• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta strychowa

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
Piasek ( rzeczny lub kopalny) w skali H0 wg mnie to tylko pigment ( niestety nie pamiętam nazwy )kupiony w sklepiku dla plastyków ,spory wybór kolorystyczny (przy ASP), niestety mało tego jest w słoiczku i kosztuje to ok 30 zł ale efekt jest zadowalający (mnie)
( rozstaw kółek to 5 mm)
Po rozsypaniu "piasku" zraszam wodą i do wyschnięcia.
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Szutrowanie w toku, ale to już początek końca. Zostały ostatnie metry.
20201018_210504.jpg


Tak natomiast wygląda szuter po opisanych wcześniej zabiegach przebarwiania.
Teraz muszę się jeszcze pozbyć małych, błyszczących kur..., tzn. kamyczków, które wyglądaj jakby ktoś rozsypał na tory rozbite szkło ;)
20201018_210604.jpg

20201018_210552.jpg


P.S. Zapraszam do działu giełda, tam sprzedaję nadwyżkę innych szutrów.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Jestem już z szutrowaniem na ostatnim mo.... tzn segmencie ;)
Na tyłach pozostało trochę maruderów - muszę zaszutrować okolice szopy i bocznice, ale to już koniec tunelu :)
20201022_222714.jpg


Mam nadzieję, że moje relacje nie są zbyt nudne ;) Już niedługo będzie ciekawiej :cool:
 

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
19.210 216 0
Szkoda, że w tych fallerowych kanałach nie ma mocowań szyn, ja dorabiałem ręcznie. Potem odkryłem, że Auhagen ma z mocowaniami.
Bardzo fajnie Ci to wychodzi.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.991 531 30
Tu dziurki już się tak nie rzucają w oczy
Ale teraz tego tłucznia jest zdecydowanie za dużo, nie powinien leżeć na podkładach. Poza tym zwłaszcza na bocznych torach, w lokomotywowni, na torach ładunkowych itp. zwykle jest mniej tłucznia i w gorszym gatunku, nie taki czysty i drobniejszy niż w torach głównych.
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Do tej pory dość ortodoksyjnie podchodziłem do szutrowania.
Po analizie wielu obiektów w skali 1:1, stwierdziłem, że tak idealnie zaszutrowane tory jak u mnie występują jedynie na zmodernizowanych odcinkach. Pozostałe nie rzadko są całkowicie zasypane, jak choćby tu:

autor: mietok - Administrator° polska-org.pl https://polska-org.pl/6107088,foto.html?idEntity=562147

Co do terenu czynnych parowozowni, to tam spod pyłów i smarów lewo było widać główki szyn.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.991 531 30
No to może szkoda było czasu na szutrowanie, trzeba było od razu zalać jakąś masą udającą takie zastygnięte błoto, jakie zwykle jest w parowozowni?
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Karawana jedzie dalej: Wczoraj dobudowałem kanały kablowe,
20201026_230540.jpg

a dziś rano obudziłem się dziwnie wcześnie i postanowiłem przed pracą zalać wikolem kolejny odcinek torów :)
20201026_230525.jpg

Tak skomplikowane układy wykonuję odcinakami, by zapanować nad sytuacją.
 

Podobne wątki