• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój projekt Pn12 i Ol49

Reakcje
53 0 1
#21
Witam!
Mocowanie sprężarki powinno być takie jak na zdjęciu modelu powyżej, a nie na dymnicy. Zbiorniki główne były zawsze pod pomostem nad trzecią osią wiązaną, jeden po prawej a drugi po lewej stronie parowozu, dotyczy to zarówno parowozów Pn11, Pn12 z kotłem zwykłym i kotłem Brotana. Wyjątkiem była Pn12-20, która po lewej stronie takiego zbiornika nie miała. Większy kłopot jest ze zbiornikiem wyrównawczym. Był on zawsze po lewej stronie ale, w Pn12-11 umieszczony był na pomoście przed stojakiem kotła, w Pn12-15 pod pomostem nad bocznymi klapami popielnika, a w Pn11-2 i w Pn12-4 też nad bocznymi klapami popielnika, ale na pomoście.
Pozostaje jeszcze kwestia samych zbiorników. Ze zdjęć jakie posiadam wynika, że zbiorniki, takiego kształtu jak w modelu roco, były stosowane na parowozach z kotłem Brotana, zaś na pozostałych Pn-kach były nitowane zbiorniki z "wklęsłymi" denkami, takie jak w Tr12-25 w Chabówce.
Pozdrawiam!
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.187 16 2
#23
Dzięki za informację. A o który zbiornik wyrównawczy Ci chodzi?
O wyrównawczy ciśnienia hamulca? On nie był pod kotłem między "kołami"?
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.187 16 2
#25
Mam pytanie co do zbiorników pod pomostem.
W 330-tce są one na pomoście i mają Wypukłe boki.
W Pn12 znajdują się one pod pomostem.
W modelu od mikoro Pn11... są one pod pomostem i mają płaskie denka.
a czy te denka nie powinny być wybrzuszone wklęśle?
znaczy wklęsłe koliste a nie płaskie?
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
1.005 1 0
#26
Pytanie, czy są na tyle dobre jakościowo zdjęcia żeby to bezspornie rozstrzygnąć. Może trzeba rzeczywiście podejrzeć jakie zbiorniki były montowane w parowozach innych serii w tamtym czasie.
Przejrzałem kilka zdjęć jakie posiadam i na ich podstawie nie mógłbym jednoznacznie powiedzieć czy denka były płaskie czy wklęsłe. (Poniżej zdjęcia Pn11 i Pn12, ale zbiorniki zacienione)
 

Załączniki

OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.187 16 2
#32
Ta sama ale zbiorniki są gdzie indziej, sprężarka też. A jak zamontować lornety na skróconej platformie? Ktoś wie jakie powinny mieć wymiary? Czy w ogóle powinny być to lornety?
Interesuje mnie dokładnie jak mogło być w modelu PN12-11
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.187 16 2
#33
Kolejne zapytanie w związku Z PN12
Czy ta lokomotywa była wyłączne czarna (kocioł kabina)
a może kabina zielona?
albo kocioł niebieski jak w Micro MetaKit?
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
1.005 1 0
#34
Odgrzeję troszkę tego kotleta.
Ostatnio naszła mnie ochota, żeby poczytać trochę o flotylli pińskiej i sięgnąłem po książkę Dyskanta "Flotylla Rzeczna Marynarki Wojennej 1919-1939" a tam takie fajne zdjęcie marynarzy. (Przepraszam za jakość).
pn-1.jpeg
grupy
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
#35
Ha! Gratuluję Koledze czujności! Cytując przedwojennego zoologa "Nie da się go pomylić z innym zwierzęciem". Wygląda na to, że udało się upolować legendarny pośpieszny Lwów - Wilno.
OT: Mój dziadek był zbrojmistrzem we Flotylli. Niestety nie ma go na zdjęciu.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.187 16 2
#36
Temat Pn12 u mnie nie umarł a co więcej wznowiłem prace przy tej motyce i mam pytanie co do świateł.
Czy Pn12 Posiadała oświetlenie czerwone? czy tylko białe?
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.187 16 2
#38
Ech nikt nic nie piszę:(
Ale zaryzykuje i zapytam koleje zapytanie:
Czy Pn12 mogły być białe bandaże na lampach?
Nie chce potem słyszeć, że to tak nie było więc pytam;)
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.187 16 2
#39
Powoli powoli i moja motyka doleci do słońca. Jeszcze tylko pomalować kocioł, kabinę i obudowę tendra. i ostateczny montaż.
Do samego schematu dojdzie jeszcze czerwony bok pomostu nad cylindrami
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.331 504 30
#40
Proszę się nie dziwić, że nikt nie odpowiada na Kolegi pytania. Mało kto może coś na ten temat powiedzieć z jako taką pewnością, ja też nie czuję się tu kompetentny. Jeżeli chodzi o światła czerwone, to o ile wiem, przed wojną ich nie było (ale głowy nie dam). Przy jeździe luzem stosowano specjalny sygnał końca pociągu, ewentualnie stosowano czerwony filtr zakładany na białą latarnię.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 331
Tabor 7
Tabor 14
Tabor 30
Tabor 5

Podobne wątki