• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta strychowa

OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
@Andrzej Harassek - przebudowałem - czy tak jest dobrze?
Wiem, że to jest zaledwie 5 rozjazdów, w rzeczywistości nastawnie obsługuję większą ilość, ale taki kompromis modelarski.
Będzie jeszcze sygnalizacja i może dobuduję jedną wykolejnicę, jak poniżej:
pędnie2.png

szersza perspektywa przedstawi się tak:
bocznice.png
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
373 5 1
Za rozjazdem 44 nie może być "żeberko ochronne" bo przed rozjazdem 44 nie ma semafora bo tam nie ma jazd pociągowych. Przebiegi pociągowe są przez rozjazd 36 i dla nich ochronę boczną stanowi właśnie rozjazd 44 który w stanie zasadniczym powinien być ustawiony do toru za Tm 25. Żeberko ochronne jaki droga ochronna są za semaforem i mają określoną przepisami długość. Na terenie lokomotywowni zasadniczo rozjazdy są przekładane ręcznie bo jest to "oddzielny byt" i jazdami w lokomotywowni nie powinno się angażować nastawni, W związku z tym Tm 13 przesunąć maksymalnie w stronę rozjazdu 22 (tuż przed ukres) a Tm 14 i Tm 15 usunąć, podobnie Tm 21, 22, 23 są niepotrzebne. Semafory E307, E305, E303, E301 powinny stać w jednej linii bo tak jak jest to zachodzi obawa niewłaściwego postrzegania kolejności semaforów, ew. można na wysokości semafora E307 ustawić rząd sygnalizatorów powtarzających.
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Postanowiłem wykonać próbny kanał z patyczków od szaszłyków. Po pomierzeniu ma szerokość kanału potrójnego. Patyczki okleiłem paskami z okleiny samoprzylepnej, potem farba, washe i pudry. Tak to wyszło:

20201109_223434.jpg


20201109_223419.jpg


20201109_224806.jpg


20201109_223524.jpg


Trochę się błyszczy, nie wiem czy to wina tego, że jeszcze świeże, czy sztucznego światła, czy tego że z okleiny, czy że posmarowałem metalicznym pudrem? Pozostawiam na "opatrzenie".
Przy okazji trochę spatynowałem nastawnię i dokleiłem brakujące części. Pozostaje wnętrze, ale to zrobię przy wykańczaniu detali.
20201109_223722.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Przyznam szczerze, że pomysł na zastosowanie patyczków zgapiony z internetu, sam kombinowałem z rurkami do picia, patyczkami do uszu, przewodami miedzianymi w oplocie, itp.
Patyczki do szałyków są niestety za grube, więc finalnie będę musiał zrobić z czegoś cieńszego, bo jak zrobić kanał podwójny, czy pojedynczy, skoro 2 patyczki mają szerokość kanału potrójnego ?

Poza tym zastanawiam się, czy jednak nie pozostawić tych 5 rozjazdów jako ręcznych, przestawianych wajchą.
Co radzicie?

 
Ostatnio edytowane:

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.107 145 0
Wykałaczka za cienka?
Mam pewną koncepcję z czego ,a le podaj mi "fi" patyczka i takie jak byś chciał, Mam pod ręką w miarę ogólnodostępne fi 2mm
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
W linku, jaki otrzymałem jest taki rysunek:

Wynika z niego, że pojedyncza rura ma ok. 16 cm, czyli w skali 1/87 = 1,84 mm --> 2mm
kanał podwójny zaś na ok. 25 cm, czyli w skali = 2,87 mm --> 3mm.
Kanały większe nie mają określonej szerokości, można przyjąć, że potrójny to będzie ok 4 mm, kolejny wychodzi mi że ma 6,5 mm.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.016 85 11
listewka modelarska 2mmx2mm pojedynczy; 2mmx4mm podwójny; 2mmx6mm potrójny zaokrąglona-zowalizowana papierem ściernym i oklejona pomalowanym papierem do drukarki.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
373 5 1
Co do pozostawienia rozjazdów nastawianych ręcznie to cztery nie pięć bo rozjazd 44 musi jako ochronny dla jazd pociągowych po rozjeździe 36 być nastawiany z nastawni. Trzeba by wtedy również zlikwidować tarcze manewrowe Tm 28 do Tm 32. Co do kanału pędniowego to pamiętaj, że pędnia w takim kanale musi być co ok 8 m podparta, więc należy wstawić skrzynki w których będą krążki przelotowe.
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Kanały trafiły do departamentu przemyśleń, tymczasem korzystając z okazji, że mam wyciągnięty "fortepian" z parowozownią, dopracowuję inne szczegóły na tym odcinku frontu (dobudowałem min. kilka żeberek do obrotnicy, zaszutrowałem tory przy szopie itp.)

Widok ogólny z lotu muchy:
20201112_232246.jpg

i z poziomu torów:
20201112_232212.jpg

Zaszutrowałem jeden z torów eksperymentalną metodą. W związku z tym, że będzie to bocznica przemysłowa, postanowiłem przed wikolowaniem posypać tor drobnym zielskiem. Efekt po zaschnięciu poniżej:
20201111_220530.jpg

Po udanym eksperymencie wdrożyłem ten system przy szutrowaniu bocznic na innym odcinku frontu:
20201114_165717.jpg

20201114_165701.jpg

20201114_165638.jpg


20201114_194059.jpg

Inny odcinek frontu prezentuje się tak:
20201115_210402.jpg

Postanowiłem także wykonać kilka koziołków samodzielnie:
20201115_121243.jpg


20201115_121228.jpg


20201115_121207.jpg


20201115_121310.jpg

Uruchomiłem też warsztat stolarski, gdzie produkowane są drewniane podesty:
20201113_224118.jpg

Tak wygląda eksperymentalny podest po pomalowaniu:
20201115_181827.jpg

a tak wygląda cała rodzina podestów ułożona na sucho, jeszcze przed malowaniem:
20201115_205528.jpg


20201115_210046.jpg

Pracy zostało jeszcze bardzo dużo, ale cieszy mnie coraz mniej gołych dech.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki