• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) Makieta modułowa

tkarkady

Znany użytkownik
Reakcje
797 0 0
#84
Czyli tak jak jest zastosowane na ogrodach?
Jakich ogrodach ?
Semafor kształtowy + świetlne tarcze manewrowe, jest to jak najbardziej poprawne?
Podobno takie zestawienie bywało w użyciu .
Czy w naszej skali na jednym semaforze kształtowym jest wykonalne, aby było tyle pozycji? ?
Tak , na dwuramiennym
I nie widzę możliwości ustawienia semafora jednoramiennego na tej stacji, dobrze widzę? ?
Źle widzisz , wyjazdowy przy torze głównym ( w obu kierunkach)
I na czym polega sprzężenie semafora?
Sprzężenie z czym ?
 
OP
OP
olek1398

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
#85
Jakich ogrodach ?

Podobno takie zestawienie bywało w użyciu .

Tak , na dwuramiennym

Źle widzisz , wyjazdowy przy torze głównym ( w obu kierunkach)

Sprzężenie z czym ?
Ogrody, stacja techniczna poznańskiego klubu modelarzy kolejowych.
A dlaczego tylko tam? W takim razie dlaczego na torach 1. 3. 4. będzie dwuramienny?
Nie mam doświadczenia z semaforami kształtowymi, więc czy one mają już w sobie silniki, a jeśli nie to co tam zastosować?
Chodziło mi właśnie o zależności ruchów, ale jakoś źle to sformułowałem.

I mówimy tu o viessmannach, bo innego producenta nie znam.
 

tkarkady

Znany użytkownik
Reakcje
797 0 0
#86
A dlaczego tylko tam? W takim razie dlaczego na torach 1. 3. 4. będzie dwuramienny?.
Coś słabo czytałeś ten artykuł o sygnalizacji ;)
Wyjazd z toru 2 odbywać się będzie na sygnał Sr2 , bez ograniczenia prędkości (rozjazdy ustawione do jazdy prosto)
Wyjazd z toru 1,3,4 na sygnał Sr3 , z ograniczoną prędkością - ramiona sprzężone ( rozjazdy ustawione do jazdy w bok).
Semafory wjazdowe muszą mieć możliwość podania Sr2 i Sr3 - ramiona niesprzężone .
Oczywiście wszystkie semafory podają "Stój" Sr1
czy one mają już w sobie silniki, a jeśli nie to co tam zastosować?
No jakieś napędy , o ile mi wiadomo Viesmann oferuje takowe do swoich semaforów , i to nawet w wersji gotowej pod DCC.
 
OP
OP
olek1398

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
#87
Bardzo pięknie dziękuję! Już teraz wszystko zrozumiałem :). Muszę zobaczyć te napędy... Dcc raczej odpada... Muszę zobaczyć ceny tych silniczków.
A co by mi dało dcc makiecie modułowej? wszystko musiałoby być podłączone do komputera?
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
278 0 0
#91
Kolego, nie bluźnij :p

Ogrody należą do klubu HAZERO a nie PKMK, choć w ostatnim ŚK, pokazują zdjęcia naszej makiety, a piszą że tylko oni się wystawiali na targach z makietą.
Jeżeli chodzi o relację z Salonu Hobby w ostatnim Świecie Kolei to autor tej relacji Pan Arkadiusz Lubka (celowo z imienia i nazwiska, bo taki brak rzetelności dziennikarskiej należy piętnować) oraz cała Redakcja tego periodyku utraciła całkowicie mój szacunek, a w oczach światka modelarskiego w Polsce, który był obecny na Salonie Hobby zapewne i resztki wiarygodności. Brak choćby słowa o wystawie przygotowanej przez Klub Hazero (i nie mówię tu wyłącznie o makiecie, ale również o unikatowych modelach polskiego taboru wystawionego w gablocie) nie wspomniano ani słowem, co bardzo kontrastowało z szerokimi opisami ekspozycji oględnie mówiąc znacznie skromniejszymi. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że jako klub Hazero nie jesteśmy członkiem PZMK i po periodyku związanym z tą organizacją nie spodziewałem się peanów czy artykułu poświęconemu wyłącznie Klubowi HAZERO, ale oczekiwałem choć odrobiny dziennikarskiego obiektywizmu. Ku przestrodze innym...
 
OP
OP
olek1398

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
#92
Ok. Skoro po wątku związanym z HAZERO zrobiło się tu gorąco, to ja mam pytanie apropos semaforów kształtowych:
1. Jakiej firmy kolega luc1979 wykorzystywał semafory na Okuninie?
2. Semafory Viessmann są w wersji do samodzielnego złożenia, ale podają, że w takim komplecie nie ma silniczków, więc można je dokupić osobno?:kawa:
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
278 0 0
#93
Ok. Skoro po wątku związanym z HAZERO zrobiło się tu gorąco, to ja mam pytanie apropos semaforów kształtowych:
1. Jakiej firmy kolega luc1979 wykorzystywał semafory na Okuninie?
2. Semafory Viessmann są w wersji do samodzielnego złożenia, ale podają, że w takim komplecie nie ma silniczków, więc można je dokupić osobno?:kawa:
ad1. Weinert
ad2. Nie wiem.

L
 

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
127 3 0
#97
Zestaw do złożenia Weinetra to w zależności od wersji od 40-50 euro.

L
Czy te zestawy są z napędami, czy bez?
Bo nawet jakby ich nie miały, to w porównaniu z Vieśkiem są o jakieś 30-40 zł droższe, a pewnie w jakości to będzie niebo a ziemia...
Jakiś link bym poprosił, gdzie to można zamówić, sobie zapiszę, będę miał na przyszłość.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.528 34 1
#98
WItam miło i dorzucę jeszcze coś do wyjaśnień. Firma Conrad.pl oferuje Viessmanny (tarcze manewrowe, zaporowe i semafory) do samodzielnego montażu, można też dokupić do nich silniki (siłowniki).
W nowszych epokach (czyli od lat 80 o_O) dość powszechne było łączenie sygnalizacji kształtowej ze świetlną. Semafory kształtowe łączone były ze świetlnymi tarczami ostrzegawczymi, a nawet przelotowymi (stojącymi przy semaforze wjazdowym i odnoszącymi się do semaforów wyjazdowych). Sytuacja z Ogrodów do dziś obecna jest na jednej ze stacji na trasie Ełk-Białystok (nie mogę sobie teraz przypomnieć na 100% ale chyba w Knyszynie). Wszystko więc zależy od tego, którą epokę się wybierze i można zastosować różne kombinacje. Pozdrawiam.
 
OP
OP
olek1398

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
#99
WItam miło i dorzucę jeszcze coś do wyjaśnień. Firma Conrad.pl oferuje Viessmanny (tarcze manewrowe, zaporowe i semafory) do samodzielnego montażu, można też dokupić do nich silniki (siłowniki).
W nowszych epokach (czyli od lat 80 o_O) dość powszechne było łączenie sygnalizacji kształtowej ze świetlną. Semafory kształtowe łączone były ze świetlnymi tarczami ostrzegawczymi, a nawet przelotowymi (stojącymi przy semaforze wjazdowym i odnoszącymi się do semaforów wyjazdowych). Sytuacja z Ogrodów do dziś obecna jest na jednej ze stacji na trasie Ełk-Białystok (nie mogę sobie teraz przypomnieć na 100% ale chyba w Knyszynie). Wszystko więc zależy od tego, którą epokę się wybierze i można zastosować różne kombinacje. Pozdrawiam.
Dzięki za odpowiedź :). Masz może link do takiego produktu (siłownika)?
 

Podobne wątki