Co do istotnych zmian z punktu widzenia modelarskiego które sobie przypominam:
1.Zgarniacz torowy
Wprowadzony w produkcji od nr ok 1000 (1013 wersja i ?) w postaci dwóch lemieszy. Niższym numerom dobudowano go podczas napraw z tym, że to był zgarniacz fartuchowy na podstawie dokumentacji CBK. Okres zabudowy to przełom lat 70/80.
2. Trzeci reflektor
Analogicznie jak zgarniacz i też jest nieco inny niż fabryczny.
3. Światła końca pociągu
Zlikwidowane ok nr 1100 (1113 wersja k ?)
4. Ryfle
Zlikwidowane od wersji k (1113) z tym, że zmieniła się także konfiguracja pokryw inspekcyjnych na bokach.
5. Wsporniki odbieraków
Od wersji k lub j (ok 1100) zmienione z rozchodzących się ku dołowi na pionowe
6.Połączenie elektryczne członów
Od wersji k (1113) zastosowano skrzynki na krawędziach dachu z listwami zaciskowymi
I jeszcze drobiazgi ale bez numeru zmiany bo nie pamiętam a nie mam możliwości sprawdzić
- likwidacja skrzynki stycznika sprężarki na podwoziu (przeniesiony został do szafy NN)
- zastąpienie (jak dla mnie urokliwej
) cewki na dachu kondensatorem
- zmiana kształtu ściany działowej między maszynistą a kierownikiem
- zmiana kształtu skrzyń aparatowych na podwoziu członu silnikowego
- zmiana układu rur na dachu (to temat rzeka bo co 100 sztuk były tam wprowadzane zmiany)
Tyle do 1990, potem to inna bajka
.