• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój projekt Pn12 i Ol49

OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.187 16 2
#81
Cały model przygotowuje do odlewania z żywicy gdyż che zrobić kilka sztuk. Napęd jest w tendrze. Nadał się z fleischmanna praktycznie idealnie.
Kocioł będzie żywiczny pełny by dociążyć model. Rama nie będzie łamana. 3 środkowe osie będą przesówne na boki co umożliwi jazdę na łukach ponadto pierwsza i ostatnia oś parowozu będzie tak jak jest w innych modelach skrętna na wysięgniku ( Jakoś to trzeba rozwiązać) główne zbieranie prądu w tendrze ale jako pomocnicze z jednej osi w parowozie ( Chce by ostoja była równie ażurowa co w oryginale ) ciekawe jak wyjdzie
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.333 504 30
#82
Oryginalne wózki tendra były blachownicowe, jak na rysunku podanym przez kolegę Roberta. Odlewane wózki Diamonta były montowane podczas napraw (choć chyba nie zawsze), zresztą nie tylko w tendrach Ol49. Mnie się one nie podobają i nie pasują wyglądem do tego parowozu, choć faktycznie sporo oelek z takimi wózkami jeździło, szczególnie pod koniec ich eksploatacji. Ale rozumiem, że łatwiej takie zastosować w modelu, bo można coś dopasować z fabrycznych modeli i nie będzie to błędem.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.187 16 2
#83
Wolał bym by były to boczki pełne są ładniejsze. Wykonałem już prototyp na bazie GPM-u Ale jest jeszcze do poprawki. jak wyschnie to pokażę.
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
#84
Warto konstruując podwozie zawczasu pomyśleć o sprężynowym nastawiaczu powrotnym do półwózków tocznych parowozu. Jest to urządzenie stosowane na prawdziwej kolei - w największym uproszczeniu mówiąc, chodzi o sprężynę ustawiającą półwózek w położeniu na wprost. W modelu parowozu osie toczne zwykle wychylają się swobodnie na boki, przez co nie uczestniczą w prowadzeniu go po szynach i pojazd ma tendencję do wężykowania. Zainstalowałem sobie prościutki nastawiacz powrotny w modelu Ok1 i radykalnie poprawia on spokojność biegu maszyny. Próbowałem powtórzyć manewr w Gutzoldowskim Ty2, ale niestety nie ma miejsca. Pracuję nad rozwiązaniem tego problemu w TKt48, jak dopnę swego, to pokażę. Ważne jest, aby oś toczna była porządnie dociążona, a sprężyna powrotna delikatna, żeby nie wykolejała na zakrętach.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w projekcie.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.187 16 2
#85
Może i masz rację. Może dzięki temu model uzyska lepszą ocene:)
Wstawiam wstępne zdjęcia. Model będzie jeszcze kilka razy szpachlowany i wyrównywany. Wózki tylko trochę będą lepsze. Niestety nie mam patentu na nity :-(
2012-04-19 12.06.43.jpg
2012-04-19 12.06.50.jpg
2012-04-19 12.07.19.jpg
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.187 16 2
#91
Chyba masz rację. Większość części będzie odlana z żywicy to i masa może być za mała. Najwyżej się do środka kotła wsypie śruty i zaleje żywicą
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.187 16 2
#93
Tak napęd w tendrze. oczywiście loka dociążę jak to tylko możliwe. tender an pewno będzie ciężki, ba już jest ciężki
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
857 77 5
#98
Ciekawe jak ten szmelc jeździ? Cała ostoja metalowa, jak rozwiązano sprawę izolacji i przede wszystkim! jaki jest minimalny R łuku. Gdzieś wyczytałem ,że np. dla tendrzaczka BR89 Weinerta min. to 500mm.!
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.187 16 2
#99
Aż mnie w ręce pali, żeby poprosić o pomoc ale muszę spasować. robię Ol49 i cały możliwy fundusz tam kieruję. Tak wiec zostawię dla innej osoby.
Ale Dziękuję za chęć pomocy :)
 
K

Konrad 0

Gość
Ciekawe jak ten szmelc jeździ? Cała ostoja metalowa, jak rozwiązano sprawę izolacji i przede wszystkim! jaki jest minimalny R łuku. Gdzieś wyczytałem ,że np. dla tendrzaczka BR89 Weinerta min. to 500mm.!
Drogi Zbyszku, dlaczego od razu szmelc...??? Czy kiedyś zmotowałeś zestaw Gerarda, że masz takie zdanie...???
Izolacja przeprowadzana jest w dwojaki sposób, albo tuleje plastikowe na osiach albo szprychy z plastiku. W skali właściwej są tuleje na osiach.
A promień 500 mm w H0 to nie wystarczy Tobie...??? R=360 mm to stanowczo za mało w H0 :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 331
Tabor 7
Tabor 14
Tabor 30
Tabor 5

Podobne wątki