• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lyd1 GPM

OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#82
Każdy orze jak może...

Przy dłuższym przedziale maszynowym miałem to źle zrobione biorąc pod uwagę wpisy jednego z was wcześniej. Dzięki @Jacek Fink-Finowicki ... dołożyłem więc od tej strony "obciążeń" (czolownica) + rurka sprężonego powietrza. Wzorowałem się na fotkach z netu. W międzyczasie schną węże ciśnieniowe. Oczywiście trzeba to będzie jeszcze pomalować i zamontować schnące końcówki węży...

IMG_20210619_091810165_HDR~2.jpg

IMG_20210619_091832448.jpg


IMG_20210619_100129281_HDR~2.jpg


IMG_20210619_095940872_HDR~2.jpg


Zdjęcia na których się wzoruję:

Krótsza część przedziału maszynowego...

IMG_20210619_101415819_HDR~2.jpg


...i od dłuższego przedziału maszynowego....

IMG_20210619_101423234_HDR.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#83
Próbuję dorobić uchwyty węży mocujące je do czolownicy (widoczne na zdjęciach wyżej).

IMG_20210620_082904879~2.jpg


Trochę spaprałem elementy sprzęgu. W tej nisko-budżetowej wycinance wg planów hak jest po prawej stronie zderzaka, tymczasem na zdjęciach w necie na tych lokomotywach po lewej występuje.... :confused: Bazowałem na rysunkach z wycinanki.... wszystko kurka wodna trzeba weryfikować.

IMG_20210620_085404096_HDR~2.jpg

IMG_20210620_085649257_HDR.jpg


Trzeba będzie poprawić....

hak.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.095 3 1
#84
wszystko kurka wodna trzeba weryfikować.
Kogoś takiego jak Ty brakło mi 15 (!!!) lat temu podczas projektowania modelu :) Masz rację, jest tam błąd. W sumie to nie wiem czym spowodowany. Sądzę, że "odbiciem" rysunku bez weryfikacji...
Ale ale co do haka - ciekawostka: cały tabor Gdańskich Kolei Dojazdowych miał hak i łącznik "odwrotnie", tj jak w wycinance. Po przywróceniu ruchu, PTMKŻ nie wróciła do tego "smaczka". Trochę szkoda.
 
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#85
Kogoś takiego jak Ty brakło mi 15 (!!!) lat temu podczas projektowania modelu :) Masz rację, jest tam błąd. W sumie to nie wiem czym spowodowany. Sądzę, że "odbiciem" rysunku bez weryfikacji...
Ale ale co do haka - ciekawostka: cały tabor Gdańskich Kolei Dojazdowych miał hak i łącznik "odwrotnie", tj jak w wycinance. Po przywróceniu ruchu, PTMKŻ nie wróciła do tego "smaczka". Trochę szkoda.
Spoko. W sumie to już to poprawiłem. Wyszło na plus, bo nauczyło potrzeby obserwacji i czuwania w tym zakresie.

Na dniach zakupiłem drugi model twojego autorstwa. Może i minęło 15 lat, ale do tej pory nikt innego nie wydał z tego co wiem.

Gdy skończę więc ten zabieram się za drugi z tym, że posłuży on do wykonania wersji 803D, a konkretnie Lyd1-252. Będę więc go "wydłużał" o jakieś 5 mm na wysokości dłuższego przedziału maszynowego bo z tego co wiem, tam jest różnica 23 cm. Docelowo obie lokomotywki wraz Lxd2 trafią na nieruchomą dioramkę w skali 1:45. Będzie co robić :)
 
Ostatnio edytowane:

BORUCH

Aktywny użytkownik
Reakcje
191 0 0
#86
Bardzo przepraszam, doceniam pracę, ale łby śrub na czołownicy powinny być sześciokątne, a nie prostokątne. Jeżeli nie da rady zrobić sześciokątnych to zrób okrągłe lub ostatecznie kwadratowe, będą mniej rzucać się w oczy, zwłaszcza przy zdjęciach z bliska.
 

Andrzej Px48

Aktywny użytkownik
KMK N-orma
Reakcje
60 0 0
#87
Masz problemy z symetrycznym wycinaniem otworów w tekturze? No bo te dodatkowe obciążenie jest wycięte krzywo, .bardzo krzywo. A papierowe śruby można zakupić w GPM-ie lub Answerze.
 
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#88
Masz problemy z symetrycznym wycinaniem otworów w tekturze? No bo te dodatkowe obciążenie jest wycięte krzywo, .bardzo krzywo. A papierowe śruby można zakupić w GPM-ie lub Answerze.
Łatwo gadać, gorzej zrobić :). Robię jak potrafię /na tą chwilę/. A na zdjęciach zawsze wszystko widać 3 x bardziej, tym bardziej, że robię je z bliska. bardzo bliska. Poza tym może kolejne będą lepsze.... dawno nic nie robiłem. Model ćwiczebny, że tak powiem. Wiele osób przyzwyczaiło się już do mistrzów i kartonu w skali 1:25. To jest 1:45. Wzrok też już nie ten.... ale tak.... masz rację... trzeba się bardziej starać... i mniej spieszyć. Dzięki za uwagi. Doceniam (y)
Bardzo przepraszam, doceniam pracę, ale łby śrub na czołownicy powinny być sześciokątne, a nie prostokątne. Jeżeli nie da rady zrobić sześciokątnych to zrób okrągłe lub ostatecznie kwadratowe, będą mniej rzucać się w oczy, zwłaszcza przy zdjęciach z bliska.
Każda uwaga jest cenna, ale w tym modelu mam już to trochę gdzieś. Wiesz dlaczego? Bo po pierwsze już pomalowałem, po drugie nie oglądam tego pod mikroskopem. Dla moich potrzeb wystarczy. Kto wytnie sześciokątne łby śrub w kartonie w skali 1:45 nożykiem? Może ktoś jest taki, ja nie. Pisałem wcześniej, że nie będę robił żadnych dodatkowych kosztów i kupowania dodatków ciętych laserami. Owszem - kwadraty mogły być bardziej kwadratowe. Będę się starał na przyszłość stąd uwagi są cenne. Mimo wszystko, gdybym ustawił to na dioramie na jakiejś wystawie, gdzie wszystko ogląda się z odległości pół metra, to nikt by tego nie zauważył, a przynajmniej większość. Dlatego rozumiem tą szczegółowość uwag po oglądnięciu zdjęć, że coś razi. Zdjęcia zawsze uwydatniają. Tym bardziej że robię wszystko z bliska.

Gdy się okiem ogląda z pewniej odległości, wszystko lepiej wygląda. Śruby śrubami, ale tak naprawdę to do wszystkiego można się tu doczepić. Koła nie są idealne, wiązary, sprzęgi - itp, itd.... oczy też już słabiej widzą. Ale nie piszę tego by narzekać na wasze uwagi :) Dzięki nim postaram się bardziej na przyszłość, choć wiem, że nigdy full-manualem nie doścignie się tych, co wykorzystują techniki foto-trawione, biżuteryjne odlewy, 3D wydruki, bajery, lasery.

Owszem... mogłem zrobić jak wielu - tylko odpowiednio wybrane fotki gotowego modelu, gdzie wszystko fajnie z daleka wygląda i tu wstawić, oczekując pochwał. Ale tego nie robię - bo takie uwagi są mi potrzebne. Pomogą w przyszłych pracach. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam.
 
Ostatnio edytowane:

Arturoko

Nowy użytkownik
Reakcje
10 0 0
#89
"Kto wytnie sześciokątne łby śrub w kartonie w skali 1:45 nożykiem? Może ktoś jest taki, ja nie."

Nie jest to szczególnie trudne. Rysujesz je obok siebie, tak by stykały się wierzchołkami, wycinasz jako pasek, a potem "wydziobujesz" je nożykiem wycinając małe trójkąciki między nimi. Kilka ruchów nożykiem i masz sporo śrubek :)
Na pewno lepiej by wyglądały niż prostokąty.
 
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#90
"Kto wytnie sześciokątne łby śrub w kartonie w skali 1:45 nożykiem? Może ktoś jest taki, ja nie."

Nie jest to szczególnie trudne. Rysujesz je obok siebie, tak by stykały się wierzchołkami, wycinasz jako pasek, a potem "wydziobujesz" je nożykiem wycinając małe trójkąciki między nimi. Kilka ruchów nożykiem i masz sporo śrubek :)
Na pewno lepiej by wyglądały niż prostokąty.
Spróbuję.
 
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#92
Dzięki :) choć autor artykułu, o którym mowa, wspomina o skali 1:25 gdzie wszystko jest 2 x większe.

Zobaczę co da się wykonać tym sposobem w 1:45. Przecież w skali 1:45 taki łepek śrubki jakie widać na czołownicy Lyd1 ma 0,4 - 0,6 mm (przy założeniu średnicy łba 2-3 cm w skali 1:1)...... Jak piszę.... spróbuję choć na tą chwilę wydaje mi się to zadaniem ciężko wykonalnym z wykorzystaniem tego sposobu:

sruby.jpg


W teorii wszystko pięknie wygląda. Szkoda, że autor nie pokazał realnych zdjęć jak mu to wyszło....
Zegarmistrz albo chirurg by się przydał :) .... popróbuję....
 
Ostatnio edytowane:

Arturoko

Nowy użytkownik
Reakcje
10 0 0
#93
Nie mogłem sobie przypomnieć w którym modelu robiłem bez laserków, więc specjalnie wyciąłem w dwóch wymiarach. Oczywiście skala 1/45. Nie jestem ani zegarmistrzem, ani chirurgiem, a zwykłym kolejarzem. Dość wymówek! ;-)
IMG_20210622_093304.jpg
 
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#94
Czasu ostatnio mam jak na lekarstwo.

Wykonałem podstawy dla reflektorów i uchwyty wejściowe, które mają docelowo być przy drzwiach... Te uchwyty jeszcze nie zamontowane.

219CB5BC-5893-4EE9-999D-5FB28C63C605.jpeg


Wspomniane uchwyty schną po pomalowaniu...

B1CFF50A-8609-4E0E-B7E3-8D0A45731698.jpeg


W międzyczasie schną też krótkie uchwyty boczne, które w oryginale zlokalizowane są przy czołach tej lokomotywki, tzn. te:

uch.jpg


W weekend postaram się trochę podgonić z robotą.

Zostało zamontować:
- reflektory,
- wycieraczki,
- wspomniane uchwyty,
- trąbkę (zastanawiam się jak to wyrzeźbić z kartonu :) ),
- węże powietrza sprężonego --- i mam plan jeszcze dołożyć fragmenty rur widocznych w podwoziu, a których ta wycinanka nie przewiduje....
- dokończyć sprzęgi.

Jeśli chodzi o rury widoczne w podwoziu, to konkretnie o to mi chodzi:

rury.jpg



Jeśli chodzi o wspomnianą trąbkę....

.... czy ktoś potrafi zidentyfikować co to jest obok niej (bo jakoś na reflektor nie wygląda - choć na pierwszy rzut oka tak by się mogło zdawać)??? Czyżby był to fragment sprzętu trąbiącego?

Zdjęcie przedstawia Lyd1-226 ze strony http://www.tog-billeder.dk/

Lydkau.jpg



Lydkau_1.jpg



Cdn...
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#97
Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.095 3 1
#99
Nic dziwnego, PKP. Może akurat jedną lampę mieli na stanie, może odwracali się w Iłży i Starachowicach na trójkącie tak, żeby lampa była zawsze z przodu.