• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Mazowsze Główne

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
To, że na jakiejś stacji są napędy elektryczne nie oznacza, że są tam urządzenia przekaźnikowe. Mogą być, tak jak w Kutnie, urządzenia suwakowe, a i w urządzeniach mechanicznych zdarzają się napędy elektryczne. Stacja Kraków Batowice ma urządzenia mechaniczne, ale pędni tam już nie ma bo zastąpiono je napędami elektrycznymi sterowanymi poprzez specjalne, zabudowane na ławie dźwigniowej zamki UZE02. Do określenia czy banalizacja jest możliwa i wykonalna trzeba patrzeć co jest w nastawni, a nie na zewnątrz. Banalizacji z zasady nie wykonywało się w urządzeniach mechanicznych i suwakowych bo wymaga to lekko licząc dwa razy większych nastawnic niż przy jednokierunkowości torów szlakowych. Wyliczałem to już wyżej. Co do Tm106 przed rozjazdem 100 to ja bym ją zlikwidował. Co do numeracji rozjazdów to powinna rosnąć z kilometrażem, a jak jest. Ano 50, 51, 52, 53 jest na pierwszy rzut oka dobrze, ale potem jest poniżej 54 i wracamy czyli 55, skaczemy do góry "przed" 50 i mamy 56 i znowu ze wzrostem kilometraża 57, ale przed 52. Czyli w kółeczko?!!!
 

Arturro

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
136 6 0
Tomku już czaję o co chodziło ze zwrotnicami, Poprawię:)
W sytuacji kiedy są wykolejnice na torach 218a i 218b tarcza Tm106 jest bez sensu bo dalej jest Tm105.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Można pomyśleć o dodatkowych Tm przed rozjazdami na torach, gdzie semafory wyjazdowe są daleko od rozjazdów, zgodnie z tym, co pisał @Tomek K. Ja dodałbym też Tm za semaforami wjazdowymi G, H, I i J, tuż przed rozjazdami, a także z drugiej strony tego połączenia czterech torów, od strony stacji (te ostatnie zależnie od długości odcinków torów między rozjazdami 60, 61, 62 i 63, a odpowiednio rozjazdami 42, 44, 54 i 55 - tu wydaje się, że ta odległość jest spora, więc Tm przydałyby się. Poza tym posterunku stwierdzania końca pociągu nie oznacza się tak, jak nastawni wykonawczej, więc opis Mz1 jest zbyteczny. Chyba, że w ogóle nie przewiduje się manewrów po tej stronie stacji, co byłoby jednak dość dziwne.
 

Arturro

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
136 6 0
Poza tym posterunku stwierdzania końca pociągu nie oznacza się tak, jak nastawni wykonawczej, więc opis Mz1 jest zbyteczny. Chyba, że w ogóle nie przewiduje się manewrów po tej stronie stacji, co byłoby jednak dość dziwne.
Andrzeju
w rejonie parowozowni i wjazdu od strony prawej będzie się trochę działo i powinien być tam posterunek. Jaki ma być posterunek, Co mam umieścić na rysunku, jaki symbol? Powiedz proszę konkretnie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Tam z pewnością potrzebny jest SKP, a czy coś ponadto, nie wiem, to zależy od kilku spraw. Jakie jest przeznaczenie torów 208, 210 i 212? Czy należą one do lokomotywowni?. Jeżeli tak, to Tm 102 i 103 osłaniają wyjazd z lokomotywowni w stację i niczego tam więcej nie trzeba, poza ew. punktem kontrolnym (ale to jest wewnętrzna sprawa lokomotywowni). Zwrotnice na terenie lokomotywowni są obsługiwane miejscowo, bez udziału nastawni. Jeżeli te trzy tory nie należą do lokomotywowni, to powinny przy nich być Tm, a Tm 102 jest niepotrzebna. Ewentualny inny posterunek w tamtym rejonie to mógłby być posterunek manewrowy, ale to wtedy, gdy w danym rejonie odbywa się dużo manewrów (np. sortowanie wagonów, taka mini grupa rozrządowa), a tu takiej sytuacji nie widzę, te trzy tory wydają się być torami odstawczymi, gdzie nie będzie dużo manewrów.
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.650 133 3
Dzięki @Zbigniew Gałczyński (bardzo mi pomógł i podpowiadał) i @Kamil97 (który to znalazł bardzo pomocny film ze zwiedzania opuszczonego elewatora) powstał projekt nowego redlera łańcuchowego, który będzie transportował zboże do silosów. Dziś udało mi się w końcu zrobić test. Niestety pierwsze sklejanie nie wyszło najlepiej ale będzie tego do sklejenia jakieś 50 cm więc się poprawię. Oczywiście lewituje trochę ponieważ to przymiarka a nie finalne klejenie ;)

Redler łańcuchowy 1.jpeg Redler łańcuchowy 2.jpeg Redler łańcuchowy 3.jpeg Redler łańcuchowy 4.jpeg Redler łańcuchowy 5.jpeg

Przy okazji powstał też projekt drzwi magazynowych na rolakach. Drzwi są wzorowane na drzwiach z Portu Miejskiego tak więc wykorzystam projekt też tam lub pewną jego modyfikację.

Drzwi do magazynu 1.jpeg Drzwi do magazynu 2.jpeg Drzwi do magazynu 3.jpeg

Całość wypalił mi @maramamare
 
Ostatnio edytowane:

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
"Może nie najtaniej, ale jako tako"
Jest taki dowcip: zgłasza się do kogoś oferent, który sprzedaje instalacje fotowoltaiczne i pyta, czy rozmówca jest zainteresowany taką instalacją. Ten odpowiada, że chciał by mieć dobrą i tanią instalację. Na to oferent pyta, "a po co panu aż dwie"?
Tanio, to można zjeść w barze mlecznym. Jak się chce mieć dobrze, to trzeba mieć zrobione profesjonalnie, a to kosztuje.