• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa [Makieta] Makieta Przemytnika

Rysiek49

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#61
Paweł Piotr napisał(a):
A tak w realu wygląda semaforek na peronie (co prawda tylko manewrowy, ale zawsze semafor) - i to na wysokim peronie - stacja Kraków Płaszów, tor nr 9 (peron 3), semafor manewrowy Nm.
Pozdrawiam
Nie jest to semafor manewrowy, nie ma takich, są tarcze manewrowe i mają malowany maszt na szaro (stoi na międzytorzu). Na zdjęciu jest regularny semafor z tarczą manewrową.
. Maszt ma pomalowany na biało czerwono (wbrew pozorom to jest ważne). Co do makiety to jest super gratuluję pomysłu w końcu nie każdy ma do dyspozycji cały pokój albo poddasze. Pozdrowienia Rysiek49
 
P

Paweł Piotr

Gość
#62
Rysiek49 napisał(a):
zdjęciu jest regularny semafor z tarczą manewrową
Przecież to właśnie napisałem - semafor manewrowy (semafor, bo ma czerwone światło, i manewrowy, bo ma białą komorę do światła Ms2). W obecnych przepisach nie ma takiej nazwy: semafor manewrowy, tylko jest semafor zaporowy, który wygląda dokładnie tak samo, pełni tą samą rolę, z tym, że semafor zaporowy może jeszcze podawać sygnał "Sz" - w tym konkretnym przypadku semafor Nm służy do podawania tylko dwóch sygnałow: S1 i Ms2; i kiedy go stawiano - był wówczas semaforem manewrowym, więc pozostańmy przy tej nazwie.
Pozdrawiam
 

Rutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#63
Pawle Piotrze :D
a czy to się nie nazywało tarcza zaporowa świetlna kilka przepisów temu?? :D ( oczywiscie w przypadku gdy nie podaje zastępczego)
 
P

Paweł Piotr

Gość
#64
Dawno temu, gdy przechodzono z sygnalizacji kształtowej na sygnalizację świetlną, zamieniano semafory kształtowe na semafory świetlne, tarcze kształtowe na tarcze świetlne - przenosząc nazwy sygnalizatorów kształtowych na sygnalizatory świetlne. Tak też było w przypadku kształtowych tarcz zaporowych, które zastąpiono sygnalizatorem ze światłem czerwonym i białym i nazwano tarczą zaporową świetlną, jednak w nomenklaturze kolejowej termin "tarcza" nie odnosi się do sygnalizatorów stałych z czerwonym światłem, dla których zarezerwowano termin "semafor" (przejęty wprost z sygnalizacji kształtowej). W sygnalizacji kształtowej jedynym sygnalizatorem stałym, posiadającym czerwone swiatło był semafor, pozostałe urządzenia nosiły nazwę tarcza (ostrzegawcza, manewrowa, zaporowa, rozrządowa) - i było OK. Po przejściu na sygnalizację świetlną zachowano termin "semafor" tylko dla stałych sygnalizatorów przytorowych, posiadających komorę światła czerwonego, pozostałe sygnalizatory otrzymały nazwy "tarcza" (tarcza manewrowa świetlna, tarcza rozrządowa świetlna, tarcza ostrzegawcza świetlna), no i wyszło - tarcza zaporowa świetlna, co się nie zgodziło z nomenklaturą "semafor - tarcza", więc zaczęto kombinować.
Skoro sygnalizator ma czerwone światło - musi być semaforem (a nie tarczą) - co pośrednio wskazuje również słup w pasy biało-czerwone, oraz fakt, że jego wskazania są ważne zarówno dla pociągów jak i manewrów. Natomiast jazda za taki sygnalizator jest tylko jazdą manewrową, więc ma do tego komorę światła białego, przy pomocy której podaje się sygnał Ms2. Więc nazwano to semaforem manewrowym. Ale komuś to znowu nie odpowiadało, więc żeby zachować zgodność nomenklaturową i zgodność przeznaczenia - ukuto termin "semafor zaporowy" - semafor, bo ma czerwone światło, i zaporowy - bo pełni rolę sygnału zamknięcia toru, jaką pełniły kształtowe tarcze zaporowe. Wyszedł dziwoląg...
Na dziś jest to więc semafor zaporowy, który ustawia się w miejscach, gdzie kończy się jazda pociągowa (przebieg pociągowy), a dalsza jazda (jeśli jest możliwa) - jest jazdą manewrową. Semafory zaporowe ustawia się też przy torach, z których rozpoczyna się jazda pociągowa w kierunku semafora wyjazdowego grupowego, a sygnałem zezwalającym wówczas jest białe światło migowe, przy wyłączonym świetle czerwonym (co ciekawe, sygnał taki nie ma nazwy w przepisach!...), natomiast jest jeszcze możliwość podania na takim semaforze zaporowym sygnału "Sz", tak jak na pozostałych semaforach świetlnych, wyposażonych w taki sygnał.
Reasumując - pomieszanie z poplątaniem. No ale tak dobrodzieje wymyślili...
Na poniższym rysunku przykład osygnalizowania wyjazdu na semafor wyjazdowy grupowy spod określonego semafora zaporowego.
Pozdrawiam
 

Załączniki

OP
OP
Przemytnik

Przemytnik

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#65
Na wstępie chciał bym podziękować moim kibicom czyli osobom , które zabierają głos .Miło jest być docenionym oraz dowiedzieć się co i jak należy zrobić :) W niedziele miałem mały zastój i z tego to względu nie było nowych zdjęć.Dziś została zrobiona rampa pasuje idealnie jest już pomalowana.Z boku Rampa będzie oklejona murkiem takim samym jaki znajduje się z boku peronu Dziś kupiłem i zamocowałem również 4 latarnie. Według moich obliczeń potrzeba jeszcze 7h pracy...
 

Załączniki

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
#66
i świetnie ,należy zadbać o miejsce do spania(zły wagon,powinien to być sypialny ,nie masz sypialnego?,a i kuchnia i stołówka też by się przydała inna ,elegancka ,po prostu drugi wagon restauracyjny,wagonik w samym różku wstydliwym na śmieci -wiadomo.
Co to za fabryka,zakład ,miasto-czy to tajemnica?
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
#67
nikogo

pusto ,a ponoć miało być wesoło,czy tam jeszcze lepiej,tylko ponoć pomysłowy dzierżawca wagonów ,nie dostał licencji,czy jakaś tam inna była kombinacja,nikt się w tym nie połapie,faktem jest ,że żarówek o pewnym kolorze tam nie ma,jeszcze by tego ,nowa rampa
 

hopek13

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#68
Przemytnik napisał(a):
Na wstępie chciał bym podziękować moim kibicom czyli osobom , które zabierają głos .Miło jest być docenionym oraz dowiedzieć się co i jak należy zrobić :) W niedziele miałem mały zastój i z tego to względu nie było nowych zdjęć.Dziś została zrobiona rampa pasuje idealnie jest już pomalowana.Z boku Rampa będzie oklejona murkiem takim samym jaki znajduje się z boku peronu Dziś kupiłem i zamocowałem również 4 latarnie. Według moich obliczeń potrzeba jeszcze 7h pracy...
a czy mozesz mi podać nazwe tej trawy co użyłeś??
 
OP
OP
Przemytnik

Przemytnik

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#69
1.Ten wagon pasażeski ,który znajduje się przy rampie jest w celu odzwierciedlenia jaka wysoka jest rampa.Drzwi wagonu praktycznie są troszkę wyżej niż rampa.
2.A wagon w samym rogu ma za zadanie oczyścić tor po szutrowaniu. Jeżdżę nim po torze przyciskając wagon mocno obrzeża kół jada po wewnętrznej krawędzi i główce i w ten sposób posypka w tych miejscach odpada a ponieważ wagon ma wysokie obrzeża idealnie nadaje się do czyszczenia szyn wewnątrz. I po to on jest wiec go nie wywalę.Jak już zniknie posypka z głowek czyszcze środkami chemicznymi.
3.Ten fragment makiety ma składać się z 4 bocznic, 1 rampy, 4 latarni, a między latarniami mam zamiar wysypać jakaś posypkę tylko nie wiem jaką....
4. Trawa jaką użyłem do tego fragmentu to Trawa Firmy Busch WILDGRAS nr katalogowy 7210 wymiary 50x40cm kosztowała 32,60zł
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#72
Paweł Piotr napisał(a):
Na poniższym rysunku przykład osygnalizowania wyjazdu na semafor wyjazdowy grupowy spod określonego semafora zaporowego.
A po co się robi takie konstrukcje? A nie można zrobić po prostu 4 semafory (zamiast 5 - przecież to taniej)?
 
P

Paweł Piotr

Gość
#74
gbbsoft napisał(a):
A po co się robi takie konstrukcje?
Konstrukcje takie wynikają z określonego układu torowego, jaki został zaprojektowany (zbudowany, przebudowany) oraz założonego procesu technologicznego pracy danego posterunku ruchu (w tym określonego układu torowego).
gbbsoft napisał(a):
przecież to taniej
Jeśli się przeliczy ilość żył w kablach do każdego sygnalizatora, to się może okazać, że właśnie taka konstrukcja jest tańsza...
 
OP
OP
Przemytnik

Przemytnik

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#75
Jak dziewczyna wchodzi do pokoju to staje w progu i jest szok – normalne zachowanie nie spodziewają się takiego czegoś ujrzeć.A szafy za peronem otwierałem ostatnio rok temu jak miałem demontaż makiety ze względu na remont.Trzymam tam rzeczy ,które nie używam a jednocześnie szkoda ich wywalić np. zabawki z dzieciństwa. W tą sobotę planuje zakończyć budowę fragmentu o ile nie będę miał znów jakieś wpadki...
 
OP
OP
Przemytnik

Przemytnik

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#77
Praca ruszyła z dniem 19.07.2008 a zakończona z 11.08.2008r .W 24 dni powstał fragment makietki Czas pracy ~ 50h
-Trawnik z lewej strony przyklejony wraz z drogą gruntową
-murek do rampy został przyklejony
-szutrowanie dwóch torów zrobione oraz przestrzeni między torami
-tory oczyszczone
Fragment ten został ukończony jednak powstał mały problem z rampy teraz wychodzi droga planuje doprowadzić ją do miasteczka i przy okazji podnieść teren w niektórych punktach.Na koniec tego weekendu planuje zakończenie wszystkich prac.
 

Załączniki

Podobne wątki