napisać coś więcej o reflektorach? Wiem że to KLUBA. Jak rozwiązałeś sprawę wymiany żarówek? Oszklenie jest wyjmowane? To jest jedna z moich największych bolączek....
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 14
Tabor 2
Tabor 12
Tabor 60
Tabor 60

Podobne wątki