• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta strychowa

OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Trochę zwolniłem. Weekend spędziłem na małym wywczasie w górach w takcie którego udało mi się upolować taką pticę:
Na makiecie przybyło niewiele, choć od ostatniej relacji spędziłem nad nią sporo dupogodzin.
Dobudowałem nawierzchnię z drobnej kostki przy budynku:
20210316_071955.jpg

Cokół na szczycie magazynu:
20210316_072028.jpg

Przebarwiłem mur oporowy i dorobiłem zwieńczenie:
20210316_072145.jpg

... i tyle.
20210316_072242.jpg
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Te pakunki to dekoracja teartalna do wnętrza magazynu, który ma matowe szyby, więc detal nie jest potrzebny, tylko kubatura i kolor.
 

Yaroslav

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Zaczęło się brukowanie w mieście:
z drogowcami pojawili się też dostawcy mediów:

Dobry dzień.
Czy możesz mi powiedzieć, jakiej kostki brukowej i płytek użyto na obu tych zdjęciach?
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Bruk na ulicy to płytka Kibri 34124, kostka pod magazynem jest hand made, a ta drobna pod fabryką to auhagen (nie pamiętam numeru)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.982 531 30
Napędy super, ale jak się czepiamy szczegółów, to pasy mocujące są strasznie grube. A co to jest to szare po prawej stronie?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.982 531 30
Tak podejrzewałem, ale jeśli tak, to są chyba trochę za małe w porównaniu z tymi nowszymi. A dlaczego dwa różne typy? Te szare to bardzo stary typ, stosowany na PKP od dziesiątek lat i ciągle jeszcze często spotykany. Te żółte to znacznie nowsza konstrukcja, już epoka V i VI.
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Mam pytanie do znawców: czy poniższe sposoby umiejscowienia mechanizmu jea 29 i jego orientacja są prawidłowe?

jea29.jpg


Mam takie i zastanawiam się czy wszędzie się nadadzą? Czy są w rzeczywistości lewe / prawe?
20210321_204251.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.982 531 30
Dobre pytanie. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, nawet, jak sam pracowałem przy takich napędach 30-40 lat temu. Ale wydaje mi się, że dłuższy koniec powinien być skierowany w stronę krzyżownicy rozjazdu, czyli tak, jak na rys. 1 i 4.. Z pewnością napęd jest uniwersalny i może być prawy albo lewy - suwaki można wyprowadzić w obie strony, no ale w modelu to będzie trudne. Może @Tomek K mógłby to zweryfikować?
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
372 5 1
Mówisz i masz!:) Napędy JEA-29 są prawe i lewe. Zabudowane są zawsze dłuższym końcem w stronę krzyżownicy. Wynika to z wzajemnego ułożenia suwaka nastawczego i suwaków kontrolnych w napędzie i ich podłączeń do rozjazdu. W napędzie "od dłuższego" końca jest kolejno: silnik, hamulec zatrzymowy, sprzęgło, przekładnia, suwak nastawczy, suwaki kontrolne, układ styków. W rozjeździe idąc od strony krzyżownicy jest zamknięcie nastawcze do którego podłącza się pręt nastawczy, dalej w iglicach są otwory do których podłącza się pręty do suwaków kontrolnych. Zmiana napędu prawego na lewy polega na przełożeniu suwaków z jednej strony na drugą.
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
No to się pospieszyłem... i rozpocząłem montaż. (Kurcze, było się nie pytać :cenzura:)
Trudno, i tak mam te napędy tylko w jednym kształcie i nie pasowałby do wszystkich przypadków. W kilku miejsca jest tak jak powinno być, w innych nie. Musiałbym niektóre z nich montować w międzytorzu, a to też jest chyba spore odstępstwo.
Ponadto przemalowałem napędy na jaśniejszy kolor i dorobiłem imitację rygli. Całość jeszcze spatynuję.
Tak się prezentują w naturze:
20210322_234942.jpg

20210322_234956.jpg

20210322_235246.jpg

20210322_235006.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.982 531 30
Przydałyby się jeszcze imitacje mocowania napędu do podrozjazdnic, jak widać na zdjęciu oryginału wyżej. Poza tym trzeba pamiętać o tym, że suwaki nastawcze i kontrolne muszą sięgać do ostatniej iglicy kanałem między podkładami, a więc napęd należy umieścić tak, by suwaki trafiały w przerwę między podkładami przez całą szerokość toru. Ma to zwłaszcza znaczenie przy rozjazdach krzyżowych, gdzie trzeba zwrócić uwagę na kąt ułożenia napędu w stosunku do toru. Na zdjęciach wyżej jest kilka miejsc, gdzie należałoby to poprawić.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.132 26 1
Na szóstym zdjęciu widać pomosty hamulcowe na zjeździe z górki rozrządowej. Takie pomosty w dawnych latach produkowano w ZWUS Gotartowice i chyba również w Żorach, a mój teść jeździł po Polsce z ekipą montażową, która instalowała je na stacjach towarowych.
 

Podobne wątki