• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) Makieta modułowa

OP
OP
olek1398

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
#44
Tutaj wstawiłem tylko sam układ torowy, bo nie wiedziałem czyy będzie dobry a zabudowania itd. to już przy ostatecznym ustalaniu, ale póki co nad tym myślę ;).
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.707 51 5
#45
Mnie się wydawało, że biorąc pod uwagę budowę modułów, projektowanie torów i budynków powinno iść w parze. Przy torcie można sobie bardziej pofolgować. Moduły ograniczają rozmiarami.
Nie mniej, czekam na relację :)
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
330 2 0
#46
O widze planik zmierza w bardzo dobrym kierunku (y)
Moje uwagi, pytania sam jestem ciekaw :ROFL:
- co to jest to po lewej gdzie się kończy tor? :podstepny:
- w przypadku tej krzyżówki przydałby się posterunek osłonny.:gwizd: Pomysł zacny, ale (do ekspertów) czy takie coś może mieć miejsce?
- może zlikwiduj te S-ki na końcach:D
- dobrze by było dać tam jakąś stacyjkę wąskotorową.. lub jakąś grupę torów do manewrów, jak to np. zakład przemysłowy... no i może peronik przy torze normalnym?

Powodzenia i wytrwałości, po projekt super (y) podoba mi się. Skoro wąskotorówka i bocznica to może jakiś większy zakład przemysłowy?
 
OP
OP
olek1398

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
#47
Tamten ślepy tor chciałbym przeznaczyć por rozładunek buraków lub węgla. Też zaczynam, myśleć jak to by ładniej zrobić z tymi końcówkami... Mała stacyjka jest w planach, jak i peron, ale tak jak napisałem w komentarzu wyżej, czyli dzisiaj lekko zazieleniony układ torowy. A może macie jakieś plany prawdziwych stacji przeładunkowych 1:1/1:1e ;)? Co do zakładu to już nie chciałbym zagracić tych modułów... (y)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.670 520 30
#48
- w przypadku tej krzyżówki przydałby się posterunek osłonny.:gwizd: Pomysł zacny, ale (do ekspertów) czy takie coś może mieć miejsce?
Oczywiście, że może i zdarza się w rzeczywistości. Przykładem może być stacja Nowy Staw na Żuławach, gdzie właśnie dokładnie tak tor wąski krzyżował się z normalnym. Ponieważ skrzyżowanie jest w obrębie stacji, nie jest potrzebny posterunek osłonny, jego funkcję będzie pełnić nastawnia stacji. Podanie sygnału na semaforze wyjazdowym lub wjazdowym po lewej stronie stacji musi być powiązane z systemem prowadzenia ruchu na wąskim torze. W Nowym Stawie, o ile pamiętam, były semafory także na wąskim torze.
 
OP
OP
olek1398

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
#49
A co myślicie o takim projekcie? Wydawało mi się, że na tamtym planie było za dużo wszystkiego. Podział modułów nie jest jeszcze określony.
Skanowanie 116.jpg
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
330 2 0
#51
No co by tu Ci napisać ;)
Sam projekt nie jest zły, no ale układ podobny do Lewina... Właściwie kolejna mijanka z małym kawałkiem wąskotorówki. Poza tym Nie wiem, czy nie na za duży projekt się porywasz.
Dla mnie pomysł z bocznicą jest zdecydowanie lepszy :ROFL: może coś w tym stylu http://www.lkmk.pl/viewpage.php?page_id=6 :p
 
OP
OP
olek1398

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
#52
Hmn... Dzięki. W takim razie muszę jeszcze to przemyśleć... Paparazzi 97, Jeśli mówisz o tym projekcie z bocznicą to chodzi Ci o ten pierwotny, bez H0e? No cóż, muszę przyznać, że się wzorowałem na Lewinie, ale cieszę się, że zostało to też zauważone. Projekt myślę, będzie niewątpliwie dla mnie sporym wyzwaniem, ale chciałem żeby powstała jakaś mijanka H0. Zmodyfikuję plan może jeszcze trochę inaczej, by wąskotorówka była mniej rozległa, ale nie wycofam się z niej ;). Przeładunek też mi będzie ciężko zlikwidować więc zaraz coś pomyślę jeszcze. :)
 

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
6 1 0
#53
Specjalistą od projektowania układów torowych to ja nie jestem, ale tak na mój gust i logikę to w północnej głowicy zamiast zwrotnicy powinien być chyba anglik. Powstaje żeberko ochronne i tor wyciągowy. Zwróć uwagę że przy obecnym układzie, aby wyciągnąć wagony ze ślepej bocznicy musisz wjechać na tor główny i zablokować szlak. Gdy będzie anglik wyjedziesz na tor wyciągowy czyli możesz się bawić w manewry bez względu na to czy coś jedzie czy nie.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
368 5 1
#54
Dwa błędy.
1. Tor normalny do przeładunku na transportery jest przedłużeniem toru przy peronie, zamiast toru następnego zakończonego kozłem. W obecnym układzie w czasie obsługi przeładunku stacja traci możliwość krzyżowania i wyprzedzania pociągów - przeładunek nie może blokować toru przebiegowego.
2. Przejazd drogowy nie powinien być w rozjeździe (wiem, zaraz usłyszę , że takie bywają, ale jest to bardzo złe rozwiązanie).
Po za tym zgadzam się z uwagą Marka - żeberko wyciągowe aż się prosi!
 
OP
OP
olek1398

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
#55
To jest raczej ostateczny układ torowy, ale proszę jeszcze o pomoc z żeberkiem ochronnym, czy jeszcze gdzieś je muszę wstawić. Ostatnio dużo myślałem nad Faller Car System, żeby sobie jeździły ze dwa samochodziki ;). Proszę o opinie o planie. Zamówiłem sobie WR 10, WL 10 i DKW 10, żeby odwzorować układ w 1:1.
 

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
488 0 0
#56
A po co wymyślać coś co było w naturze ,bardzo podobny jest plan stacji przeładunkowej Piaski Gdańskie .
Polecam lekturę Koleje Wąskotorowe na Żuławach Romana Witkowskiego .
Jest tam jeszcze kilka układów torowych które, aż prosiło by się o odtworzenie.
W planie stacji Malbork Wąskotorowy też jest skrzyżowanie toru wąskiego z normalnym w obrębie stacji i jest posterunek osłonowy .
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
330 2 0
#59
No i teraz plan jest (y) Ja jeszcze mam kilka czysto technicznych pytań :D
- jaka będzie długość użytkowa torów na stacji?
- jaką sygnalizację przewidujesz?
- no i czy nie dałoby się wpisać tej stacji w łuk :rolleyes: chociaż na końcach
- czy ten tor po lewej to jest ładunkowy (i droga ładunkowa)
 
OP
OP
olek1398

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
#60
Długość użytkowa... Chciałem by to było ok 2,5 m. Przewiduję metafory kształtowe. Łuków nie zaznaczyłem, ale będą się zaczynać tak za żeberkiem ochronnym i z drugiej strony za głowicą. Ten tor ma mieć ramę załadunkową i będzie tam płac załadunkowy.
 

Podobne wątki