Witam!
Mocowanie sprężarki powinno być takie jak na zdjęciu modelu powyżej, a nie na dymnicy. Zbiorniki główne były zawsze pod pomostem nad trzecią osią wiązaną, jeden po prawej a drugi po lewej stronie parowozu, dotyczy to zarówno parowozów Pn11, Pn12 z kotłem zwykłym i kotłem Brotana. Wyjątkiem była Pn12-20, która po lewej stronie takiego zbiornika nie miała. Większy kłopot jest ze zbiornikiem wyrównawczym. Był on zawsze po lewej stronie ale, w Pn12-11 umieszczony był na pomoście przed stojakiem kotła, w Pn12-15 pod pomostem nad bocznymi klapami popielnika, a w Pn11-2 i w Pn12-4 też nad bocznymi klapami popielnika, ale na pomoście.
Pozostaje jeszcze kwestia samych zbiorników. Ze zdjęć jakie posiadam wynika, że zbiorniki, takiego kształtu jak w modelu roco, były stosowane na parowozach z kotłem Brotana, zaś na pozostałych Pn-kach były nitowane zbiorniki z "wklęsłymi" denkami, takie jak w Tr12-25 w Chabówce.
Pozdrawiam!
Mocowanie sprężarki powinno być takie jak na zdjęciu modelu powyżej, a nie na dymnicy. Zbiorniki główne były zawsze pod pomostem nad trzecią osią wiązaną, jeden po prawej a drugi po lewej stronie parowozu, dotyczy to zarówno parowozów Pn11, Pn12 z kotłem zwykłym i kotłem Brotana. Wyjątkiem była Pn12-20, która po lewej stronie takiego zbiornika nie miała. Większy kłopot jest ze zbiornikiem wyrównawczym. Był on zawsze po lewej stronie ale, w Pn12-11 umieszczony był na pomoście przed stojakiem kotła, w Pn12-15 pod pomostem nad bocznymi klapami popielnika, a w Pn11-2 i w Pn12-4 też nad bocznymi klapami popielnika, ale na pomoście.
Pozostaje jeszcze kwestia samych zbiorników. Ze zdjęć jakie posiadam wynika, że zbiorniki, takiego kształtu jak w modelu roco, były stosowane na parowozach z kotłem Brotana, zaś na pozostałych Pn-kach były nitowane zbiorniki z "wklęsłymi" denkami, takie jak w Tr12-25 w Chabówce.
Pozdrawiam!