Dodatkowe info dla zainteresowanych:
Kolejny byk w wycinance.... Tego w Wls150 nie powinno tu być.... (tak na szybko - o czym zorientowałem się potem, że te "drzwiczki" były tylko w 803D - w przypadku PKP Lyd1-226, tj. typu Wls150... już tak musi zostać).....
Wls150 --> 803D
I przy okazji, gdyby ktoś zamiast Wls150 zapragnął mieć model 803D (Wls180), to.....
Z waszych uwag w temacie dowiedziałem się, że PKP - z tego co doczytałem - eksploatowało 5 sztuk lokomotyw typu 803D z zaledwie 47 wyprodukowanych (reszta trafiła do przemysłu). Znacznie więcej wyprodukowano lokomotyw typu Wls150 i tych znacznie więcej było na PKP. Ta wycinanka przedstawia typ Wls150. Typ 803D z zakładów Zastal był dłuższy.
Obecnie jestem na etapie przymiarki do wykonania na bazie tej wycinanki lokomotywy PKP Lyd1-252 (typ 803D), którą pierwotnie planowałem ale wasze info to zweryfikowało, że 803D jest dłuższa - (stąd dokończyłem model z planem oznaczenia go jako Wls150 --- tj. jako konkretnie PKP Lyd1-226).
Gdyby więc ktoś tak jak ja chciał zrobić typ 803D (Wls180) z tej wycinanki, to należało by wydłużyć następujące elementy w następujących miejscach:
To można zrobić na oryginalnej wycinance.... ale to poniżej już trzeba rozciąć, dopasować i skserować, to znaczy te elementy:
Na budce należy też przewidzieć (dod. wentylacja tylko z jednej strony):
Oczywiście numer 211 już być nie może - bo na PKP by to typ Wls150...
Na czołach powinny też pojawić się w 803D dodatkowe światełka pomarańczowe jak w samochodzie dostawczym "Żuk" migacze były (proszę pooglądać zdjęcia typu Wls180 w internecie).
Reszta powinna być bez zmian (tak na szybko). Zaczynam więc drugą "lidkę", ale tym razem 803D PKP Lyd1-252. Nie będę wstawiał zdjęć z relacji, lecz gdy skończę, wstawię zdjęcia gotowego modelu. Wls150 zyska młodszego brata Wls180 (803D)
Pozdrawiam.