• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) Makieta modułowa

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.660 519 30
W nowszych epokach (czyli od lat 80 o_O) dość powszechne było łączenie sygnalizacji kształtowej ze świetlną. Semafory kształtowe łączone były ze świetlnymi tarczami ostrzegawczymi, a nawet przelotowymi (stojącymi przy semaforze wjazdowym i odnoszącymi się do semaforów wyjazdowych). Sytuacja z Ogrodów do dziś obecna jest na jednej ze stacji na trasie Ełk-Białystok (nie mogę sobie teraz przypomnieć na 100% ale chyba w Knyszynie). Wszystko więc zależy od tego, którą epokę się wybierze i można zastosować różne kombinacje. Pozdrawiam.
Już w latach 1970-tych stosowano takie kombinacje.
 
OP
OP
olek1398

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
Ale u mnie będzie na tyle lokalna linia, że manewry będą na rozkaz.

Mam też nadzieję, że siłowniki Viessmanna nie działają w ten sposób :D
 

KuKu

Aktywny użytkownik
Reakcje
5 0 0
Mam dwa ceglane budynki Fallera lokomotywownie i dworzec i nie narzekam. Miałem również dwustanowiskową lokomotywownie auhagena, według mnie cegły Auhagena są lepiej trochę wykończone, mam wrażenie, że te Fallerowskie są trochę zaokrąglone na rogach.
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
278 0 0
Czy te zestawy są z napędami, czy bez?
Bo nawet jakby ich nie miały, to w porównaniu z Vieśkiem są o jakieś 30-40 zł droższe, a pewnie w jakości to będzie niebo a ziemia...
Jakiś link bym poprosił, gdzie to można zamówić, sobie zapiszę, będę miał na przyszłość.
Nie nie mają napędów. Mają tyko mechanizmy do montażu dowolnego napędu. Dla jasności - zestawy Weinerta są odlewami z metalu - prócz tego że trzeba je złożyć (czytaj zlutować) trzeba je jeszcze pomalować. Jakością biją na głowę Viessmany o kilka galaktyk.
 

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
127 3 0
Nie nie mają napędów. Mają tyko mechanizmy do montażu dowolnego napędu. Dla jasności - zestawy Weinerta są odlewami z metalu - prócz tego że trzeba je złożyć (czytaj zlutować) trzeba je jeszcze pomalować. Jakością biją na głowę Viessmany o kilka galaktyk.
Spodziewałem się tej odpowiedzi. Tylko jakiś link by się przydał do sklepu, gdzie można je zamówić. Z góry dzięki. Będzie ku pamięci...
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
328 2 0
Cześć :)
Wszyscy powyjeżdżali na Święta więc o odpowiedź było trudno :sleep:
Trochę po kolei :D
180cm długość torów stacyjnych może trochę braknąć ;) lepiej dorób w środku parę profili na zapas, w przyszłości będzie można dorobić skrzynkę w środku (np. tylko na imprezy) i nieco wydłużyć tory. Szczególnie jak się weźmie pod uwagę długość użyteczną - na makiecie trzeba dać ukresy i droga ochronna semaforów wyjazdowych też powinna być w miarę zachowana :LOL:
Ap ropo łuku wyrównawczego z 4str tego wątku. W przepisach jest napisane że w przypadku rozjazdów itd łuk wyrównawczy powinien mieć promień taki sami jak ten rozjazd lub większy. Wydłużanie jednej skrzynki może nieco utrudnić życie przy pakowaniu no i co zrobić z taką niewymiarową. :ROFL: Najlepiej złączyć dwie skrzynki, wyprofilować łuk, przykleić i ciąć krzywo tor ale równo do profilu. Powinno być dobrze :D

Semafory: jak jak wspominał już tkarkady: dwa dwuramienne niesprzężone wjazdowe umieszczone kawałek w obie strony od stacji. Wskaźnik W5 (granica przetaczania) powinien być umieszczony kawałek od stacji żeby można było manewrować, no i 100m od semafora wjazdowego. Ale na szczęście po prawej stronie mamy żeberko, pozostaje kwesta manewrów z toru ładunkowego na górze (dobrze myślę że to tor ładunkowy?)
Wyjazdowe jednoramienne na torze głównym zasadniczym i dwuramienne sprzężone na głównych dodatkowych. Oczywiśce manewry na sygnły ręczne.Jeszcze pozostaje nie wspominana kwesta tarcz ostrzegawczych :gwizd: Na pewno dwustawna tarcza ostrzegwcza przelotowa umieszczona obok semafora wjazdowego (x2). Uzupełnia jego wskazanie o informację jakiego sygnału może się spodziewać na semaforze wyjazdowym. Do tego pozstają tarcze ostrzegawcze do semaforów wjazdowych no ale tym na razie nie zawracaj sobie głowy. :podstepny: można to zrobić w formie krótkich segmentów z tarczą ostrzegawczą do wpięcia w makietę kawałek przed stacją, tak zrobił Tomek K (y)

Teraz co do semaforów Vieśmana to jakoś jest zadowalająca, choć jak ja otworzyłem to mieszane uczucia mnie naszły :niepewny: maszt cały odlany z plastiku a drucik nieco grubawy i świecący :gwizd: można spróbować wymienić na cieńszy. Widziałem tez kiedyś metalowe "lizaki" do tego semafora super wyglądały! Zdecydowanie lepsze niż te plastikowe są znośne (chyba w Bartoszowie takie leżą na ziemi poszukam zdjęć) Napęd jest okej długi i latwy w montażu. Ramię wolno chodzi aż miło patrzeć :LOL: Trochę patyny malowania żeby nie świecił tak plastikiem.. i wychodzi fajny w sumie semafor (y)myślę ży u Ciebie takie warto zastosować, potratować aerografem i będzie dobrze. Oczywiście Weinert bije na głowe, nie mówiąc już o trawionkach od WM-modela... :podstepny: Conrad robi takie same do montażu a o tym tu: (w ŚK też jest opisany sposób na napęd z siłownika do zamka centralnego :ROFL:)
http://forum.modelarstwo.info/threads/semafor-kształtowy-h0.333/
A cegły to Auhagen robi zdecydowanie mniejsze i bardziej pasujące do skali, a dyskusji o cegłach było duużo. Po prostu użyj tych budynków które u siebie planujesz :D zarówno Fallera jak i Auhagena ;)
 
OP
OP
olek1398

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
Pięknie dziękuję za wszystkie porady. Też wcześniej sam doszedłem do wniosku, że trzeba będzie zrobić jeszcze jeden segment, bo 180 cm to faktycznie za mało. Stety, czy niestety zostaje przy semaforach Viessmanna i tutaj na nich gatunki nie zabraknie patynki. Budynków to jeszcze poszukam. Fajny pomysł z krótkim modułem z tarczą ostrzegawczą, ale to już chyba później. Co do zwrotnic, to prostu ciachne luk po skosie, ale przecież to nie jest jakiż wielki. Tak, żeber to będzie tor ładunkowy.
 
D

Docteur

Gość
Spodziewałem się tej odpowiedzi. Tylko jakiś link by się przydał do sklepu, gdzie można je zamówić. Z góry dzięki. Będzie ku pamięci...
A silwuple drogi Kolego, dwa sznurki pierwsze z brzega:

1. http://www.modellbahnshop-lippe.com...1001-0-0-0-0-0-0-grp-de-p-0/gruppenliste.html
2. http://www.wagenwerk.de/h0de/anlagengestaltung.html?anlagenbereich=124&manufacturer=13&spur2=165

Sklepy organoleptycznie przetestowane, bez problemów. Jedynie w wagenwerk.de nieznacznie dłużej czekałem na przesyłkę.
 

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
127 3 0
OP
OP
olek1398

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
Kierując się zdaniami kolegów z klubu oraz niektórych wypowiedzi kolegi luc1979 stwierdziłem, że warto zrobić coś co istnieje na prawdę. Mam zamiar odszkodowania stacji Włoszakowice, dosyć bliskiej mojemu sercu. Plan jeszcze odpowiednio skrócę i modyfikację (nie będzie ich zbyt wiele). Kolego luc1979, czy sam tworzyłoś plan, który naklejałeś na okunina?
Wloszakowice.jpg
 
P

Paweł Piotr

Gość
Jeśli masz zamiar zrobić model stacji Włoszakowice, to trzeba poprawić oznaczenia semaforów wyjazdowych w kierunku Leszna. Zasadą jest, że patrząc na semafory wyjazdowe od strony stacji w kierunku szlaku, należy je nazywać od lewej strony do prawej. Również przyjęło się, że semafory jednoramienne oznacza się tylko dużą literą, bez znacznika "1".
Paparazzi 97 pisze:
Na pewno dwustawna tarcza ostrzegawcza przelotowa umieszczona obok semafora wjazdowego (x2)
Niekoniecznie. Tarcze ostrzegawcze przelotowe (w sygnalizacji kształtowej) były wymagane tylko na liniach magistralnych i pierwszorzędnych. Na pozostałych kategoriach linii (drugorzędne i znaczenia miejscowego) tarcz takich nie stosowano.
 

Załączniki

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
328 2 0
Plan bardzo fajny :) Realna stacja :D
Czeka Cię bardzo dużo pracy i sporo wydatków, ale myślę że warto :) badzo rozbudowane tory boczne - czeka Cię dużo zabawy na imprezach, szczególnie Fremo (y)

Tak z ciekawości to jedno mnie tylko zastanawia - mianowicie ta wykolejnica miedzy rozjazdami 3 i 4, (przecież tam jest żeberko) czy to błąd w planie, czy naprawdę tak było? :podstepny: No i brakuje mi tu tarcz przelotowych..może nie było? :ROFL: Bardzo fajna stacja
 
P

Paweł Piotr

Gość
Wykolejnica Wk1 pomiędzy rozjazdami 3 i 4 jest potrzebna, jak wynika z planu (to nie jest błąd), ponieważ zwrotnica rozjazdu 4 jest ręczna i nieuzależniona, można ją w dowolnej chwili przestawić w położenie w kierunku rozjazdu 3, a więc musi być jakaś ochrona toru przebiegowego przed ewentualnym zbiegnięciem taboru z toru bocznego. Gdyby wykolejnicę zlikwidować, trzeba by uzależnić zwrotnicę rozjazdu 4 ze zwrotnicą rozjazdu 3, dopiero wówczas w położeniu zasadniczym tych zwrotnic (3+, 4+) otrzymamy zabezpieczenie przy pomocy żeberka ochronnego. Zgodnie z planem Wk1 jest uzależniona ze zwrotnicą rozjazdu 3.
 

Sello

Znany użytkownik
Reakcje
642 6 1
Kierując się zdaniami kolegów z klubu oraz niektórych wypowiedzi kolegi luc1979 stwierdziłem, że warto zrobić coś co istnieje na prawdę. Mam zamiar odszkodowania stacji Włoszakowice, dosyć bliskiej mojemu sercu. Plan jeszcze odpowiednio skrócę i modyfikację (nie będzie ich zbyt wiele). Kolego luc1979, czy sam tworzyłoś plan, który naklejałeś na okunina?
Zobacz załącznik 94204
Jeśli potrzebujesz to mam sesję zdjęciową z Włoszakowic, ale stacja mała nie jest, na modułach trochę tego będzie ....
 
OP
OP
olek1398

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
Jeśli potrzebujesz to mam sesję zdjęciową z Włoszakowic, ale stacja mała nie jest, na modułach trochę tego będzie ....
Chcę powiedzieć jeszcze raz, że odpowiednio skrócę stacje. Oczywiście, że zajmie to więcej niż poprzedni plan, ale dam sobie radę :). Bardzo bym poprosił o zdjęcia na mail olek1398@onet.pl. Dosyć często przejeżdżma przez Włoszakowice, ale w zimę nie mam okazji.
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
236 2 0
Jeśli masz zamiar zrobić model stacji Włoszakowice, to trzeba poprawić oznaczenia semaforów wyjazdowych w kierunku Leszna. Zasadą jest, że patrząc na semafory wyjazdowe od strony stacji w kierunku szlaku, należy je nazywać od lewej strony do prawej. Również przyjęło się, że semafory jednoramienne oznacza się tylko dużą literą, bez znacznika "1".
Pana Pawła upraszam o sprawdzenie stanu faktycznego przed cytowaniem formułki.
To, jak się powinno oznaczać to jedno, a jak się oznaczało/oznacza to drugie. Na PKP wsio możliwe.
http://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=266&okno=galeria&&photoid=15402

Co do oznaczenia "1" to prawda, aczkolwiek na prawdziwych planach schematycznych nie takie się niedoróby zdarzają...
 
P

Paweł Piotr

Gość
brian-82 pisze:
To, jak się powinno oznaczać to jedno, a jak się oznaczało/oznacza to drugie.
Niestety, to prawda. Przed laty sam widziałem, jak na linii transwersalnej ustawiono wskaźniki W11a w następujący sposób: z jednym pasem - z dwoma pasami - z trzema pasami - tarcza ostrzegawcza... No ale jeśli ktoś chce tego typu błędy i niedoróby modelować z intencją zachowania pełnego realizmu, to nic nie stoi na przeszkodzie. To też jest jakaś dokumentacja,tyle, że dziadostwa na kolei, którego niestety pozbyć się coraz dalsza droga...
 

Podobne wątki