• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lyd1 GPM

OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Nie jest źle.
W starej cukrowni we Włostowie, gdzieś może taka jeszcze stoi. Niedźwiedź Nadłowczy pamiętak jak ciągały wagony z płodami rolnymi i wyglądały gorzej.:)
Wbrew ujęciom na fotkach modelik ten nie jest duży... raptem jakieś ok. 11cm długości od czoła do czoła. Te zbliżenia uwydatniają każdy szczegół i sprawiają, że wydaje się większy. Nie jest doskonały, ale dawno nic nie kleiłem. Na żywo wygląda spoko. Jak skończę zrobię jakąś w miarę poczciwe 'zdjątka'.

Dzięki.
 
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Nie to abym doszukiwał się problemów z wycinanką..... ale nie zdziwię się, jeśli okaże się, że sprzęg winien być nieco inaczej...

sprz.jpg


Element 30 (wg wycinanki) - te uchwyty, do których zamontowany jest hak i łąńcuch - jest bliżej tarczy zderzaka, zaś element (amortyzator?) 27 wg wycinanki bliżej pudła taboru. W rzeczywistości zauważyłem, że jest odwrotnie....

Zrobiłem już jak w wycinance, nie będę tego teraz zmieniał bo mi się szczerze pisząc - nie chce... :niepewny:
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
No to w wycinance jest błąd. Bo jeśli dobrze rozumiem budowę sprzęgu orczykowego to ta sama sprężyna służy do amortyzacji sił zderznych jak i pociągowych. W przypadku pokazanym na schemacie wycinanki nie ma możliwości by sprężyna mogla przenosić siły pociagowe.
 
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Trochę porzeźbiłem w niedzielę.

Czołownica nr 1:

C3862DF0-AA21-421C-9FC1-ADAA47CB7785.jpeg


Czołownica nr 2:

594C1CBD-EBFC-4A3E-8922-47379174F907.jpeg


Wycieraczki:

AE8F2AC5-6890-481B-A972-46BF257ACEBC.jpeg


Pozostaje do wykonania trzeci reflektor i trąbka sygnałowa od strony krótkiego przedziału maszynowego.
 
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Skończyłem. Wyszło jak wyszło. Jeszcze spróbuję spatynować co nieco delikatnie....

Póki co, mała sesyjka:

IMG_0254.JPG

IMG_0256.JPG

IMG_0262.JPG

IMG_0263.JPG

IMG_0266.JPG


Dla zobrazowania wielkości modelu zdjęcie z farbką humbrol:

IMG_0264.JPG

IMG_0265.JPG


IMG_0261.JPG


Przydało by się jeszcze skombinować jakieś kalkomanie w skali 1:45 do Lyd1....
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Dodam... że błędem było użycie zbyt gęstej farby i pewne niedokładności w wycinaniu. Było mi to zauważone (słusznie). Dzięki za wszelkie uwagi. Postaram się przy kolejnych modelach zwrócić na to uwagę. Pozdrawiam i dziękuję uczestnikom za dyskusję i cenne uwagi. Do następnego.
 
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Dodatkowe info dla zainteresowanych:

Kolejny byk w wycinance.... Tego w Wls150 nie powinno tu być.... (tak na szybko - o czym zorientowałem się potem, że te "drzwiczki" były tylko w 803D - w przypadku PKP Lyd1-226, tj. typu Wls150... już tak musi zostać).....

lyda.jpg


Wls150 --> 803D

I przy okazji, gdyby ktoś zamiast Wls150 zapragnął mieć model 803D (Wls180), to.....

Z waszych uwag w temacie dowiedziałem się, że PKP - z tego co doczytałem - eksploatowało 5 sztuk lokomotyw typu 803D z zaledwie 47 wyprodukowanych (reszta trafiła do przemysłu). Znacznie więcej wyprodukowano lokomotyw typu Wls150 i tych znacznie więcej było na PKP. Ta wycinanka przedstawia typ Wls150. Typ 803D z zakładów Zastal był dłuższy.

Obecnie jestem na etapie przymiarki do wykonania na bazie tej wycinanki lokomotywy PKP Lyd1-252 (typ 803D), którą pierwotnie planowałem ale wasze info to zweryfikowało, że 803D jest dłuższa - (stąd dokończyłem model z planem oznaczenia go jako Wls150 --- tj. jako konkretnie PKP Lyd1-226).

Gdyby więc ktoś tak jak ja chciał zrobić typ 803D (Wls180) z tej wycinanki, to należało by wydłużyć następujące elementy w następujących miejscach:

IMG_0270.JPG


To można zrobić na oryginalnej wycinance.... ale to poniżej już trzeba rozciąć, dopasować i skserować, to znaczy te elementy:

IMG_0271.JPG


IMG_0272.JPG


Na budce należy też przewidzieć (dod. wentylacja tylko z jednej strony):

IMG_0273.JPG


Oczywiście numer 211 już być nie może - bo na PKP by to typ Wls150...

Na czołach powinny też pojawić się w 803D dodatkowe światełka pomarańczowe jak w samochodzie dostawczym "Żuk" migacze były (proszę pooglądać zdjęcia typu Wls180 w internecie).

Reszta powinna być bez zmian (tak na szybko). Zaczynam więc drugą "lidkę", ale tym razem 803D PKP Lyd1-252. Nie będę wstawiał zdjęć z relacji, lecz gdy skończę, wstawię zdjęcia gotowego modelu. Wls150 zyska młodszego brata Wls180 (803D) :)

Pozdrawiam.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Dodatkowe info dla zainteresowanych:

Kolejny byk w wycinance.... Tego w Wls150 nie powinno tu być.... (tak na szybko - o czym zorientowałem się potem, że te "drzwiczki" były tylko w 803D - w przypadku PKP Lyd1-226, tj. typu Wls150... już tak musi zostać).....

Zobacz załącznik 825143
Jednak męczyło mnie to. Zdecydowałem się to poprawić w tym modelu Wls150. W ruch poszedł ostry nożyk, szpachla Faller i mini pilniczek.

Lyd.jpg


Powyżej fotka jak zacząłem to poprawiać.... /jeszcze nie dokończona poprawka, zaraz po nałożeniu szpachli/.

Teraz jest jak trzeba. Jednak zdjęcia już wykonanej na gotowo poprawki - i w ogóle obu modeli: Lyd1-226 (Wls150) i Lyd1-252 (Wls180) ... wstawię gdy już wykonam dłuższego towarzysza do pary.

W rzeczywistości boki tych typów wyglądają w tym miejscu jak niżej widać. Dopatrzyłem się dopiero później, gdy już wykonałem wg tego co było w wycinance GPM. Kolejne doświadczenie mówi, że jednak zanim się coś zacznie budować, to warto pooglądać zarówno model, jak i oryginał, by wyłapać co się da i zrobić jak trzeba, bo jak widać wycinanki nie zawsze są dobrze zaprojektowane.
W Wls180 (803D) są te "drzwiczki", a w Wls150 ich nie ma.

Rama ogólnie w Wls180 (803D) jest dłuższa o jakieś 238mm... W skali 1:45 było by to 5,28mm ---- ja przyjąłem na okrągło 5mm w modelu /nie dajmy się zwariować/... więc o 5mm będzie dłuższy drugi model (Lyd1-252) wykonany na bazie tego, co oferuje GPM.

drzwiczki.jpg


źródła zdjęć:
https://www.dzyszla.pl/galerie/pic928.html
http://www.dawidfratczak.pl/galeria/wask/wls150.html
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
803D po woli dogania Wls150... W drugim modelu zdecydowałem się zostawić otwarte jedne drzwi w które docelowo trafi jakaś figurka mechanika.

5FB6ADF8-C432-4111-9BDA-119DB0C95E5E.jpeg


609E9DF2-2146-40F8-810A-7AD70E52813C.jpeg


W tym ujęciu widać różnice długości:

E270C3C9-D148-4AD5-ABC6-E82A40A36BE9.jpeg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Niebawem pokażę zdjęcie skończonych Wls150 jako PKP Lyd1-226 i Wls180 jako PKP Lyd1-252. W tej drugiej brakuje tylko tabliczek fabrycznych na słupku pomiędzy szybami na budce i "migaczy" od Żuka - muszę wykombinować je z czegoś.
Oczywiście zdała by się kalkomania na obie. Ale na razie będą bez niej.
Ktoś zna może jakieś dobre sprawdzone źródło do jej wykonania?

Docelowo chcę je ustawić na jakiejś dioramie z Px48 w skali 1:45 (lub Px29) ....za który zabieram się niebawem.
 
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Na dniach będę zamawiał kalki. Chcesz? Mogą być w ramach rekompensaty za błędy i uproszczenia modelu ;)
SUUUUPER. Chciałbym..... Na drzwi do tych dwóch modelików - takie napisy w skali 1:45:

PKP
Lyd-1
226

oraz:

PKP
Lyd-1
252

Format taki jak na zdjęciu:

napisy.jpg


DZIĘKI za propozycję! :)
 
Ostatnio edytowane: